onsdag 15 oktober 2008

Kort # 2 "Rosa Kollektionen 2008 "/ Card # 2 "Pink Collektionen 2008"

Hejsan!

Lika mörkt och eländigt väder idag.
Så det är till att greja lite inne.

Hadde tänkt att ta en lång runda i skogen idag.
Men älg jakten är på sin början,
och har hört att det rör sig hundar och jägare i skogen.
Så vi får ta det lite försiktigt nu.

Jobbade ju kvällen igår på min gamla avd.
Och det var roligt.
Dom gamla tyckte att det var roligt att jag var där.
Men nu så är det nattpasset som gäller.
Jobbar 2 nätter nu så ska snart lägga mig en stund för att vila lite innan barnen kommer hem.
Det känns lite märkligt att lägga sig ett par timmar mitt på dagen,
och även om man inte sover så har man igen detta under natten.

Den jobbigaste stunden under natten är vid 04:00 det är då som det börjar att kännas lite tröttsamt i ögonen, och småfryser en aning.
Men tänker då att snart är det många som är på väg upp,
trötta för att gå till jobbet.
Känns mycket bättre då:))

Då var det dags att visa Kort nr: 2 i Den Rosa Kollektionen 2008.
Förra kortet blev ju mycket Rosa,
men här kan man ju nästan tro att det är en Blå och Brun Kollektion:)
Såg detta efteråt när allt var färdigt.
Det var ju inte meningen riktigt.
Men hjärtat är ju rosa och kom fram bra.
Kortet storlek: 15x15 cm.
Målat med Distress ink refile.
Akvarellpapper 300 gr.
Stämplar: Tilda med Hjärta.
"Faith Hope Love"

Material till kortet:
Cardstock /Kartong: Beige.
Mönsterpapper: My minds eye.
Chalk: Chestnut roan.
Spets.
Blad: Prima.
Blå Blingstenar.
Brads: Skruvar.
Halva Pärlemopärlor.
Vit penna.


Hela kortet lite mörkt men men:)


Här sitter hon så fint med ett Hjärta i händerna.
Omgiven av Blommor och Bling stenar.



Lyckades att fånga hur det glitrar i hjärtat,
Jag målade först och la sedan stickles på.

Blomman bakom Tilda är en Spellbinders,
tycker att Tilda kommer fram bättre.
Chalkade kanterna något.



Blommor av Retro Punch Large och Small.
Dom små "våfflade jag först för att få lite liv i det hela.
Chalkade kanterna för att få en dovare ton.

En blå Blingsten höjde effekten.


Den runda stämpeln är ur collektionen också.
Här kan man även ana att "Spellbinders" Embossar samtidigt som man stansar ut.

Mycket användbara stansar. Syns tydligare om man chalkar lite på.
Några halva pärlemo pärlor fick vara med.

Ska försöka att göra 2 st Kort i eftermiddag med..

Mina "Rosa" kort kommer att finnas hos Magnolia i slutet av veckan.

Ni glömmer väl inte bort att 25 Oktober så firar Magnolia Tildas Rosa Lördag.
Det kommer att släppas 4 st nya stämpel kollektioner,

SANTA Collection 2008
WINTER Collection 2008
CHRISTMAS Collection 2008
LUCIA Collection 2008


10% av försäljningen går oavkortat till ROSA BANDET
Å massor av erbjudande


MYCKET VÄLKOMNA !

Jag har fått förfrågan över att komma och Dema,
Och det är klart att jag ska göra.
Det är detta som är såå roligt.

Nu väntar en prommenad med Nova och lite träning för hennes del.
Lite sök i skogen...

Så jag önskar er en bra eftermiddag och kväll.
"Take care of you all"

Kram: Camilla.

13 kommentarer:

Annie sa...

such a beautiful card Camilla and love Tilda in the soft blues and browns with the rose highlights. Enjoy your walk in the woods. hugs, annie x

Line sa...

For et nydelig kort! Stemplene fra denne kolleksjonen er bare til å spise opp! Herlige farger, flotte papirer og blomster, og nydelig malt.
Takk for mye god inspirasjon!
Klem, Line

Anonym sa...

Tack för ännu ett underbart kort.
Ha em bra natt på jobbet har själv gått av i dag från mina 2 nätter.
Kram Christina

Helena sa...

Beautiful card, and she is soo cute!
xxxx

annes paperfun sa...

Så nydelig kort! Og de flotte detaljene...likte så godt perlene du har satt på og blingen i blomstene.
Vakkert!
Klem fra Anne
og tusen takk for koselige kommentarer :o)

Anonym sa...

Jättefint kort, och fina detaljer - det är så kul att läsa hur du gjort - då får jag inspiration att testa själv.
Synd man inte kan komma den 25 - men hoppas ni får en underbar dag.

http://lottafruh.blogg.se sa...

Ursött kort i fina färger! Vi har inte bestämt om den 25.te ännu, men det låter onekligen mycket lockande......
Ha det gott!
Bamsekram,
Lotta/ FruH

Anonym sa...

Den 25 kommer jag och minst en kompis till Borås och Magnolia:D
Ska bli så kul!
Ett underbart kort har du gjort.
Kram

SasSa sa...

Men du vännen så fina kort du gÖÖÖr!
Ljuvliga att se på. Underbara detaljer och färger från himlen.
Åh om jag inte skulle ta mig till Borås den 25 bara för att träffa dig;) eller iaf nästan bara för...:)
Låter som det funkar rätt så bra med de nya arbetstiderna. Härligt att höra. Det är verkligen helt annorlunda att jobba natt.

Flåt att jag är här så sällan. Vill vekligen ha ett par extra timmar per dygn bara till sånt här(pyssel och surfning:)).. Men antar att jag får ge upp den tanken.
Ta hand om dig vännen.
Ska kolla med familjen om nästa helg. Kanske ses vi.
KRam SasSa

Maya sa...

Heisann Camilla vennen!
Så bra att det funker å jobbe natt :)

Og så nyydelige kort du har laget!!
Så mye flotte detaljer å feste blikket på og så mange nyydelige løsninger! *sukk*

Ha en flotters helg,
klemmer fra Maya :)

Ila sa...

This is So Beautiful!! I love your coloring and the Gorgeous soft look you've achieved!!...Hugs, Ila

Kortmanitove sa...

Hei Camilla! Et veldig flott kort du har laget... flotte farger, oppsettet og et veldig flott motiv!
Alltid gøy å kikke inn hos deg...
Tove

Hanne sa...

Å du store all verden, så vakkert dette kortet var! ÅH, dette likte jeg!!! Så flott du har plassert Tilda sammen med de retroblomstene *sukk* Du er så dyktig!!!

God klem :)