måndag 5 december 2011

TOMIC #27- Tutoriel "Shakercard"

Hej!

Välkomna till veckans utmaning här hos oss på TOMIC.
Veckans utmaning består av att göra ett shakercard.
Och eftersom snart julen är här så vill vi att ni använder er av julmotiv.


Idag är det min tur att visa en liten tutoriel på hur jag gör mina shakercard.
Det är inte så svårt.

Jag vill tacka Camilla S Bakke
Som har översatt texten till Engelska.

Hello!

Welcome to this week's challenge here at TOMIC.
This week we would like to see some Shaker Cards.
And since Christmas will be here soon, we want you to use Christmas Images.

Today is my turn to show you a tutorial of how I make my Shaker Cards.
It is not that difficult.


I would like to thank Camilla S. Bakke
who has translated the text into English.

Lycka Till.

Good luck!

* * *

Innan jag visar hur jag gör själva skakboxen, så tänkte jag först visa kort på lite material som jag använder.

Before I show you the shaker box,
I thought that I would show you a photo of the materials that I use.

Jag använder följande material till att göra själva skakboxen:

* Spellbinders Petite Ovals Large.
* Spellbinders Petite Scalloped Ovals Large.
* Dubbelhäftande tejp.
* 3-D kuddar 3 mm.
* Gelantinblad.
* Lim.

Som fönster använder jag vanligt gelantinblad som finns att köpa i Livsmedelsbutiker.
Jag har fastnat för den fina strukturen i bladet. Och det ser som ett riktigt fönster.
Men det är mycket ömtåligt.
Det går även bra att använda ett vanligt OH – papper.
Du kan då få mönster i det genom att embossa det med vanliga embossing foldrar.
Exempel: Cuttlebug.

Material list:
* Spellbinders Petite Ovals Large.
* Spellbinders Petite Scalloped Ovals Large.
* Double sided adhesive tape.
* Craft foam pads 3 mm.
* Gelatine.
* Glue.


For the window I use regular gelatine sheets that I buy at my regular grocery shop.
I like the beautiful pattern on the sheets, and it looks like a real window.
But it is fragile.
You can also use a regular transparant paper.
You can then make the pattern yourself,
by e.g. dry embossing in your Cuttlebug.


Som ”skak” material till mina shakercards brukar jag oftast använda:

* Doodlebug suger coating white glitter.
* Små micropärlor.

Det finns mycket mera som man kan använda tex: embossingpulver.
Jag använder också:

* Smalt sidenband 3 mm.


The ideas of what you can use inside are many, e. g. embossing powder, spangles, pearls...
To cover up the foam pads on the outside I also use:
A small ribbon 3 mm.

* * *

Steg 1.



Stansa först ut med hjälp av Spellbinders Nestabilities:

* Bottenplatta.
* Motivet.
* Fönstret.
* Ramen.

Motivet som jag använder här är från Magnolia ”Halo Tilda” från ”Sweet Christmas Collectionen 2011”.
Bazzils Cardstock.
Gelantinblad.
Att tänka på är att gelantinbladet är mycket ömtåligt och har lätt för att spricka när man stansar ut det .
Bladet är inte så stort och man är begränsad med vilken form man använder.

First use your Spellbinders Nestabilities for:

* Bottom layer
* Image.
* Window.
* The frame.

My image is from Magnolia and is called ”Halo Tilda” from ”Sweet Christmas Collectionen 2011”.
I use Bazzill Cardstock and gelatin sheet.
You have to be aware that the gelatin sheet is fragile, and can easily be broken when you punch it out.
The sheet is not that big, and it is limited what spellbinder circle size you can use.

Steg 2.



Chalka eventuellt kanter och dekorera färdigt Tilda.
Jag har här använt mig av Stickles på Tildas stjärna och gloria.
Även Tildas spets har fått stickles på sig.

Ink the edges, and make the last finishes on Tilda.
I have used Stickles on Tilda's star and halo.
Even Tilda's lace have got some Stickels on.


Steg 3.



Limma fast motivet mot bottenplattan.
Sedan är det dags att få fönstret på plats.
Börja med att lägga lite lim på själva ramen.
Lägg sedan dit fönstret och få det att passa in i kanterna.

Glue the image to the bottom layer.
Then it is time to fasten the gelatin window.
Start with adding some glue to the frame,
then put the window carefully down, so it covers the frame.
It is important that it is completely covered.

Steg 4.



Ta inte för mycket lim, då det är lätt att limmet åker ut mot mitten och kan komma på gelantinbladet/fönstret.
Pressa försiktigt ihop ramen och fönstret.

