fredag 4 april 2008

Önskar trevlig helg, med ett nytt kort...

Hejsan!

Fredag och sista arbetsdagen för många, Visst är det skönt?
Hoppas att ni får en bra helg med sol och vila.

Själv ska jag jobba och går på mitt helg pass om ett par timmar.
Sedan är det Jobb och sova hela helgen.
Hinna träffa och umgås med familjen och vovven.

Mina barn är stora nu och dom umgås mer och mer med sina kompisar,
och det är såå roligt när dom är här.
Då bakas det och lagas mat, och har man tur så blir även Johan och jag bjudna..
Blir lite tid till att pyssla tror jag.

Ett av mina kort som legat lite halvfärdiga har nu blivit klart.
Motivet är målat på mässan med Distresser.
Pappren kommer från Magnolia.
Dom var nya och uppackade dagen innan mässan.
Så det var lite spännande att få titta på dom.

Tyckte att dom passade bra till denna lilla Tilda.
Hon är ju målad i Blått,Brunt och Beige samt lite Röd/Rosa.
Så jag försökte att hålla mig till dom färgerna även i papper och dekorationer.
Men är det inte?....Jo...en liten snigel som kryper där?
Får jag se......Jo..jag älskar denna lilla snigelvännen.

Jag har även försökt igen att ta ett par detaljbilder på kortet.
Först kortet i sin helhet.




Här är det på snigeln och den lilla texten..



Och sedan på Tilda...



Ja, det var allt för idag.
Vill med detta lilla kort hälsa er en trevlig helg.

Nu ska jag ge min lilla vovve sin spruta,och det gillar hon inte.
Hon får den var 3:dje vecka mot allergi.
Men hon får en köttbulle som plåster på såret.
Och vad gör hon?
Hon vill så gärna ha köttbullen ju :)

Må så gott och ta hand om er alla....

"You make my day"
Kram: Camilla

18 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt fint kort Camilla.
Hoppas du får en trevlig helg.
Många kramar fr mig

Anonym sa...

Ursött kort, har du skrivit texten själv eller är det en stämpel?
Ha en skön helg trots jobb!
Kramar,
Lotta/ FruH

Suzanne sa...

This is stunning Sue :o)

Anna sa...

Hej,
du har en award att hämta hos mej :o)

KramKram Anna

Hanne sa...

Så nydelig dette kortet var, Camilla... Fint at du har vist oss alle de herlige detaljene!

God helg ønskes deg fra Hanne:)

Claudia Rosa ~ Pretty Pressings sa...

Camilla, your card is very pretty.
ahhh... this is going to be such a hard and long wait for us until we get the stamps:-)
i love that you colored her in so soft tones. very very pretty

Anonym sa...

Hej!Dina kort är fantastiska.Du är så otroligt duktigt!
Vårhälsningar Suz

Anita sa...

Du lager så utrolig fine kort!:) Dette var helt nydelig!!

Anonym sa...

Hej vännen!
Vilket ljuvligt blått kort. Jag är så nyfiken alla nya Magnolia papper.
Du tyckte nog inte alls om mitt pris. Men det var mest på skoj. Jag har ju massor av Magnolia stämplar i min samling. Hi hi.
Ha det bra på jobbet. Jag ska iväg till praktiken snart.
Stor kram från Anita

Sinikka sa...

ett mycket fint kort igen.
Stämpeln är himla söt och du har rätt......sniglen=urgulligt.
Själv har jag aldrig målat met distresser. Är glad att jag kan måla met akvarel pennor. Fick av mama många tuber med färg och försökte att måla med dom. Det gick inget vidare. Sen imorse när jag vaknade kom jag på det vad var galen. Det var acryl färg och inte akvarel. hahahaha
ha en riktig skön helg och sköt om dig.
Sinikka:-)

Anonym sa...

Vill bara lälmna ett spår, och önska dig en trevlig helg! Kortet är jättefint i de lite dova färgerna!
(Vet du att jag gick på Bäckäng hela gymnasietiden)
Kram Theresia

SasSa sa...

Ah, helt ljuvligt kort!! Gillar allt på det, färgerna, motiven, texten ja ALLT!! Snigeln är supersöt.

Japp nu har jag sett=). Blir helt stum och tårögd. Är gärna din mentor=). Tusentack vännen!
Hehe;-), jo jag köpte väl "lite" grann. Så mycket att pengarna tog slut iaf.
Ha en härlig eftermiddag.
Kram SasSa

Anonym sa...

Hej!

Vilket underbart kort!!! *me like* :-D Harmoniska färger i en fin kombination! :-) Själv är jag nybörjare och det är roligt att kika runt på er mer rutinerade för inspiration och tips! Nya stämpeln från Magnolia är ju för söt!!! Släpps dom inte snart tro? :-D

Ha en fortsatt underbar söndag! Och fortsätt med det du gör, för det gör du otroligt bra! :-D

Camilla sa...

Sååå nydelig kort!! Det nye stempelet fra Magnolia er utrolig søtt:) Mange lekre detaljer også! En fryd å komme å kikke i bloggen din. Klem fra Camilla

Anonym sa...

Hoppas att du har haft en trevlig helg!
själv har jag lyckas att bli förkyld i helgen så här blir det inte många knop gjorda.
Vilket fint kort du har gjort!
Snigeln var ju för underbar!
Snygga färger och mönsterpapper. Det blev fint med rosetten och blommor som gick ton i ton.
Tack för inspirationen!

//Jenny

Kathy sa...

Ohhh, isn't she adorable!! Beautiful card - I love your coloring!! Now I can't wait to see her irl!!

Anonym sa...

åååh!! Vilket gullekort du gjort!! =D
SUperfint!! Hoppas du haft en trevlig helg vännen!
jag har inte varit hemma på hela helgen känns det som, men ett mail kommer dimpa ner i din mailbox senare idag!! =)
Må gott!
kram Petra

MichelleO sa...

Oh my this is so beautiful! Just love the colors, and the design. Breathtaking!