söndag 20 april 2008

Nytt DT - kort...Tilda åker till Norge....

Hejsan!

Vilket underbart väder det har varit i helgen.
Solen skiner och det är så härligt.
Svårt att vara inne.
men jag har fått ihop ett nytt DT kort.

Här hos mig är det mycket på gång just nu,
Vi ska renovera vårat kök och gisses vad det blir rörigt.
Men det blir bra när det blir färdigt.
Alldeles nytt och härligt,
och det kommer att gå i färgerna svart, vitt och beige samt något grått.

Jag måste berätta...
JAG SKA BLI MAMMA IGEN :-)

I morgon ska jag åka och hälsa på min nya vovve och det är en liten tjej på drygt 1 år.
Och det är en Labrador som är svart och heter Tosha.
Vilken lycka...
Jag har länge länge velat ha en hund till.
Men det är svårt att få till ledighet på 1 månad just nu.
Det måste man minst vara hemma om man ska ha en liten valp.
Och sedan kan man ju inte lämna en liten valp så länge ensam.
Och det är mycket som ska klaffa.

Så det får bli denna lilla tjejen.
Hon är från Kenneln där Nova kommer ifrån så det känns mycket bra.
Hoppas hoppas att det går bra när Nova och Tosha träffas i morgon..
Går allt bra så kommer hon hem till oss om ca:2 veckor.
Det känns så rätt och riktigt...
Jag kommer att visa kort på henne snart....

Och snart så bär det iväg till Norge för Tilda och Magnolia.
Jag har gjort ett DT kort som är lite Norge inspirerat...

Här har vi hela mitt kort till Norge....




En underbart härlig text på Norska.
Ovanpå så har jag lagt ett gelantinblad,
som en liten fönsterruta.




Lilla gulliga Tilda med en blomma till dig :-)



Naturligtvis blommor från Prima samt lite Floss.

Och vit spets.




Hälsning från Tilda.


Övrigt material är:
Rött Cardstock.
Mönstrat papper från: Daisy D´s och Basicgrey
Tilda är målad på Akvarellpapper med Distress Ink.
Glitterlim.
Chalk: Chestnut Roan.
Spets.
Texten är utskrivet på Datan.
Brads.
Blommor från Prima.
Floss i rött och beige.
Bladen är utstansade Qk.
Tags från Magnolia.
Gelantinblad.


Allt material från Magnolia.

Har monterat clubpaketet i dag.
Och vilka underbara stämplar och motiv.

Kommer snart flera DT-kort.

Åhh, snart är det 10 000 besökare som har varit på min blogg.
Då kommer det att lottas ut ett hemligt paket.
Tack för alla kommentarer och fina ord om mitt kortskapande....


"You make my day"


Kram Camilla

21 kommentarer:

Kristine sa...

Ååå,Camilla. du lager så flotte kort! En kjempefin blogg du har!
Stor klem fra Kristine=)

Unknown sa...

Wow.... her var det lenge siden sist jeg var innom. Har hatt litt datatrøbbel, så jeg ligger etter på bloggrundene mine. Men du verden så masse vakkert du har skapt siden sist!! Nydelige magnoliakort, med masse lekre detaljer, og en stilsikker fargesammensetning! Herlig!!

Masse inspirasjon å hente her!

klem,
Jorunn

Anonym sa...

Vad kul med ytterligare en hund, de kommer säkert trivas bra ihop!
Ditt kort är så sött och texten är kanonfin! Jag ser fram emot det nya klubbpaktet, är sååå nyfiken!
Ha det kanonbra!
Kram,
Lotta/ FruH
ps.Morsan hälsar

Anonym sa...

Hej vännen!
Så gulligt kort du har gjort igen.

Men du, nu håller jag verkligen tummarna för att vovvarna ska tycka om varann. Det är ju lycka att ha två. Jag vet, för det har vi haft. De har så mycket glädje av varandra.
Det går säkert bra. Vad spännande.

Då hälsar jag på snart igen så jag får veta. :o)
Stor kram från Anita

Anonym sa...

Heisann!
For et nydelig kort kort du har laget Camilla. Nydelig fargelagt! Lykke til med det nye familiemedlemet!
Klem Silje

Kortmanitove sa...

Hei Camilla! Lykke til med ny hund :) Jeg har bare en, men har alltid tenkt at det sikkert er fint med to, så de har selskap i hverandre også.
Det var så mye fint å kikke på her i bloggen nå, har ikke tatt blogger-runden på ei stund nå..
Jeg kommer på messen til helga, og d blir gøy å hilse på! Vet jo at du sikkert får nok å gjøre, men jeg kan jo i alle fall stikke innom og si "hei"... :) Skal du demonstrere noe kanskje... håper på å se deg male live da, det er alltid så lærerikt. Og så blir det gøy med alt det nye fra Magnolia.
God tur til Norge!