Don't use too much glue, when it is easy that the glue comes out on the gelatin sheet if it is too
much on.
Push the frame and the sheet carefully together.

Steg 5.


Jag brukar oftast använda 3-D kuddar som är 3 mm höga.
Det ger lite höjd på själva ”boxen”.
Och det blir lite mellanrum i boxen för ditt val av ”skak” matrial.
Sätt kuddarna runt hela ramen mycket tätt tillsammans.
För att inte glittret ska ramla ut.

I usally use foam pads that are 3 mm thick.
They make the box a bit "higher".
And you have a small space for your choice of "Shake"-material.
Place the foam pads around the whole frame, and they have to be placed close together.
It is important that there is no room in between the foam pads. If there is, the glitter will come out.

Steg 6.


Jag brukar ta loss en liten kudde med hjälp av en pincett, sedan gör jag en liten strut och det går då mycket lättare att hälla i glittret.
Sedan sätter jag tillbaka den lilla kudden.

I usually remove a small pillow (foam pad) with the help of a tweezers.
Then I make a small cone, and it is then much easier to pour the glitter inside the box.
When the glitter is inside the box, I put the small foam pad back.

Steg 7


Nu ska jag visa hur jag döljer kanten runt om ”skakboxen”

I will now show you how I cover the brim around the Shaker box.




På den övre bilden syns kuddarna på sidan.
För att dölja kuddarna fäster jag ett smalt sidenband runt hela boxen.
Det ser finare ut och blir ändå lite säkrare så inte glittret ramlar ut.

On the upper photo you can see the foam pads.
So to hide the foam pads I have fasten a thin ribbon around the whole box.
It looks nicer, and you can also prevent that some glitter comes out.

Steg 8.

Nu är det bara att fästa boxen på ett kort eller liten påse.
Lycka Till.

Now the only thing remaining is to fasten the box on a card or on a paper bag.
Good luck.

”Camilla”



I hope you like my Tutoriel, and
thank you Camilla for all your help.


"with love from me" /Camilla

16 kommentarer:

sandra sa...

åh vad bra gjort mamma! pedagogiskt och bra ;D Bra engelska med ;)

kraaam!

Wi@ sa...

Wow!!!!! beautifulllll

Hugs Wia

Henny sa...

What a beautiful tutorial Camilla. Thanks for sharing. I am also going to try it too your way.

Greetings Henny.

Claudia Rosa ~ Pretty Pressings sa...

cute.
i have made some shaker cards but i never thought of covering the pads.
that is so clever!!!
they really do not look so nice if no ribbon is on.
Thank you Camilla for sharing your tip!!!
Claudia

Soep sa...

woww camilla
thx voor het delen van je kaartje
jeee meis bladerdeeg wat een goed idee hahhaa ik ga het ook eens proberen
huggie van ans xxxx

Kim sa...

What a great card and thanks for the tutorial.

By the way. I am giving away a candy on my blog. Hop over to check it out.

Hugs Kim

Liz's creative corner sa...

Thank you Camilla for a lovely tutorial, so helpful, love your finished creation too, hugs Liz xx

J.B sa...

Tusen takk for en super innføring i hvordan man lager et slikt vakkert kort!Ser ikke så vanskelig ut som jeg trodde det var!Ønsker samtidig å takke for all den fine inspirasjon du gir meg på bloggen din,Camilla!:o)

Cino sa...

Tusen takk for at du deler fremgangsmåten med oss. Du lager så mye fint, og det er så inspirerende å lese i bloggen din.

mlarisa sa...

Это прекрасный мастер-класс! Я обязательно попробую!

Ingba sa...

Jag har länge beundrat dina shaker cards. De är så otroligt vackra. Nu med din fina beskrivning skall jag våga göra mitt eget.

kramar Inger

Riet sa...

Wowww,so beautiful.

Hugs Riet.xx

Pendra sa...

Camilla this is so beautiful! Thanks for the wonderful tutorial! I so appreciate all that you share with us!
Crafty Hugs,
Pendra

Sandra Hammer sa...

Takk for en bra tutorial! I dag har jeg laget et shakercard med stor suksess:D Veldig gøy! Ta gjerne turen innom min blogg å se :D

Smil fra Sandra

Chris_P sa...

Jättefint och super stort tack för en bra tutorial!! Nu vet jag vad jag ska göra ikväll :-)

Unknown sa...

Detta ska jag prova =)
Var har du köpt glittret?

/Lotta