onsdag 29 maj 2019

Hochanda (nr 2) - Tilda Clown from Le Cirque Collection 2018




Hejsan!
Välkommen tillbaka till mig och min blogg.
Idag tänkte jag visa er kort nr 2, som fick vara med i Hochanda.
Så roligt att mina kort fick vara med i Engelsk tv.
 * * *
(Nu blir det många insperationsbilder att se på)
Här har vi Tilda Clown.

Som kortbas har jag använt Magnolia DoHickey´s 
* Vintage frames and tags.
Jag har lagt den lite omlott så det bildas en bas.
Jag har använt Bazzill cardstock.
och mönsterpapper från Maja Design.

Alla kanter är chalkade med Distress pads "walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Tilda Clown från: "Le Cirque Collection 2018"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Kläder: Weathered wood, Black soot och Walnut stain.
Skuggor: Frayed burlap, Hickory smoke.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Versafine" - Onyx Black.
 
Motivet är målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000. 
Här är den fina dies som jag använde mig av som kotbas. 
Den minsta dies passar utmärkt att använda som små tags att fästa på sitt kort.
Du  finner den  HÄR

Övriga dies som jag använt till mitt kort kommer från:
* The Vintagebox vol 2 - "Cirque"
Dekorationer som jag använt till detta kortet är bl:a 
Spets, halvpärlor, kakservett, sissel, wellpapp,doily,
brads, blommor och vitfärg, band, gasbinda, 
m.m
Det fina tidshjulet är från 
The Vintagebox vol 2 - "Cirque"
Jag brukar måla med lite vit dekorations färg på mina blommor.
Sedan stryker jag på stickles.
Jag bygger gärna mina kort med lager på lager. 
Under motivet har jag lagt wellpapp som jag först 
chalkat med Walnut Stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weathered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Och ytterligare lite vit dekorationsfärg.
Jag har använt den vackra DooHickey Die from Magnolia
som heter "Tildas tag"
Dom fina texterna kommer även dom från Magnolia 
* Le Cirque collection 2018.
Blommorna kommer från WOC.
Under blommorna brukar jag fästa lite "sissel"
* * *
Här har jag först dekorerat blommorna med vit dekorations färg.
Jag har sedan lagt på stickles.
Ger en fin effekt på blommorna.
Jag har använt mig av den minsta diesen till en liten tag.
Passade bra med ett par bards, har inte använt det på länge.
Tack... för att du tittar in till mig.
"with love from me"
Camilla. 



3 kommentarer:

Patty O'Malley sa...

Pretty card, Camilla!

Camilla sa...

Så flott kort! Elsker alle lag på lag. Alt er så nydelig og søtt <3 Klemmer fra Camilla

Thomina Augustinsson sa...

Jätte fint❤🦋🌞jag är verkligen glad för din skull att du fick visa dina fina kort i tv,det är du verkligen värd efter allt arbete du gjort,med dina kort.🙏😀ha en strålande dag i dag💕💕