torsdag 5 juni 2008

Skolavslutning och Kort.

Hejsan!

Hur har ni det i värmen?
Hoppas att ni har det lika skönt som jag :)
Jag har ju tur som har nära till vattnet.
Ännu en dag med ca: 30 grader ute.
Här är otroligt tryckande värme.
Och det visar sig idag.
Har sådan huvudvärk.
Så det är lite svårt att vara i solen, men tur att det finns skugga.

Denna veckan som gått har det varit förberedelser inför skolavslutningen för flickorna.
Det märks på dom att det är vemodigt att skiljas från sina vänner.
Dom har varit tillsammans hela veckan och varit här och badat och umgåtts, lagat mat.
Så hos oss är det alltid fullt hus av ungdomar.
Det är såå roligt.

Så igår var det en stor dag för Sandra.
På morgonen så var det champange frukost vid badplatsen.
Där var skolans alla 9:or och åt gemensam frukost,
med strålande sol och utsikt över en spegelblank sjö kl 8 på morgonen.
Så vackert.
Sedan efter det så var dom här och pysslade lite,
med kort och målade lite Tildor :)

På kvällen var det dags för skolbalen.
Och hon var såå fin i sin vita klänning.
Skolan ordnar bal för alla 9:or,
Och hon har ordnat med sin klänning och skor,
smycken och frissa helt själv.
Det var en stolt mor som fotade henne.
Och tänk det trillade en och annan tår.


Här är min stora flicka Sandra.





Tänk att få åka en öppen bil med kompisar till balen.
Åhh, jag hoppas att du kände dig vacker Sandra, för det är du...
Det var såå synd att du inte mådde bra.
Feber och snuva som kom så olägligt, men du orkade att vara med.
Fina blommor du fick...
Och du var helt färdig när du kom hem.
Jag tyckte såå synd om dig så jag gjorde färdigt kortet åt dig i natt.
Hoppas att du tyckte det var ok...

Idag har vi varit på skolan för avslutning för Mikaela och Sandra.
Det blev många tårar och det är väldigt rörande att se barnen ledsna,
det ska ju trots allt vara en glädjens dag.
Fika och Jordgubbstårta åts när vi kom hem...mums...
Till och med Nova fick lite Tårta...
Här är Mikaela.
Hon har ordat med klänning och skor och frissa själv, du är så fin i klänningen Mikaela..
Hon slutade 6:an.
Även hon fick skiljas från sina kompisar,
börjar i ny klass med nya kompissar till Hösten.

Nu ska jag ner till sjön för att svalka mig lite och bada Nova som simmar så glatt ut i vattnet,
I kväll blir det fiske och avkoppling på sjön...
Härligt.
Så till Kortet som Sandra gav sin lärare från klassen....
Sandra har målat själv med akvareller.
Jag har dekorerat alla sidor.
Framsida..

Sida 2.

Sida 3. Med plats för namn och hälsning...

Så då var det allt för idag..
Ta hand om er ..
"You make my day"
Kram Camilla

11 kommentarer:

Lia sa...

beautiful card you made and what a lovely photo from your daughter?

Camilla sa...

Så vakkert kort du og Sandra lagde til læreren! Og så koselig det må være at jentene dine også liker å male Tilda-motiv:) De var kjempesøte begge to i vakkre sommerkjoler!

Stor klem fra Camilla.

Unknown sa...

Heisann!
Så utrolig flotte jenter du hra! Du må være så stolt av de!

Og så nydelig kort også! Herlige farger og lekre detlajer!!!
Nydelig pyntet på alle sidene!

Klem,
Jorunn

Hanne sa...

Å, Camilla, så flotte jenter du har!! Det er så rart med sånne vegskiller - mine barn hadde akkurat de samme i fjor, og det er jo så vemodig. Plutselig blir de så store!?

Et nydelig kort hadde dere laget, det tipper jeg læreren ble glad for! Og jeg gleder meg veldig til å få pakke fra deg!!!

Masse klemmer fra Hanne:)
- som snart smelter bort...

Anonym sa...

Tack, mamma och självklart till alla de som tycker jag är fin... :) det är alltid kul att höra!

tack så jättemycket mamma för att du gjorde färdigt kortet åt mig, jurate (lärare) blev jätteglad!

och jag tyckte att det var jättefint, så du behöver inte vara orolig ;)

Kramar: Sandra <3

Anonym sa...

Åh, så vackra döttrar. Lik mamma, eller hur?
Hoppas de nu får ett härligt sommarlov. Det har ju börjat bra med vädret i alla fall.
Mina pojkar slutar nästa vecka. Den yngsta slutar nian han också. Tänk vad åren går.
Vilket ursött kort ni gjort. Jag kan tänka mig hur glad läraren blev som fick det.
Ha nu härliga dagar. *kram*

Anonym sa...

hej!
ljuvliga kort du gjort. och alla barn sonm tar student eller examen är vackra. JAg har 17st 8åringar som rusar ifrån mig på sommarlov idag :)
Jo jag har slutat att jobba för Magnolia, hälsa och familj i första hand.
Klart du får länka till mig, men magnoliabloggen kommer inte att ha någon aktivitet framöver, så du får gärna länka till min privata blogg www.krumelurans.blogg.se jag lägger in en länk till dig därifrån också under helgen :)

Ha en underbar sommar, och lycka till med ditt DT jobb, du gör fantastiska kort

KRam
Katarina

Ying Pang, sa...

beautiful card and photo.

Anonym sa...

Vad fina dina flickor var på sin stora dag!! Förstår att du var en stolt mor!! =)
Vilket underbart härligt kort läraren fick!! Superfint!! =D
Å herregud! Såg nu hur du bor..WOW!!! Jag blir mäkta avis!!
Johan å jag var i Värnamo igår å åkte en "sjöväg" på vägen dit.
Å vi satt å var så avis på alla som bodde så nära vattnet. Å vi drömde oss bort om att vi ville hade så också! ;)
Tänk, å så har DU det så! Lyllos dej! =)
Stor kram petra

Anonym sa...

Får jag lov att länka dej ??
Smugit omkring här länge nu och ja.. du gör så fina kort och din dotter inspirierar oxå !
Kramen Maria

Inger Marie sa...

Så utrolig flotte jenter du har, forstår godt at du er stolt Camilla :)
Og så nyydelig kort du og datteren din har laget.
Nydelig fargelagt og nydelig pyntet på alle sider.

Ha en fin ny uke

God klem