tisdag 8 april 2008

Nytt DT - Kort...

Hejsan !

I dag har solen visat sig och det har varit så skönt,
fast det blåser kallt.
Har sett fullt med tussilago och vitsippor på våran runda.

Har tränat Nova i apportering idag och det gick bra.
Vi har även suttit en stunt vid våran brygga och tittat på fåglar,
ni må tro att hon satt på helspänn och det ryckte lite i benen.
Det är då det gäller att få henne att sitta kvar.

Jag har även pysslat med tvätten och städat lite, fast det är inte så roligt just nu.
Fönster behövs tvättas, vi planerar att göra om i köket ganska snart så lusten till att städa den finns inte just nu.
Det kommer att bli nya skåp och kakel samt tapeter och matta m.m.

Nä, då är det roligare att pyssla.
Har fått ihop ett nytt DT kort och nu blev det ett konfirmationskort.

Motivet har varit målat länge, och bara väntat på att få lite blommor och papper omkring sig :-)
Jag började med kortet i går på FM men fick lägga ifrån mig det hela tiden.

Tyckte att det var svårt att välja papper.

Och igår när jag lagt mig så kom jag på att jag skulle Embossa texten och korset.
Och så här blev det:

Hela kortet:




Tilda är ditsatt med 3 D kuddar för att få lite luft i kortet.

Tilda har vi här.



I håret och på korset är det målat med guld.

Tycker att det blir en fin effekt med det.
Och ni som sett mig Dema,
vet att jag lägger slingor i håret och målar detaljer med guld eller silver.


Texten



Är Embossat med glitterguld, det skimmrar så fint.


Tagsen:



Här jag först stämplat korset,
och sedan Embossat även det med glitterguld.


Blommor.



Blommorna är dubbla i Rosa och vitt,
med silverbrads.

Övrigt material är:

Cardstock i Vitt och Linblomsgrönt.
Mönstrat papper från Melissafrances Rhonda och Tara.
Tilda med kors är målat med Distress ink.
Brads.
Band.
Chalk: Chestnut Roan.
Glitterlim.
Utstansade löv.
Blommor från Prima.
Embossing: Glitterguld.

Allt material kommer från Magnolia.
Kortet finns nu hos Magnolia i butiken .

Nu väntar lite kaffe och kvällens bloggrunda....
Önskar er alla en bra kväll och morgondag...

"You make my day"
Kram.Camilla

23 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilket fint kort!

Lia sa...

hi camilla,
your card is beautiful again, I love the stamp colors and all te details you used on your card
hugs Lia

Anonym sa...

Supersött kort.
Kram kram till dig

Anonym sa...

Ett underbar fint kort!
Kram

Sinikka sa...

Vilket fint kort. Giller att du har använd guld och embossat allt.
Det att man inte vet vilket papper man skall ta känner jag igen. Just nu håller jag på med ett present till min mama. En LO på en canvasduk. Tyvärr kan jag inte visa den än när den är klart, då mama brukar kolla in i min blogg.
Take care
Sinikka:-)

Sinikka sa...

Tack snälla för det du skrev i min blogg.
Du, jag håller på att drunknar i blommor. Minns när jag började förra året med korterna. Då köpte jag ett antal blommor....sen ville jag bara ha mer och mer. Mer blomor, mer papper, mera stämplar.........tar det alldrig slut:-)
Här nere finns i alla online företag blommor. I olika sorter och storlekar.
Vill du ha en gottigott påse....kan du gärna maila mig din adress.
Sinikka

Hanne sa...

Hei Camilla, dette var et utrolig vakkert kort til konfirmanten! Så flotte effekter du har klart å skape med gull og embossing! Det noterer jeg bak mitt øre...

God natt fra Hanne:)

Anonym sa...

Det är så spännande och komma hit, för det finns alltid nya kort att få titta på. Och du är ju hur duktig som helst på det här med att göra kort.
Så det ska bli nytt i köket. Det blir väl härligt.
*kram*
Leila

Susan sa...