Tove


Takk for koselige kommentarer i bloggen min... det varmer...

Camilla sa...

Hei Camilla! Gratulerer med ny hund:)Håper den går godt sammen med din andre hund. Og så flott kort du har laget, med herlig tekst. Så lur ide å bruke en gelantinplate!! Det har jeg ikke sett før.. Ha en super uke! Klem fra den norske Camilla'en;)

Anonym sa...

Åh vad roligt med en liten hund till! Grattis! Vi har hafr katter ialla år men blev allergisk mot pälsdjur i vuxen ålder=( så tyvärr har vi inga djur längre!

Jätte fina kort du har gjort, vad läckert det blev med gelatinbladet över den norska texten. Det skall bli spännande att se clubpaketet!

Må så gott!
//Jenny

Hanne sa...

Hei Camilla,

så flott kort du har laget! Da jeg var liten, laget min pappa et laftet nissehus til oss, der han brukte gelatinplater som vinduer, så nå fikk jeg virkelig gode assosiasjoner når jeg så det på kortet ditt! Virkelig smart og god idé!

Lykke til med den nye valpen!!
klem fra Hanne:)

Sinikka sa...

VIlket fint kort du har gjort.
Mycket fint papper, och stämpeln är ju hur söt som helst. Vad roligt att du har använd gelantinblad. Har du kommit på idéen nu när ni skall hålla på med köket??? Tycker i alla fall att det är en himla rolig idé. Fast det lär jag ju ite komma ihåg.
Undrar hur du får ansiktet alltidså himla fint. När jag lägger på färg för kindarna bli dom bara jätte röda.
Beundrar verkligen ditt sätt att färglägga allt.
Håller tummarna att Nova och Tosha gillar varandra.
Skall nog kolla lite med clubpaketet........du gjorde mig minnsam nyfiken.

Kram och ha en underbar måndag
Sinikka:-)

Sanna F sa...

Urfint kort!!!

Anonym sa...

Men vad kul att höra att du ska bli med hund igen. Vad spännande. Jag ska hålla tummarna för att allt går bra och att ni kan hämta nytillskottet. Så nu väntar jag på kort på lillflickan.

Wow, vilket sött kort. Gillar färgerna och Tilda är ju bara för söt.

Ha det gott
*kram* Leila

Annie sa...

another beautiful card!

Anonym sa...

Hej!
Jag får gratulera till din nya hund! Det är så fantastiskt med labradorer! Har själv haft en och saknar den massor...jag fick avliva honom för snart 3 år sen! Men glädjen att ha en sån förstående och klok hund det är livet!
All lycka till den nya valpen!
KRAM Birgitta

Anonym sa...

Hej! Åh,en liten valp så underbart,allt kommer säkert gå bra.Ser fram emot att få se bilder.Du är ju en hejjare på att få till fina kort,helt underbart.Det var inte dåligt med sååååå mååååånga besökare,jag gör allt jag kan för att höja den siffran,hi,hi. Ha en bra dag kram Cathrin

Anonym sa...

Hej Camilla!
Grattis till den nya hunden. Tänk vad kul för Nova att få en kompis. Har själv två hundar och vet hur kul dom har tillsammans. Det kommer säkert att gå bra med Nova och den nya hunden. Ska bli kul att få se lite bilder senare. Fina kort gör du också, alltid så fina färger och text. Kul idé med gelantinblad.
Ha det bra, vi hörs och syns
Susanne Lindén

Anonym sa...

Så himla vackert kort med både dekos, färgläggning, allt. Du är suprrduktig.
Grattis till lilla hunden : D
Kram o ha det bäst

CraftyC sa...

Thats a very pretty card!
Clairexx

MichelleO sa...

Love this card, the details are wonderful!

Anonym sa...

åå.. detta kort var jättefint!
Du är en så duktig "kortmakare" nu! du kan dekorera, måla, välja papper you name it, du lyckas jättebra, kom ihåg det! :)

Hoppas nu att vi får "lilla" Tosha och ett STORT GRATTIS till dina
10 000 besökare! ;)

Älskar dig, Sandra <3

Anita Hagen sa...

Åååååå så nydelig. Herlige norske farger og flott tekst. Alld de søte og sjarmrende små detaljene på kortene dine. Herlig! Skulle ønske jeg hadde fått sette dette live på messa, men tiden løp som sagt fullstendig i fra meg.

Ha det så bra, vennen!

Klem Anita