söndag 15 juni 2008

Nytt Dt Kort "Adore"...Och Otrevliga mail.


Godkväll!

Fy! attans vad det är kallt ute.
Idag har solen visat sig kortare stunder, och regnet desstå mera.
Han precis ut med mattor när det blev en störtskur.
Vi har haft riktigt busväder i veckan.
Regn och åska med otrolig blåst.

I blåsten slog båten runt och sjönk med motorn och åror.
Hur skulle detta gå, och hur skulle vi vända den?
Vi var mest oroliga för motorn...
Men vi har en mycket hjälpsam granne, som kan allt.
Gatans allt i allo.....
- Ingen fara med varken båten eller motorn.
Han fixade detta på nolltid och motorn blåstes torr och efter en stund...tadaaa..
Brrrumm..... så gick den.
Åhhh...vad vi var glada, nu kan vi fiska och åka båt igen..
TACK....

Bara det blir väder nu med.
Längtar efter värmen och solen igen.
Jobbar nu denna veckan med sedan börjar min semester i 3 veckor.
Längtar jag?
Jaaaa, så gott det ska bli.

Igår var Johan och jag i Göteborg.
Vi hadde med Nova som stortrivs och uppför sig mycket lugnt och behaglit i storastaden.
Hon går fint fot i koppel och ligger stilla när vi sitter och äter.

Efter att ha tittat på fotbollen så parkerade jag mig i mitt rum.
Satt och målade tills klockan var 01:30.
Så nu är det bara till att montera fast det är detta som tar längst tid för mig.
Jag kan sitta med ett kort i timmar ja dagar om det vill sig så.

Och det är nu som jag kommer till mina mail.
Har fått mail om mina kort som jag gör...
Bla: Någon ville köpa kort av mig och undrade om jag inte kunde "slänga" ihop några kort.
Efter att ha läst mailet så Blir mitt svar ganska klart....NEJ...

När jag gör mina kort så för det första "slänger" jag inte ihop dom.
Korten är handgjorda och bara målningen tar ca 3-4 timmar.
Om det strular så tar det längre tid.
Det händer att motivet nästan är färdig, så skall ansiktsfärgen på.
Och blir det inte bra så kastar jag det.
Och börjar om igen...
Jag är såå petig och lämnar inte ifrån mig något som inte jag är nöjd med till 110%

Sedan så ska det väljas papper och tillbehör och bara detta tar tid.
Kortet här har jag hållit på med samanlagt i 2 dagar.
Det flöt på ganska bra i alla mina val av matrial..

Så jag kan inte "slänga" ihop något kort till någon...
Så dessa mail hamnar i soptunnan...

Och alla som håller på med kort vet nog att det tar tid...
Visst blir man ledsen när man sitter i dagar med ett kort och får förfrågan om man kan "slänga" i hop ett kort...suck....

Sedan vill jag TACKA för alla roliga och positiva mail som jag får,
allt beröm som ges till mig.
blir så glad försöker att svara på alla...
Ni är bäst :)

Ojjj, vad text det blir....
Nu är det dags för kortet..

Kortet i sin helhet.




Den fina tejp bården med rosa text på.
Här har jag satt pärlemo pärlor på en liten retro blomma.
Och en liten "tags" med en liten kram hälsning från mig :)



En närbild på min blomma med floss och skruv brads.
synd att inte "vatten dropparna syns"
Ett silver hjärta med "Made with Love"



Här är Tilda som är målad med Distress ink.
Har även här lagt guld slingor i håret på henne.




Allt matrial på kortet kommer från Magnolia.
Stämpel är ur Summer and Sea kollektionen.

Material:

Tilda är målat med Distress ink på Akvarellpapper 300 g.
Cardstock: Vinröd och Grönt
Mönstrat papper: Daisy D´s
Chalk: Chestnut roan.
Blommor: Prima.
Pärlor
Tags
Floss i Beige.
Brads som skruv.
Silverhjärta.
Band Och Rosa blingstenar.
Rosa Tejp "bårdtext"


Nu väntar Nova otåligt på att matte ska gå ut med henne...

Tack för alla kommentarer som ni lämnar här till mig.
Blir såå glad och rörd över alltsom ni skriver..

" You make my day"

Kramar: Camilla


14 kommentarer:

Sinikka sa...

Hejsan Vännen,
Oj, älskar verkligen dom färgarna du har använd i ditt fin fina kort.
Mycket fina detailjer!!!!
Kram Sinikka

Anonym sa...

HEJ!
Alltid lika roligt att titta in hos dig och beundra dina fina kort. Hoppas du får en trevlig semester! Jag håller på att packa inför husvagnssemestern till Dalarna, till hjälp har jag två vilda(förväntansfulla)barn.
Så pysslande blir det inte så mycket.
KRAM Anna Davidsson

Turid Mari sa...

