fredag 12 oktober 2012

"Camilla"

Hejsan!

Idag tänkte jag visa min namnskylt som jag hadde på mig i Lördags, 
då det var Magnoliadagen.

Jag är mycket förtjust i dom små mini motiven:

 Den ovala cirkeln har jag stansat ut med Spellbinders.
Jag har sytt med symaskinen runt kanten.
Alfabetet kommer från Tim Holtz och heter "Typeset"

 Minimotivet heter:
 Tilda with hanging rabbit från "Butterfly Dreams collection 2011"

Jag har målat henne med följande färger:
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Old paper och Fryed Burlap.
Klänning: Tattered rose, Walnut stain och Pamice stone.
Hatt. Walnut stain.


 Underbara blommor och pyntbär som kommer från WOC och Hjerteboden.
St på rosorna är 25 mm, 20 mm,
St på knopparna är 8 mm och 4 mm.
* * *

Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.
Jag har även använt lite halvpärlor.

"with love from me"
Camilla.

1 kommentar:

Riet sa...

So beautiful Camilla.


Hugs Riet.xx