tisdag 13 april 2010

Sketchy Colors # 19 "Fairy Tale Tilda"

Hejsan!

Åter en härlig dag med sol:)
Känns mycket bra när solen skiner.
Jobbade kväll,
så jag han att sitta lite i solen innan jag gick till jobbet.

Dagens kort var tänkt till en utmaning i Ett Trykk utfodrings blogg.
Men läste lite för fort, missade totalt att det skulle vara i färgerna Grönt och Beige.
Utan läste nog bara Vänskap.

Tyckte att motivet var så fint och att det lyste Vänskap om det.
Jag målade och plötsligt så var hela motivet...ja kortet färdigt och i helt fel färg,
för denna utmaning.

Jag fick ändra mig och istället så får kortet vara med i Sketchy Colors utmaning.
Här var det i färgerna Rosa, Grå och Vit.

Passade idag på att fota när det var sol ute.

”Fairy Tale Tilda”

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Ranger Distress ink.
Akvarellpapper 300 gr.

Cardstock/Kartong: Vit.
Mönster papper :Maja Design.
Motiv: Magnolia ”Fairy Tale Tilda”.
Text: Magnolia ”You make me smile”
Chalk: Distress Walnut Stain.
Blommor: Magnolia.
Blad:Punsch ”Martha Stewert”.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Platinum.
Rosa Halvpärlor
Kakservett.
Grå spets
Brilliance: "Galaxy Gold"
Glimmermist: Bronze.


Fairy Tale Tilda är helt underbart söt.
Omgiven av Blommor och Pärlor.
Jag har även använt min nya borderpunch av Martha Stewert.
Som jag letat efter denna och äntligen är den min:))

Är det inte Vänskap så säg?

Har återigen haft riktigt frossa i blommor.
Härliga färger på Rosor och knoppar.
cirkeln är utstansat med Spellbinders.


Blommor i ljuvliga färger.

Nu väntar kudden, så Nova och jag ska lägga oss.
Natti, natti.

Tack för ert besök hos mig.

Kramar: Camilla

10 kommentarer:

♥ Sonja Bekker ♥ sa...

Hi Camilla,

Gorgeous card again!
love your collorings
ans what a sweet sweet stamp.

xx Sonja

Inga Larsson sa...

Du gör så underbara kort..färger och blommor har underbar harmoni.
Den där punchen vad heter den? Hur får du tag på dessa underbara stämplar de finns ju inte i butik
Kram // Inga

Anonym sa...

Oh such an adorable card Camilla. Love the cute image you've used and the colours also.

Hugs Jannie

Maya sa...

Så nydelig kort,Camilla!
Detaljene er bare så lekre og masse herlige blomster!
Lekkert design :)
Ha en flott onsdag,vennen :O)
Klemmer fra Maya

Monique Lokhorst sa...

Hello Camilla,

Beautiful Artwork! I always love to visit your blog. The cards you create are really stunning. I love your designs. Have a great week!

Hugs from Holland,
Monique xxx

Unknown sa...

Å så sött!! Jag vill oxå ha dom nya fina stämplarna...men jag får vänta tills i slutet på månaden =)

Papperet på mitt kort är från Papir Design! Dom hade en jättesöt kollektion nu sist =D

Stor Kram!

salige lavendel sa...

Så søtt med den lille frosken i hendene hennes =)Du er flink!

Papirdilla sa...

Hei!
Nydelig kort, Camilla:) Liker så godt fargene du har brukt på kortet ditt. Og blomstene er så vakre. Tilda er virkelig søt der hun sitter med frosken i hendene:) Og så har du malt henne så nydelig.

Ser at du har laget mange nydelige kort siden jeg kommenterte hos deg sist. Det er bare vakre ting å se her i bloggen din:) Kjempeflott distress-tutorial også. Takk for at du deler!

Ha en fin kveld:)

Klem,
Hanne

Randi Th. sa...

Et nydelig kort som du har pyntet utrolig flott! Motivet er jo som alltid flott fargelagt.

Ha en fin dag!

-klem-

Leila sa...

Så vackert kort =)
Och vilket söt stäpel. Färgerna och alla blommor är helt underbara.
Ha det gott vännen
Kram
Leila