Hej vännen!
Hoppas dagen varit ljus i sinne och uteväder. Jag kan faktiskt se Nova sitta och kika på fåglar. jag vet ju hur Buzz brukar se ut *skratt* Häromdagen var han bunden vid en gammal, gammal tung metallplog, som står som prydnad vid träningsbanan vid stallet. Det kom en katt och gick mot honom. Jag reagerade lite, lite för sent. Och jag var för långt bort från honom. Han gjorde ett sånt ryck, att den stora plogen rasade på sidan, knuten mellan koppel och grimskaft, gick upp, och han for som en kanonkula efter katten, som tack och lov sprang under ladugården. Envisa hund, att han är så tokig på katter. *grrr*
Undrar just vad hundviskaren Ceasar Milan, skulle sagt om det *skratt' Kram på dig
Susan....ops, och Buzz

Annie sa...

Beautiful! love the soft colours you've used.

Anonym sa...

NÄmen vännen!! Inte kunde du veta att det var min födelsedag idag ;)
Tänk inte på det!!! Du är ju så go å skickar massa saker till mej jämt ändå!! *kramar om* ;)
VIlket sött kort du gjort! Snyggt med embossad text och kors! Det blir lite mera djup i kortet då! =D
tusen kramar till dej!!
/Petra

Anonym sa...

Tack för kommentar hos mej, jag blir så glad! Ditt kort är så sött med all fina blommor och korset på tagen! Ja, det stundar väl
konfirmationer framöver, fast det känns avlägset med vår när snön yr runt...LÅter som ni har det bra ihop Nova och du, det är dom stunderna jag saknar med min hund!
Ha det Fint!
Kramis,
Lotta/ FruH
ps. Morsan hälsar med!

Anonym sa...

Tack för din gulliga kommentar på min blogg. I dag har jag övat övat och övat, men vilken tid det tar tillskillnad mot promarker.
Var inne på din dotters blogg häromdagen. Vad duktig hon är=).
Lämnade en litet tassavtryck!

Är det OK att jag lägger in din blogg bland mina länkar?

Må så gott!
//Jenny

Anonym sa...

Hej hopp! Härligt kort.Ibland blir man ju nästan galen på sig själv när man inte kan välja papper ens,suck,men det är ju skönt att se att det inte bara är jag som har de bekymmren.Vad duktig hon är Nova,min hund behöver bindas fast när hon ser minsta lilla som rör sig,ha,ha. Ha en bra dag vännen,Kram Cathrin

Suzanne sa...

This is beautiful Sue :o)

Heidi sa...

NYDELIG!!!!

♥pysselstina♥ sa...

Hej!
Tack för din kommentar. I nuläget så ser dina chanser att vinna lottningen mycket stora ut (hi,hi:-)....Har fått in skruv-brads och "blomlådan" som du beställt....Jag har öppet nu på måndag mellan kl. 18-20...Hoppas, hoppas vi ses. Jag saknar er så mycket!!!*~Kram Stina~*

Anonym sa...

Hej hej!!!
Vilket fint kort!!! Vackra färger och stilrent tycker jag! Hoppas du mår bra och att du får en fin helg!!!!
KRAM KRAM Birgitta

Sanna F sa...

Urfint!!!

Anonym sa...

Heisann Camilla!

Så utrolig mange flotte kort du har laget i det siste. Og tusen takk for alle de koselige tilbakemeldingene på siden min.
Arkene jeg har brukt er fra wild asparagus og distressene på baby jenta er lys rosa, vintage photo og til slutt et lite lag med sort helt i kanten.

Anonym sa...

Halojj..

ÅÅ, vilket fint kort! du är så duktig på det du gör och du får till så fina detaljer och dina pappersvalär jättebra... fortsätt så!

Jo, hoppas nu detta kommer fram för jag skrev ju innan men det gick ju inte. Jag tycker det blåa kortet är ett av de finase kort du har gjort.. gillar det så mycket!

Du är min lilla idol! ;)

Många kramar din dotter Sandra <3

Cecilia sa...

Very lovely card!

www.tiina38.vuodatus.net

Anonym sa...

Så mycket fint du gör!! Kikade på dig när du demade på mässan i Göteborg och blev väldigt förtjust i ditt maskade motiv (kortet nedanför)som du höll på med då. Du inspirerar massor!!Undrar vad du använder för guld i håret till slingor du nämnde?
Hoppas att din helg har varit riktigt bra!
Många kramar Marie-Louise