tisdag 24 juni 2008

Nytt DT-Kort "Fiskelycka", Brev från Norge...


Hejsan!

Så ännu en dag med både blåst och regn.
Har tänkt att städa lite,
får passa på nu när alla ungdomar inte är hemma.
Snart är det liv i luckan igen.
Faktiskt ganska skönt med en stunds tystnad.

Igår fick jag rolig post från Norge.
2 st blogg vänner som skickat kort och lite smått och gott.
Rena julafton var det.....
Det är helt otroligt när man ser korten i verkligheten.
Dom är såå välgjorda och fint målade.

Tack Hanne!
För allt fint du skickade.
Så mycket!!! Gillar dom små blompärlorna och alla blingstenar.
Mycket retroblommor och band.
Tack för ditt fina kort och blev förtjust i bokstäverna..

Mail till dig kommer under dagen :)
Klem fra mig :)

Och till Anita (Neeta)
Tack Neeta! för hjälpen med dom underbara stämplarna.
Dom är såå fina.
Och ditt fina kort tänk att det var till mig:)
Och alla rondeller:) Vad jag blev glad..

Mail kommer till dig under dagen:)
Klem fra mig:)

Nu ska jag göra en fin plats till alla mina kort som jag får.
Håller på att fundera hur jag ska ha dom.

Tänkte visa mitt lilla kort som blev till efter att vi fiskat Johan och Jag...
Så det blev naturligt att döpa det till fiskelycka..
Kortet finns sedan några dagar i Magnolias butik.

Kortet i sin helhet....


Här har vi Tilda och Edwin som provar sin "fiskelycka".
Nja, eller är det Jag och Johan som sitter i båten? :)
Fastnade för bakrundspappret, tycker att det ser ut som vatten och vågor.

Stämplade först Båten och målade den, satte sedan Tilda och Edwin med 3-D kuddar
för att få lite djup i det hela.
Snäckorna och sjöstjärnan samt kavledun är dit satta med 3-D kuddar.



Närbild på Tilda och Edwin som sitter i båten och metar.



Så har vi blomman med vattendroppar och en blå prima blomma.
Den lilla sjöstjärnan.




Här har vi napp!!!
En liten tags på kroken :)
En liten mini fiskekrok hittade jag i våran fiskelåda.
Snäckorna är såå söta, och dekorativa nu i sommartider.



Edwin som håller i sitt metspö så stolt!
Flossen fick bli fiskelina.



Lilla Tilda som sitter bredvid,
och håller sina tummar för fångst.

Stämplarna kommer ur "Summer & Sea collection"
Material till kortet är:

Alla motiven är stämplade på Akvarellpapper 300g,
och målade med Distress ink.

Cardstock: Blått
Mönstrat papper: Bo Bunny, K&Company"KO Addison Teal Swirls Flat Paper"
Chalk: Chstnut roan.
Floss: Brun.
Brads.
Pinne.
Blommor: Prima.
Texten är utskriven på Datorn.

I morgon ska jag ta med mig flickorna till Göteborg på shopping,
har lovat dom en heldag där.
Ska bli roligt att åka tillsammans med dom.
Själv vill jag gärna leta upp några butiker med Papper och stämplar :)
Ska baaaara titta;)
Ha en bra eftermiddag och kväll...

Kram: Camilla

13 kommentarer:

Anonym sa...

Detta kort var ju hur fint som helst! Ett riktigt sommarkort!

Anonym sa...

Vilket vackert kort!

Jag beställde en laddning med stämplar igår från Magnolia. Lagom till löningen ;o)

Hoppas nu inte bara det tar för lång tid innan leverans...

Och klubbkittet skickas väl ut denna vecka också har jag för mig jag läst (?) Roligt!

Imorrn blir det heldag med syrran i Karlstad. Ska bli så roligt att shoppa... ;o) Och ett besök på Annas Scrapbooking är ju inplanerat också (precis som du ska jag baaara titta liiite)

Ha en trevlig dag med tjejerna.

Massor av kramar

Turid Mari sa...

Nyyydelig kort, Camilla!!
Så herlige blåtoner du har brukt!
Sommerslig og fint!! :)

Sinikka sa...

