söndag 16 november 2014

"Listen to your inner voice" - Devine Tilda ♥



Hejsan!
I dag tänkte jag visa kortet som jag gjorde till min dotter Sandra som fyllt 22 år.
Det är några veckor sedan nu.
Tiden bara rusar iväg och dagarna går så fort.
Och nu går vi snart mot advent inte många veckor kvar nu.
Jag kan väl säga att jag ligger efter rejält med julkorten,
hur går det för er med dom?
* * *
Till detta kortet har jag använt motivet Devine Tilda.
Är hon inte söööt??

Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design.
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från Go Kreate.
Devine Tilda från: "Waiting For Christmas Collection 2014".
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Klänning och stövlar: Wetered wood, Pumice Stone och Black soot.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Versafine - Onyx Black.
Jag har målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000. 
Textstämpeln kommer från Stempelglede. Runt motivet har jag 
stämplat en poststämpel från Kort&Godt.
Under motivet har jag lagt wellpapp som jag först chalkat med Walnut stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, för att åter chalka med Weatered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Jag har använt Magnolias vackra DooHickey Die "Tilda Ticket".
Gunghästen är också en die från Magnolia.
Den kommer från Magnolia DooHickey club.
 Dom fina barkstjärnorna kommer från LLC. 
Övriga dekorationer på kortet är:
halvpärlor, liquid pearls, vit spets och stickles "stardust"
Vackra blommor från WOC i olika st. Pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på rosorna,
 och dekorerat med stickles "stardust".
Under mina blommor brukar jag lägga lite sissel.
Dom fina texterna kommer från Stempelglede,
♥Follow Your Heart ♥
Tack !!!...för att du besöker min blogg.
♥ ♥ ♥
"with love from me"
Camilla. 

7 kommentarer:

Sandra sa...

Världens finaste kort gör du mammi <3

Lillemor sa...

Underbart underbart underbart! <3 <3 <3 KRAM Lillemor

Patty O'Malley sa...

Beautiful card and sentiment, Camilla! I have not started my Christmas cards yet and I know time is running out. Hope to start them next weekend.

Unknown sa...

分租地區文件櫃出租筲箕灣儲物倉idc虛擬主機作業系統伺服器主機代管費用服務筲箕灣文件櫃idc虛擬種類

Camilla sa...

Så vakkert kort til Sandra!! <3 Ligger veldig dårlig ann med julekortene her også..
Klem, Camilla

Anonym sa...

Lyckliga Sandra, hon har en fantastisk mamma <3. Underbart kort! Alltid lika roligt att göra en titt på din blogg.
KRAM Anna <3

Yuri sa...

Lovely card as always Camilla! Your Tilda is just so adorable! Every time I see your work .. my heart skips a few beats! Your cards are really so beautiful!
Hugs, Yuri xxx