lördag 19 februari 2011

Ett trykk "made with love"

Hejsan!

Efter en mycket kall natt på -17 grader, så skiner solen härligt.
Och det värmer så otroligt skönt.
Ska strax bege mig ut på en lång tur över sjön.

Är ledig ett par timmar i eftermiddag innan jag ska bege mig tillbaka till jobbet.
Idag har vi varit hos veterinären med Nova, hon har ont i sitt ena öra så det blev lite behandling mot det onda.

Dagens kort är återigen ett påskort som jag har gjort till en kär vän;)
Kortet har mottagaren fått så då kan jag ta och visa er resultatet.
Jag har gjort ett skakkort igen, tycker att det var så roligt.

Påsens st är 21 x 12,5 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Bazzils cardstock i Vanilla.
Det underbara mönster pappren kommer från Maja design "Ska vi ta en fika".

Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna med min symaskin.
Använde mig även av texten "made with love"
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"
Den ovala cirkeln är utstansade med Spellbinders.
Som fönster har jag använt mig av ett gelantinblad.

Tilda With A Small Gift ur "You Are So Special Collection 2011".
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning och Strumpor: Dusty concord,
Millid Lavender, Weatered wood.
Skor: Pumice stone.
Paket: Stormy sky och
Weatered wood.
Bakgrund: Antique linnen.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

För att göra skakboxen så gjorde jag så här:
Stansade ut en botten av spellbinders och en ram.
Under ramen fäste jag gelantinbladet,och fäste sedan 3-D kuddar.
Det blev en lagom höjd på själva boxen.

I min "skakbox" har jag små glaskulor som dekoration.

Border stansen är en Martha Stewert.
Vit kakservett.
Tags och blommor från WOC och Prima.
Den lilla fjärilen är rester från en popup border punch Martha Stewert.

Blommorna har fått Gimmermist på sig och en liten dutt med stickles.

Här syns den lilla fjärilen igen, ett litet silverhjärta.



"You make me smile" textstämpel från Magnolia.

Med dagens kort så passar jag på att deltaga i utmaningen hos Ett trykk.
som är en skiss utmaning.

Nu är det dags för den efterlängtade turen över sjön.
Tack för alla kommentarer.

Önskar er alla en härlig Lördag.

Kram: Camilla

7 kommentarer:

Janne sa...

Fantastisk!! Så lurt med perlene framfor motivet.
Lekkert satt sammen og søte detaljer:) Rett og slett perfekt!
Kos deg i sola:)
Janne

Susy sa...

Helt otroligt vackert kort!
KRAM SUSY

Lillemor sa...

Så vansinnigt sött Camilla! Nu lääängtar jag tills vi ska träffas igen!
KRAM Lillemor

Camilla sa...

Tuuuuuuuuuuuusen takk for verdens vakreste gavepose!!!:)♥
Den er utrolig vakker, og helt perfekt sammensatt. Så flott effekt med gelantinplaten som vindu, og fargeleggingen din er fantastisk:)
Ha en flott lørdagskveld vennen!
Stor klem, Camilla

anne bodil sa...

Nydelig kort!
Takk for at du deltar på utfordringen vår, trykkpressa. :)

Unknown sa...

Uuunderbart sött kort vännen! Gillar upplägget, färgläggningen och allt med det!

Ha en fin kväll!
Kram
Malin

Aina sa...

Rett og slett nyyyyyyyydelig! :)