onsdag 2 september 2009

DT-Kort "Kaffe"

Hejsan!

Idag blir det inget långt inlägg från mig.
Det känns helt tomt:(

Dagarna är så tunga och jobbiga just nu.
Det är så svårt att få ner något,
så vi tittar på kortet istället.


"Kaffe"

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink refile.
Akvarellpapper 300 gr.
Motiv och Text från Magnolia.
Cardstock/Kartong: Blått.
Mönster papper: Magnolia "Lazy Summer Days".
Chalk:Vintage photo.
Blommor: Magnolia.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Stardust, Platinum
Halvpärlor.
Brilliance: Galaxy Guld.
Blad punch: Martha Stewert.
Border punch: Martha Stewert.
Vit Kakservett.
Band.
Tag.
Silvertråd.

Teknik: Alla kanterna är Distressade med Vintage photo.

Så fick det änteligen bli ett kort i Blått:) gillar Magnolias papper.
Det går så bra att kombinera dom med varandra.
Det fina "kaffebandet var bland det första jag handlade på Magnolia.

Ännu en söt stämpel ur Höst paketet.
Färgerna till Tildas klänning har jag blandat följande:
Broken china, Fadet jeans och naturligtvis då Weathered wood:)
Skor och mössa: Black soot.

.
Blommorna är utstansade med Retro punch S och M.
Chalkade och lite stickles på.
Halvpärla fick fungera som pastill.
Bladen är från Martha Stewert punch.


Den runda stämpeln maskade jag bort jordgubben,
och tog made with love stämpeln.
Stämplade med distress dyna vintage photo.

Allt jag vill nu är att få bli bra från min förskylning,
så jag får träffa min älskade Pappa och Mamma och mina Systrar.

"Jag tänker på er alla där hemma"

Önskar er en fortsatt bra vecka.

"Take care of You"

Kramar Camilla

9 kommentarer:

Sol sa...

Så søt en liten blå kokk! :) Kjempeskjønn! Du er ikke bare glad i blått... Du er flink med blått!

Ønsker deg God Bedring! Kos deg med familien! Nyt dagene... Når man er nede.. Kan det bare gå oppover... :) Stor Klem Sol

Annacarin sa...

Åh vad sött, Camilla! Det är ett underbart kort så väl avvägt med färger och detaljer!
Kram Annacarin

Leila sa...

Oj, vilket sött kort.
Hoppas att din förskylning går fort över. Inget roligt med sådant ........
Kram
Leila

Christina / Synål / Stina sa...

Krya på dig och jätte fint kort

Kram

Cicci sa...

Så sorgligt att höra att du har det tungt.
Du ska veta att dina kort sprider tröst, inspiration och en enorm glädje. Du är makalöst duktig i ditt skapande.
Cyberkramar

Anonym sa...

Tänker på dig!
Hoppas allt ordnar sig, så vi ses på jobbet snart, saknar dig.
Bamsekramar från Anna Davidsson

Anonym sa...

Tråkigt att höra att du har det tungt. Önskar dig allt gott.

Ditt kort är makalöst fint.

bente_me sa...

kjempeflotte kort du lager:)

Paperaddict sa...

Hei, takk for koselig kommentar på min blogg!
Er en ivrig leser av din blogg og har deg på bloggrollen min - kortene dine og fargeleggingen din av motivene er bare helt fantastiske!
Malen til eplet kommer fra TheCuttingCafe, et nettsted som bl.a selger pdf-filer. Så den har jeg ikke laget selv, men den er veldig morsom å jobbe med! Blir litt liten plass til å pynte, da, men så kommer motivet mer i fokus hvis man velger å ha motiv. Det er er mange som ikke har motiv også, ta en titt på nettstedet: http://thecuttingcafe.typepad.com/

klem fra Hilde/Paperaddict