onsdag 20 april 2011

MDUC "Happy Easter"

Hejsan!

Idag har jag ledig dag, och har pysslat lite med ett nytt kort.
Fast dagen började med en sovmorgon, det var så skönt att få sova ut.
Även om Nova låg och tittade på mig.
Hon blir så glad när man vaknar, och hon kryper gärna upp och pussar på mig:)

Efter morgon promenaden så bakade jag frallor till barnen och väckte dom med en härlig god frukost.
Dom har ju lov så det är roligt att äta tillsammans.
Sedan så var det lite olika sysslor som skulle göras.
Och middag, och en god kaka han jag med att baka:)

Jag ska ju jobba hela påsken, inte så roligt men så är det när man jobbar inom vården.
Kortet jag har gjort färdigt idag är till veckans utmaning hos:


Och det var rätt givet att jag skulle använda ett av mina absoluta favorit motiv från Magnolias stämplar:)
Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Bazzils cardstock i Vanilla och Rosa.
Det underbara mönster pappret kommer från Pion Design".
Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna med min symaskin.
Använde mig även av texten "Especially for you"
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"

Jag har maskat ihop Tilda Hugging Bunny och Two Eggs.
På Äggen har jag lagt lite Crackle accent och lite stickles

Tilda Hugging Bunny från Easter collection 2009.
Two Eggs från Hoppy Easter 2010.
Love, Love, Love...
Från det ögonblicket jag såg motivet så visste jag att det blir evig kärlek:)
Det hamnar långt, långt, långt upp på min favorit lista.
Här har jag först stämplat h
ennes blus och små strumpor i samma mönsterpapper.
Sedan har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Byxor: Tattered rose och Walnut stain.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Kanin: Black soot och Tattered rose.
Ägg: Walnut stain och Old papper.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger så fin lyster åt Distress färgerna.
Tildas vingar har jag dekorerat med stickles.

Blommorna i det övre hörnet.
Blommorna har jag först dekorerat med Glimmermist
sedan lite vit färg och till sist med stickles.

Och blommor i det nedre: Här möts Liljor, Rosor, Knoppar Och Påskliljor.
Pyntbär. Färger som jag har på mina blommor är: Cream, Vintage gul, Rosa, Gul.
Längst nere i hörnet har jag en stjärnanis.

På tagen har jag stämplat "Happy Easter"
Natursnöre och ett hjärta "made with love"


Tilda, Kanin och jag önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK!!

Tack för att du stannar till här hos mig, och tusen tack för alla kommentarer.
"You make my day"

Kram: Camilla

8 kommentarer:

Stampin'Piper sa...

Wonderful card, sweetie! Love your Paper piecing!

Thanks for joining our Magnolia Down Under Easter Challenge!

Happy Easter, hugs Tanja

Camilla sa...

Ååå så søtt! Skjønner godt at dette motivet kommer langt opp på din favoritt liste;)) Det oser av varme og kjærlighet... ♥
Stilig med paperpiecingen, og flott med eggene i bakgrunnen!
Her våknet jeg til sol i dag, og nå sitter vi og nyter en god frokost:)
Ha en god påske videre:)
Klem, Camilla

sjeroks sa...

For ett fantastisk flott kort, med skikkelig påskestemning:D
God påske til deg og dine
klem fra siri

Riet sa...

So beautiful card Camilla,I love the image and your papers.

Hugs Riet.xx

Jane sa...

Oh this is gorgeous Camilla! love her paper pieced outfit and gorgeous flowers! thanks for joining us at MDUC, hugs, Jane x

Hanna sa...

Helt klart ett kort av hög kvalité, Camilla! ;) Otroligt vackert, älskar hur du blandat det starkt gula med det rosa, väldigt harmoniskt och stiligt. Paperpiercingen blev kanon och jag älskar hur du maskat motivet med äggen. Väldigt tjusigt! :) Natursnöret är bara en av alla detaljer på ditt kort som jag älskar! Och stjärnanisen är ljuvligt söt!

även om du ska jobba, så vill jag ändå önska dig en riktigt GLAD PÅSK! :)
KRAAM,
Hanna

Leila sa...

Vilket ljuvligt kort. Tilda som kramar sin kanin, kan man inte låta bli att älska. Färgerna är helt underbara. Alla detaljer du alltid lyckas med. Du är bäst =) Hoppas att du fått en trevlig påsk, trots jobb. Kram min vän. Leila

Kianel sa...

Hej Camilla!
Ditt kort är ju ortroligt snyggt! som vanligt. Din färgläggning är bland de bästa jag n°nsin s°g! älskar den vintage shabby stylen du har! Utmärkt!
varma ffranska kramisar fr°n DT kompis, glad P°sk till dig och din familj!
Kianel.