torsdag 17 oktober 2013

Winter Wonderland Collection 2013 - "New Year Sakura Tilda"

Hejsan!

Idag är jag tillbaka med ett nytt julkort.
Kortet har varit klart sedan en tid.
Ni som var på magnolia dagen kommer säkert ihåg det.
Det blev ett julkort i rött och vitt med lite creamfärg i.
Rött är väl inte min starkaste sida, men till jul så är det ett måste.

Nu har Magnolia släppt sin underbara collection: "Winter wonderland 2013"
Och jag har använt lilla 
"New Year Sakura Tilda"
Jag inhandlade henne redan när jag var i London.
Hon blev en av mina favoriter från den här collectionen.
* * *
 Jag har målat med Distress ink på Langton papper.
Använt en syntetpensel i st 000.
Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock 
och mönsterpapper från Maja Design.
Alla kanter är chalkade med Distress "walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
New Year Sakura Tilda från "Winter wonderland collection 2013"
Jag har målat henne med följande färger:
Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Jumper och Byxor: Weatered wood, Pumice stone och Walnut stain.
Blommor och blad: Peeled paint, Blac soot och Aged mahogany.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks
 Runt Tilda har jag har använt Frantage.
Färgerna som jag har på detta kortet är:
* shabby white.
* chunky white.
Övriga dekorationer på kortet är:
Halvpärlor, Kakservett, spets. vit gasbinda, wellpapp.
Metallhörnet är vitt.
Runt Tilda har jag stämplat med en stämpel från Kort&Godt.
 Jag har använt några av Magnolias dies ♥
* Slender Firs.
* Lovely fence.
Och den ovala diesen från spellbinders.
Och till kortet har jag använt en dies från Go Kreate.
  Blommor och pyntbär från Magnolia, I am roses ,WOC.
Under blommorna har jag lagt lite "sissel"
  Jag har målat på blommorna med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.
* * *
Under motivet har jag lagt wellpapp 
som jag först chalkat med walnut stain.
Sedan målar jag med vit strukturfärg, 
chalkar åter med weathered wood.
Detta kortet kommer att finnas som inspirationskort i  Magnolias butik 
som ligger i Borås ♥
* * *
Tack för att du besöker min blogg 

"with love from me"
Camilla. 

3 kommentarer:

Lillemor sa...

Åh så fint detta kortet är! Blir alltid lika glad när du visar något nytt man får njuta av <3!
Tack för att du delar med dig.
Kram Lillemor

Camilla sa...

Utrolig vakkert kort Camilla! Hun er en av mine favoritter også, og du har virkelig fått henne levende med fargeleggingen din <3
Klem, Camilla

Barbara GR sa...

Oh Camilla... This is absolutely stunning!!! I love it! Your Tilda is just awesome!
Hugs, Barbara GR