måndag 11 maj 2009

"You Make Me Smile"

Hejsan!

Idag har jag varit ledig efter att jobbat helgen.
Sov riktigt länge idag...SKÖNT...
Efter en lååång prommenad med Nova i skogen.
Så var det STÄDNING som väntande.
Har även passat på att tvätta och hänga ut på torkning.

Dagen går fort och tiden är knapp känns det som.
Gjorde färdigt mitt kort igår kväll,
och passade på att fota när det var riktigt ljust ute.

Har målat ett motiv som släpptes förra sommaren och blev snabbt en favorit.
Visst är hon söt där hon står i vattnet lilla Tilda?
Målade henne i grönt.
Och det är ju inte precis någon färg för mig:)
Och tyckte att det plev ganska okej med vitt och rosa till.

"You Make Me Smile"

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink refile.
Akvarellpapper 300 gr.
Motiv och text´från Magnolia.
Cardstock/Kartong: Vit.
Mönster papper: Maja Design.
Chalk:Vintage photo.
Blommor: Prima.
Stickles: Star Dust och platium.
Torrchalks till kinderna.
Brilliance:Galaxy Gold.
Tyll.
Spets.
Halvpärla.
Pärlhatt.
Pyntnål.
Spellbinders "Label one"
Glimmer mist "Suger Cookie"
Heart chipbord.
Distress: crackle paint.



Här har vi hela kortet i Rosa, Vitt och Grönt.
tycker att kombinationen blev fin.
Torrembossat det Rosa pappret.


Efter mycket blandande så blev färgen bra.
Jag har så svårt att måla i grönt:)
Visst är hon söt där hon står i vattnet.
Ett riktigt sommar motiv.


Blommor, Rosor och Tyll.
Pärlor tycker jag är fint att kombinera med blommor.
Har även satt dit en pyntnål.


Heart "Chipbord" Provade med Distress cracklepaint.
Vilken effekt det blir med denna magiska färg:)
svampade med "Vintage photo" och texten "Angels"
är utskrivit från Datan.


Texten är från nuvarande Magnolia collektionen.
Stämplade med "Vintage photo".





Tänkte visa lite kort på Mikaela som hennes kompis Emilia har tagit.
Flickorna tycker om att Fota.













Mikaela tycker mycket om Hästar.
Visst är hon söt min lilla Prinsessa;)

Tack!
så mycket för alla kommentarer och att ni alla besöker min blogg.
Nja.... jag kan inte än visa mina DT kort,
och jag kan inte heller tala om vart korten är på väg.
En liten hemlis är det:))

Men ni ska få både se och veta snart.
Önskar er en bra kväll och en härlig vecka.
Kramar: Camilla

19 kommentarer:

Mariann (mais) sa...

Ennå et nydelig kort. Vakre farger og mønsterark.
Pynten er til "å spise opp". Lekre detaljer.
Du er dyktig til å lage kort. Og likte veldig godt grønnfargen på kjolen.
Klem fra Mariann

Hanna sa...

Åh, vilket vackert kort Camilla!
Älskar färgkombinationen, den är helt underbar!
Du har fått till färgen på Tildas Klänning så fint, åh, jag älskar denna lilla Tilda. Hon är bara för söööt! :o)
Den lilla blomgruppen är så läcker, gillar skarpt sättet du bygger upp blommorna på. När jag själv försöker ser det bara konstig ut! ;o)
Och så fint du använt Crackle Paint på hjärtat. Supersnyggt med texten och allt, är så imponerad av detta kort!

Väldigt fina foton på Mikaela. :o)

Ha en riktigt bra vecka! :o)
Kramar från Hanna

Bente sa...

Nydelig kort - så mange flotte detaljer i pynten din!! Vakkert!
Klem, Bente

Ila sa...

Your card is Gorgeous Camilla and your daughter is Very Beautiful!!..Hugs, Ila

Marte sa...

Åå,nydelig kort min venn! Det er jo akkurat de fargene jeg liker! :)

Så fin og detaljert pynt, jeg er solgt! ;)

Leila sa...

Hejsan vännen
Kan bara säga Åhhh, så vackert kort. Färgerna är helt fantastiska ihop. Du är bara bäst =)
Mikaela är en vacker tjej. Lik mamma tror jag =)
Ha det gott
kram
Leila

Hilde sa...

Nydleig kort som vanlig fra deg!
Takk for kommentar i bloggen min!
Link ivei!, jeg har deg på min liste allerede!!

Hilde

Lena Katrine sa...

Nok et nydelig kort fra deg Camilla! Lekre farger, stilig layout, og delikate detaljer! Motivet er som vanlig helt perfect fargelagt i nydelige farger!

Og for noen nydelige døtre du har - vakre bilder!

Ha en god natt, og en flott tirsdag! Klem

Hege sa...

ydelig kort med masse flotte detaljer. Fine bilder av fine jenter.
Artig med hemmligheter, får vente i spenning.
Ha ei fin uke.

Papirdilla sa...

Kortet ditt er så vakkert. Grønnfargen ble jo helt perfekt!

Flotte bilder av nydelige jenter:)

Klem,
Hanne:)

kaylou sa...

Hi Camilla,
your card is beautiful and so are your girls.
Hugs Kaylou xoxo

Joy sa...

Your card is just dreamy, I love the softness of the colours. You have two very beautiful daughters xx

Astrid sa...

Fantastisk fint kort igjen:-)
Nydelig fargekombinasjon, design og pynt. Og Tilda er vakkert fargelagt!!
Nydelige bilder av Mikaela og da spesielt det siste!:-)
Ha en fin uke.

Klem,
Astrid

Anonym sa...

Vilket underbart kort! :D
Mitt mål är att bli lika duktig som du ;)
Supervackert och klassigt
Tack för inspirationen!
Hälsning Louise
http://rosascrapverkstan.blogg.se

Sol sa...

Så utrolig flott kort! Elsker Tørrembossingen. Synes det sammen med blidet gjorde hele kortet.. Er veldig gla i tørrembossing selv! Må prøve meg på litt maling snart... må bare se litt mere på dine først.... Du er så flink. Å så syntes jeg fargene du hadde brukt var nydelige! Nå har jeg også hermet litt etter deg å brukt Backgroundfairy på siden min... Trodde ikke jeg skulle få det til... Men det gikk.... Jeg er så stolt! Ønsker deg riktig God Helg! Blogge-klem fra meg!

Jojjo sa...

Å vilket fint kort! Jag älskar rosa :)
Så många fina detaljer och underbara dekorationer, älskar minrosorna! Tilda har du målat perfekt precis som vanligt.

Jättefina foton på dottern, hon är så lik dig!
Ser underbart ut att stå och gosa med hästen sådär, jag har själv varit en hästtjej och blir riktigt avis när jag ser det där...

Trevlig helg :)

Annacarin sa...

Hej Camilla det blev ett jättefint kort, det syns inte att du har svårt att måla i grönt... allt du gör blir väldigt fint! Färgkombinatinen är så mjukt och behagligt, lätt att vila ögat på.
Har följt din blogg en längre tid och har äntligen gjort mig en egen=)
Tack för den inspiration jag fått!
Annacarin

Aija sa...

Camilla, your card is so so beautiful. Love all the decorations you have used!
You have a very beautiful daughter :) great pictures.
Hugs,
Aija

Kirsten Aune sa...

Ååååå - så fantastisk vakkert, Camilla!! Papirene, fargeleggingen, oppsettet og detaljene er et syn for øyet! Jeg ser meg aldri mett på kortene dine! Nyyyydelig!!

Håper du får en god dag i morgen!

God klem