fredag 14 september 2012

DT Magnolia "Hallo"


Hejsan!

I dag tänkte jag visa  en tag som jag gjort med wellpapp från 
"Australia Collection 2012"
Och det är "Didgeridoo Tilda"
visst är hon söt??

Tagen st är  11x 16,5 cm.
Motivet är målat med Distress ink  och Distress Makers från Ranger.
Jag har målat  på Akvarellpapper Canson 250 gr,
och när jag målar använder jag en syntet pensel i st 0, 00.
Här har jag använt Bazzill cardstock windy
Mönster pappren kommer från Maja Design.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
 Motivet är målat med Distress ink  och Distress Makers från Ranger.
Jag har målat  på Akvarellpapper Canson 250 gr,

och när jag målar använder jag en syntet pensel i st 0, 00.
* * *
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Kläder: 
Black soot, Weatered wood och 
Pumic stone

Distress Makers:
Antique linnen, Pumice stone, Old paper, Walnut stain.

Jag har använt Spellbinders till att stansa ut motivet.
 Poststämplar från Kort&Godt .
Halvpärlor, kakservett och natursnöre.
kakservett och osteklut.

Wellpapp som jag först chalkat med Distress Walnut stain.

Sedan har jag målat med vit strukturfärg.
För att sedan återigen chalka med Distress weatered wood.

 Underbara blommor som kommer från WOC 
St på rosorna och Körsbärs blomman är 25 mm, 20 mm,
St på knopparna är 8 mm, 4mm.
* * *
Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.

Stjärnan är en chipbord som jag målat vit.
Små bokstäver från making memories.


Tack för din kommentar!
Jag önskar er alla en riktigt härlig helg:)
"with love from me"
Camilla.

7 kommentarer:

Marijke sa...

Hej Camilla!
She is GORGEOUSSSS!!!
Hugs,
Marijke

Camilla sa...

Åååå kjære Camilla, for en fantastisk vakker tag!! Du lyser opp dagen min med det vakre som du lager:) Tilda med Didgeridoo er så søt, og her har du gjort henne til din, med vakre farger og pynt som bare du kan gjøre!
Ønsker deg en god helg <3
Klemmer, Camilla

Jill sa...

Helt utrolig vakkert! Elsker dine blå farger og herlige fargelegging!
En liten drøm av en tag :)
Ha en herlig helg :)
Klemmer fra Jill

Veronique sa...

Kjempe lekkert Camilla ♥

Riet sa...

What a wonderful card Camilla.

Hugs Riet.xx

Louise sa...

Hej Camilla!
WOW! Vilken fantastisk tag! Och wellpapp det måste jag bara köpa på nästa Magnolia dag! Det brukar stå vid kassan men jag har liksom aldrig riktigt förstått vad man skulle med det till ;) Lol!
NU har du använt det så många gånger och det är så otroligt vackert att jag ändrat åsikt! ;)
Fantastisk färgläggning och en vidunderligt söt Tilda :)
UNDERBARA detaljer också - älskar blommorna!

Kram

Anonym sa...

oh my what a stunning tag...from the coloring to the layers just amazing, i love your work it is so refreshing and beautiful to look at it make my heart happy...i just received my first two tilda stamps i cannot wait to make a card...i hope one day you visit my blog...love your creations...