fredag 21 september 2018

Stampbox 1 - "Le Cirque" A New Collection from Magnolia.


Hejsan!
Idag tänkte jag visa ett nytt kort med ett av motiven från 
Magnolias senaste stämpelklubb. 
Denna lilla godingen (vet ej namnet på motivet än) 
Hon blev min lilla favorit från klubben.
Men jag tycker att det är lite "Cirkus" tema över kollektionen.
Så vi får se vad det blir för namn….spännande…. :)
* * * 
Jag tänkte prova lyckan att delta hos "All About Magnolia Challenge"
(All About Anything goes)
Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Vanilla,
och mönsterpapper från Pion Design.
"Till Mor- Ranunkel"
Alla kanter är chalkade med Distress pads "walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från GoKreate.
Tilda Clown från: "Le Cirque Collection 2018"
Jag har stämplat motivet med "Versafine" - Onyx Black.

Och målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000. 
Jag har målat med Distress ink, Marker och Pads
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Kläder: Pumice Stone, Bundled sage,Weatered wood, Old Paper
Blomma: Fired Brick,  Aged Mahogany.
Taggen med hjärtan kommer Magnolia DooHickey box vol 5 "Celebration"
Och så gör även vimpeln, och dom små hjärtan nedanför motivet.
Texten är en stämpel från Upgrade box nr 1 " Le fler 2018"
Dekorationer som jag använt till detta kortet är bl:a 
Spets, halvpärlor, kakservett, sissel, wellpapp,
blommor och vitfärg, gasbinda m.m.
När motivet är målat så avslutar jag med att måla glitter över färgerna, 
det blir ett fint skimmer.
Blommorna kommer från WOC & Magnolia.
Under blommorna brukar jag fästa lite "sissel".
 Halvpärlor är även dom från Magnolia.
Jag brukar måla vit dekorationsfärg över blommorna,
 och tillslut lite Stickles "stardust".
Jag har använt den vackra DooHickey Die from Magnolia
som heter "Tildas tag"
Dom fina texterna kommer från Magnolia.
* Texten "Made With Love "- Fruit Salad Collection 2018
* Texten "We may be miles apart" - Vintage box 3.
Jag bygger gärna mina kort med lager på lager. 
Under motivet har jag lagt wellpapp som jag först 
chalkat med Walnut Stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weathered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Och ytterligare lite vit dekorationsfärg.
"with love from me"
Camilla.



7 kommentarer:

The Craft Bucket sa...

She is adorable and your creation as always is beautiful, love Jane x

Patty O'Malley sa...

Beautiful card, Camilla! Always a delight looking at your wonderful details.

Donna sa...

Absolutely stunning card, and so beautifully adorned.
Hugs, Donna xx

Thomina Augustinsson sa...

Helt underbar stämpel jätte jätte fint kort.Tack för insperation!!!

Camilla sa...

Så nydelig kort Camilla! Alltid de vakreste detaljer, og så søtt motiv da:)
Det blir spennende å se hva kolleksjonen kommer til å hete.
Ønsker deg en fin dag!
Klemmer fra meg <3

Ulrica sa...

Underbart fint kort,många fina detaljer.
Tack för inspirationen.
Ulrica

Christine Mosen sa...

NYDELIG som alltid <3. Elsker å se på de lekre detaljene du lager på kortene dine.
Takk for at du deler dette med oss