onsdag 22 juli 2009

And the winner is.....

Hejsan!

Dags för ett nytt inlägg.
Dagarna bara flyger iväg.
Och det är så härligt att vara ledig från jobbet.
Fast vädret kunde ju varit bättre.
Vill ha lite sol och värme.
Här har det nästan varit som höst.
kallt, blåsigt och en massa regn.

Kom hem från Mamma och Pappa för en dag sedan.
Och jag längtar redan tillbaka,
det var svårt att åka där ifrån.
Tänker på er och saknar er.

Och jag tänkte visa lite mera kort av min DT-Tag.
Allt blev ju så hastigt innan jag åkte.

Men först vill jag tacka för alla fina kort som ni gjorde efter min skiss.
det var spännande att få se hur min skiss tolkades.
och jag har valt ut ett bland alla.
och mitt lilla stämpelpaket går till KIM.

A big Congratulations to you Kim.
For a nice interpretation of my sketch.
I was very fond of your card.
Fine colors and paper and the choice of motifs.

Send me your address via my email,
so I can send you the package.


Då ska jag visa lite av min DT-Tag.
som jag var och lämnade på Magnolia förra veckan.

"Sweet wonderful you"

Tagens st 16 x 8 cm.
Motivet är målat med Distress ink refile.
Akvarellpapper 300 gr.
Motiv och text från: Magnolia. "Lazy Summer Days"
Cardstock/Kartong: Brun.
Mönster papper: Bo Bunny.
Chalk:Vintage photo.
Blommor: Prima, och Rosor från Magnolia.
Torrchalks till kinderna.
Glimmer mist "Suger Cookie"
Spets.
Stickles: Platinum
Halv pärlor.
Blad punch.
Metall fjäril.
Floss: Brun.
Distress cracklepaint : Old paper, Weathered wood.
Kakservett.
Biljetter från Tim Holtz
Cipbord hjärta.
Tagsen i sin helhet.

En liten närbild av Tilda, undra vad hon funderar på?
Här har jag Maskat ihop Blommorna och Tilda.

Här har jag använt mig av lite cracklepaint av färgerna
Old paper och weathered wood.
Tycker att det ger en härlig effekt.
Metallfjärilen är så vacker.
Och halvpärlor likaså.

Rosorna har fått både stickles och glimmermist på sig:)

Min personliga stämpel,
som jag stansat ut med Spellbinders.
Stämplat med Vintage photo.
Spets som knyts med Brun floss.


Ja, det får bli allt för idag.
Hoppas nu att det funkar att lägga upp hela inlägget på Blogger.
Det vill inte riktigt lyda mig i kväll.

Och sänder en Stor Kram till alla som besöker min blogg.
Tack för alla kommentarer, och allt fint som ni inspirerar oss med.

Måste bara tala om att jag var på pysselträff förra Tisdagen hos SasSa.
Och träffade åter igen Lillemor:))
En Stor kram till er båda.
Vi bjöds på godmat och mycket prat och skratt.
Det var så roligt.
Synd att tiden gick så fort.
Ett motiv han jag måla, det tog hela 10 timmar....det ni....

Och det kommer att bli ett speciellt kort..

I morgon ska jag åka till Magnolia och handla lite.....igen....
Men det är såå tråkit väder så shoping passar väl bra?

Kramar: Camilla

7 kommentarer:

Linnie sa...

Your work is truly breathtaking just beautiful
linniex

Hanna sa...

Hej!

Förstår att det måste vara jobbigt att åka bort från din pappa.
Kan inte vara lätt. :o(

Sedan får jag säga ett Stort Grattis till Kim! :o)

Och ditt DT-tag är såå vackert.

Ha det bra,
kramar från Hanna

Lillemor sa...

Roligt var det när vi träffades igen, tiden går bara alltför fort...fattar inte var den tar vägen! Roligt att få se mer av din fina Dt-tag! Du har verkligen lyckats med maskningen, det ser ut som om Tilda ligger på en blomsteräng och funderar. Och vilka fina färger du satt ihop...så sobert och elegant! Jag har handlat jag med...du vet var...jo det är sant, svårt att hålla mig borta från den amerikanska marknaden...fniss...men nu ska jag inte handla mer på ett tag... förrän nästa vecka när lönen kommer-haha!!!
Hoppas vi snart få sol o värme, det lägntar jag efter!
KRAM Lillemor

Nilla sa...

Härlig hur du färglagt Tilda! Fint gjort! Kramar Nilla

bibbi sa...

Hei hei Camilla :)
Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min :)
Papirene på kortet i går er fra DaisyD's og My Minds Eye. Papirene jeg brukte 17. juli er fra Masterpiece Studios, My Minds Eye og Prima Marketing.

VEt det er flere norske nettbutikker med Melissa Frances, som sender ut av Norge, bl.a. www.papirloftet.no :)

klem fra Johanna

Åsa/asamia sa...

Du gör alltid så fina saker, även denna gång! Superfint med härliga dova färger. Magnolia har tur som har dig som DT ;0)

Leila sa...

Hejsan vännen
Hoppas att din pappa mår bättre nu.
Det är alltid jobbigt att åka ifrån sina föräldrar på någotvis.
Jisses, vad jag gillar den här taggen. Du är då bäst ... =)
Funderar på att ta och åka på en liten resa till Magnolia. Är så nyfiken på den butiken.
Fortsätt nu att ha det skönt på din semester. Jag jobbar en vecka till ... sen blir det 3 veckors semester för mig
Kram
Leila