onsdag 11 januari 2012

TOMIC #32 - Monochromatic pink + bow


Hejsan!

Då var det dags för årets första utmaning hos TOMIC.
Och i veckans utmaning vill se olika kort/alster i 
färgen rosa.
Mycket rosa vill vi se:)

Vi vill också att det ska vara någon form av rosett med.
Ex: charms, spets, chipbord etc.

Titta gärna in till mina DT vänner,
 för att se vad dom har hittat på till veckans utmaning.

* * *

Till veckans utmaning så provade jag att göra en Cube Calender.
Det var jätte roligt att göra, och mycket inspirerande. 
Det lär inte bli den sista kan jag lova.
Så tur är att vi bara är i början av året:)

Jag har använt mig av underbart söta Tilda från 
"Sweet Crazy Love Collection 2012"

Så här blev den:

Storleken på själva kalenderna är: 15x5,5 cm.
Här har jag använt Bazzill cardstock
Rosa (Quartz) och Gräddvit (Vanilla).
Mönster pappren kommer från Magnolia.
(6x6 cm Pink butterfly)

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
* * *
Jag har även använt Magnolias dies " Lovely fence "
Och en nyare dies.


 Med hjälp av Spellbinders "Labels one"
har jag stansat ut 6 st plattor som jag delat på hälften.
Då får jag 12 st små plattor till årets månader.
Varje månad går att fästa vid kanten av cardstocket och mönsterpappret. 

 Jag har använt Magnolias 6x6 mönsterpapper (Pink plaid)
Bokstäverna heter jillibean.
Först har jag målat med vit strukturfärg och fäst bokstäverna.
Målade sedan med crackle accent över.

 På sidan av själva stommen till kalendern kan man stoppa in sina 
små månads kort.
Jag har gjort dom små kuberna i st 4x4 cm.
Chalkat och sytt mönsterpappret på maskin.
Siffrorna är ett Quickutz alfabet som heter "Strawberry"


Tilda with wrapped heart  från "Sweet Crazy Love  collection 2012".
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning och skor: Viktoria velvet och Pumice stone.
Skor: Pumice stone och Black soot.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Jag har målat med lite Opalite över Distress färgerna, det ger ett härligt skimmer.
Tilda har även fått lite stickles "stardust" på sig.


På Tildas lilla hjärta har jag lagt ett tunt lager med crackle accent.

 Här syns månaden Januari.
I detta hörnet har jag dekorerat med Blommor från WOC.
St på rosen är 15 mm och knoppar i st 8 mm och 4 mm.
Jag har först sprayat dom med Glimmermist "Iridescent gold"
Målat sedan med vit strukturfärg.
Avslutade med stickles "stardust"

Jag har fäst en guldcharm, 
"made with love"
vid blommorna i en rosett.

 Magnolias fina staket som jag stämplat "Love background" på.
Mera rosor och har även dekorerat med lite halvpärlor.

 Ytterligare en text stämpel från Magnolia.
"a gift from the heart"

 Lite spets som blev till en liten rosett:)
Lilla Tilda har jag placerat ca 2 cm från staketet.

Det var mitt bidrag till TOMIC denna veckan.

* * *
Tack för att ni tittar in till mig.
Önskar er alla en härlig vecka.
"with love from me"
Camilla


17 kommentarer:

Christina / Synål / Stina sa...

Vad ska man skriva mer att allt som kommer på denna blogg är så UNderbart. Tänk vad man kan skapa med hjälp av papper och lite till. DU är ju bar så duktig Camilla. Man blir glad och nyfiken och vill testa allt du tar dig för, fortsätt så här.
TACK för att vi får titta in till dig.
Kram

Kylie sa...

Amazing Camilla!! I adore this project :) Very inspiring!
Hugs Kylie xxx

Anonym sa...

Oh this is gorgeous Camilla! I love this fun project you created. I want to make one of my own! Your work is always beautiful! hugs, Angela

Fleur sa...

Oh wow Camilla, this is just too beautiful for words
HUGZ Fleur xXx

Dena sa...

Omg! Omg! This is over the top CUTE!!! Love it! Gotta copy at some point haha! So adorable!
Hugs, Dena

mylkrafts sa...

Very lovely ;o)

Linnea sa...

Helt otroligt vackert alster!!
kram linnea

Pysselfröken sa...

Men så kreativt och väldigt sött!

Camilla sa...

Sååå søt kalender Camilla!!!:) Nå fikk jeg også lyst til å lage en! Tusen takk for inspirasjon.
Klemmer fra Camilla

Leila sa...

Ojjj vilken fin kalender. Finns det någon mall till den någonstans, måntro? Gillar färgen rosa. Gillar hela upplägget. Håller tummarna för att ditt bidrag blir det som vinner. Kram på dig
Leila

Chris sa...

What can I say Camilla except a huge WOW for your totally inspiring and clever creation. I love everything about it, it's beautiful! Hugs, Chris xx

Yvonne sa...

Wow, for et fantastisk prosjekt! Denne må jo være helt herlig å ha stående på benken :) Nydelig pyntet og nydelige farger!
Klem

Pia-Lena sa...

Herre jösses - bland det finaste jag någonsin sett :-))))) Vilket öga du har för färg och detalj :-) Kram Pia-Lena

Sinikka sa...

Vad fin den är.
Kram Sinikka

Anonym sa...

helt otroligt underbar kalender, men en liten fråga: vilka siffror har man på de olika kuberna om det räcker med bara två?

Exclusively by Mel sa...

WOW it's so wonderful!!
I just adore it!
Love, Mel. xx

Evelina sa...

Vilken söt kalender! :)