tisdag 25 februari 2014

MDUC #230 "Butterflies"


Hejsan!
Välkomna till en ny vecka och ännu en ny utmaning hos oss på MDUC.
Den här veckan är temat "Butterflies"
Låt er även inspireras av mina DT-vänner
MDUC s Design team.
* * *
Till denna veckans kort har jag valt ett Magnolia motiv från 
den vackra Winter Wonderland collection 2013.
* * *
"New Year Sakura Tilda"

 Som kortstomme har jag använt en die från GoKreate.
"Large Frames Frilly#15"
Jag har använt mig av Bazzils cardstock och 
mönsterpapper har jag använt Maja Design
"Vintage Spring Basics 7th of April"
"Sofiero"
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
New Year Sakura Tilda  från "Winter Wonderland collection 2014"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen, Old Paper och  Frayed Burlap.
Blus och Byxor: Milled Lavender, Pumice Stone och Dusty Concord.
Blommor: Dusty Concord och Pumice Stone.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Memento Rich Cocoa"
Målat på Langton papper med en syntetpensel i st 000.
 Den lilla biljetten kommer från Tim Holtz.
Jag har även använt ett litet bark hjärta.
En vit kakservett.
Dom små prickarna runt Tilda, 
och i blommornas mitt har jag gjort med Liquid Pearls.
 Jag har använt  Magnolias DooHickey´s die
* Lovely fence.
Övriga dies som jag använt är:
 Spellbinders och Marianne Design.
Fjärilen är en metall dekoration som jag målat med vit struktur färg på.
 Rosor och knoppar från WOC och pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg
 och dekorerat med stickles "stardust". 
 Under blommorna har jag lagt lite "sissel"
En vacker bred vit spets.
Tack för att du besöker min blogg.
"with love from me"
Camilla. 

2 kommentarer:

Patty O'Malley sa...

I love this beautiful, sweet card! Such pretty flowers, lace and dies used.

laurigami sa...

lovely card