Hej vännen,
Vad kul att du fick så roligt post. Nu kan du pyssla som bara den, nu när vädret är så dåligt.
Vi han måla framsidan på huset....näää måste ju verkligen skicka ett bild på det. Blev kanon fint i alla fall.
Ditt kort blev så fint. Kanonfint båt, Himla fint papper och så söta dom är lilla du och Johan :-)
Hoppas att du får en kul dag imorgon.
På fredag skall jag själv få besök av min brors dotter. Hon kommer stannar tills söndag.
Skall bli sååå kul.
Kram Sinikka

Lia sa...

hi camilla,

I love it , this is such a beautiful card,

Anonym sa...

Hejsan bästa vännen

Vilka fina kort du gjort. Den med båten är bara för sött.
Här är regn och rusk, inget vidare väder. Men de säger att sommaren kommer 1 juli. Ja, det visar sig. Jag jobbar i alla fall hela juli.
Fick du sms:et på midsommarafton?

*kramis*
Leila

Anonym sa...

Hej vännen!
Tack för ditt besök.
Idag har i alla fall vi vaknat med solen. Underbart! Hoppas att den lyser över er också idag.
Jag har inte solat på två veckor. Snart får jag lägga mej i solariet. :o) Synd om all solbränna försvinner.
Jo, det är skönt att ha slutat skolan. Fast jag saknar klasskompisarna väldigt mycket. Tur att vi hörs av ändå. Snart ska några av oss träffas.

Ha det gott och hoppas att du kan njuta av lite värme och sol framöver.

Ditt kort är alldeles underbart. Det gillar jag så mycket.
Sååå duktig du är!

Kramis från Anita

Anita Hagen sa...

Hei kjære gode snille Camilla. Jeg holder på med en mail til deg, men jeg måtte bare kikke innom deg og se på alt det flotte du lager *sukk* Hvor tar du alle de herlige ideene fra? Du er så utrolig flink til å sette alt ihop med en sånn hjertelig, varm og harmonisk måte at man får tårer i øynene.

Så flotte bilder av Sandra, Mikaela og Nova. Du har 2 utrolig vakre døtre og en aldeles nydelig vovs. De kler deg god, allihopa :)

"Har forresten tagget deg. Les bloggen min, under "Tagging No II: Book challenge…" En ganske morsom sak, som til forskjell fra andre tagger, ikke trenger å ta så lang tid å svare på.

Ha en strålende sommerdag videre!
Vär rädd om dej vännen.

Sommerklem fra Anita

gromklem fra Anita

Anita Hagen sa...

Hei kjære gode snille Camilla. Jeg holder på med en mail til deg, men jeg måtte bare kikke innom deg og se på alt det flotte du lager *sukk* Hvor tar du alle de herlige ideene fra? Du er så utrolig flink til å sette alt ihop med en sånn hjertelig, varm og harmonisk måte at man får tårer i øynene.

Så flotte bilder av Sandra, Mikaela og Nova. Du har 2 utrolig vakre døtre og en aldeles nydelig vovs. De kler deg god, allihopa :)

"Har forresten tagget deg. Les bloggen min, under "Tagging No II: Book challenge…" En ganske morsom sak, som til forskjell fra andre tagger, ikke trenger å ta så lang tid å svare på.

Ha en strålende sommerdag videre!
Vär rädd om dej vännen.

Sommerklem fra Anita

gromklem fra Anita

Hanne sa...

WOW WOW WOW Camilla, for et utrolig flott kort du har laget!!! Herlighet, for noen utrolige detaljer, er mektig imponert over både fiskestang og -krok og den lille tag'en på kroken var jo fantastisk!!

Så flott at du likte den lille sommerhilsenen jeg sendte, håper den kan være til litt inspirasjon :) Jeg har ikke hatt tid til kort & blogg i det siste, men når dagene ikke strekker til, får man ta natta til hjelp, og sove kan man jo gjøre på aldershjemmet....?

Nattaklem fra Hanne:)

Camilla sa...

Sukk, dette kortet var bare helt nydelig. Så fin stemning du får fram. Edwin og Tilda er så søte der de sitter i båten:) Og fin detalj med fiskekroken;) Kose deg på shopping!
Klem Camilla.

Ila sa...

This card is Absolutley Beautiful!! and the I love the scene you created!! All your cards are Fabulous!!!

Heidi sa...

NYDELIG min venn - rett og slett nydelig.
Fantastiske detaljer og farger!

Klem fra Heidi