Heii :)
Takk før søt kommentar :)
Herlig kort!! Det der stempelet e jo bare heilskjønt!!
Sååå enig med deg ang. det med å "slenge ihop" et kort!! Det tar faktisk mange timer å lage et så detaljert kort, også skal man jo være fornøyd med det man gir fra sæ. Dessuten e det av og til dager der ingenting fungerer, og alt bare blir feil.. Da e det tungt å skal skynte seg å lage noe!!!
Heldigvis er det mange som setter pris på og skjønner arbeidet som ligger bak kortene :)
Du e superflink!! :)
Stor klem fra Turid..

Anne sa...

Soooo weird - I was in my kitchen singing 'Angels' then I came on here, saw your comment on my blog and linked through to you and - Wow!! Robbie started singing 'Angels' at me!!! How'd you do that!! LOL!! Camilla, thank you SOOO much for your very kind comment and I am extremely flattered you ask to link to my blog, and I would like to return the compliment if that's OK?

By the way, this card is just so very gorgeous!! I love that lace heart and all the perfect embellishments! I love your new-look blog too - you have a gorgeous family, and that doggie.... Awwwwww.... sooooo adorable!!

Have a wonderful day! ;o) xx

Hanne sa...

Hei Camilla,
det er så trivelig å komme inn hit og lese om dine tanker og gjøremål :) og jeg ble så glad da jeg så at du hadde sagt nei til å slenge ihop noen kort! Det klarer man jo ikke... Jeg fikk en ny og hyggelig opplevelse for en stund siden, da jeg skulle lage to bryllupskort på bestilling. Jeg satte prisen til 75 kr, men kunden ville gjerne prute prisen opp! Jeg lot henne få lov, jeg *haha* og hun betalte 110! Hun mente at folk ser at det ligger mye tid bak kort som våre, både tanker og arbeid, og at vi ikke skulle være så redde for å ta oss betalt...
Og noen ganger skulle man tro jeg deltok i EM i papirflytting *haha*

MEN (herregud som jeg skravler) kortet du har laget ble kjempefint!!! Utrolig flotte detaljer, bare å ta seg tid til å studere, og komme tilbake for å studere enda litt mer :) Du er så flink asså, Camilla!!

Masse gode klemmer fra Hanne:)

Anonym sa...

Hejsan gumsan min! VIlket supersött kort du gjort! Vilka detaljer, vilka härliga färger!! Såååå fint!! *beundrar*
Skönt att det löste sej med motorn!!! Så surt när sånt där händer..
TA hand om dej gumman!
kram Petra

Heidi sa...

Hei på deg!
Takk for koselig kommentar i bloggen min. Og at du vil linke til meg ser jeg jo på som en ære. Jeg lager så klart link til deg også for det er jo så koselig her inne hos deg :0)
For noen nydelige farger du har brukt på kortet ditt Camilla. Også er du så flink med detaljer synes jeg. Og jeg er like imponert hver gang jeg over de som klarer å male med distress. Jeg fikk aldri helt dreisen på det jeg. Nå bruker jeg mest Copic tusjer eller Prisma blyanter.

Ha en fin kveld!

Klem fra Heidi

http://lottafruh.blogg.se sa...

Vilken tur att er båtmotor klarade sej! Som alltid ljuvliga färger på ditt kort och utsökta detaljer och fina texter. Visst är det läckert med tårtpapper....
Stor kram,
Lotta/ FruH

Anonym sa...

Hej hej!

Ja, släng såna där mejl du. Det tycker jag. Och jag vet absolut att det tar ganska lång tid att göra kort...
Hoppas allt är bra med dig annars, och att du njuter av sommaren ;o)

Kramar från Anette

Kristine sa...

Hei Camilla!
Dette kortet var kjempe søtt! Jeg likte det veldig godt!
Og jeg forstår så godt hva du mener med dette å selge kort!
Det er få som forstår hvor mye tid vi legger i kortene våre, og etter hvert som årene går, jo mer arbeid legger jeg i hvert kort!
Gled det gikk bra med både båt og motor;)
Ha en flott uke!
Klem fra Kristine;)

Inger Marie sa...

Så nydelig kort du har laget Camilla :)
Nydelige farge og papirer du har brukt og du fargelegger bare så utrolig flott.
Forstår gått at du sa nei til å slenge ihop et kort.Det er jo helt umulig likksom.


Ha en fin dag!!

God klem

Sanna F sa...

Jätte jätte fina kort!!!
Hrm näe man slänger verkligen inte ihop kort som endel verkar tro!
KRAM KRAM

SasSa sa...

Ljuvligt kort igen Camilla! Tur att det gick bra med båten.
Sen håller jag med. Jag slänger heller inte ihop kort. Det är tid, kärlek och omtanke i dem.
Ta hand om dig vännen!
Kram SasSa

Camilla sa...

Hei Camilla!
Uff det var en utrolig idiotisk forespørsel du fikk!! Hallo! Du lager nydelige kort, og det er lett å se at det ligger masse tid, omsorg og ikke minst nøyaktighet bak.
Håper alt er bra ellers!;) At du nyter sommeren, og koser deg!:)

Stor klem fra Camilla.