lördag 26 september 2009

Tack !

Hejsan!

Jag vill Tacka er alla för dom fina värmande kommentarerna som jag har fått.
Det värmer att få läsa dom.

Det är rörande vilken omtanke.
Alla mail och kort som jag fått.
Och det kom en gosig Nalle som ville flytta in till mig, Tack kära Leila för den mjuka vännen att hålla om.

Livet går vidare heter det ju.
Men det känns som tiden står stilla, det som hänt är ofattbart.
Svårt att förstå.



I Tisdags var det Begravning för Pappa.
Och den dagen var tung och jobbig.
Men det blev ljust och en mycket varm begravning.
Mycket fin Musik och fina Blommor.
Tårar och skratt.
Minnen som plockades fram.

Nova var även hon med och tog avsked.
Jag tror att även hon känner att någon saknas.

Pappa hadde alla omkring sig, och det kändes som han var hos oss.
Så nära men ändå så långt bort.

Nu tar en annan fas sin början,
Saknaden.

Jag saknar dig Pappa,
men du finns i mina tankar och hos oss hela tiden.
Vi minns dig med både stolthet och glädje för allt du gjorde.

Vi ska nu ta hand om Mamma och hjälpa henne.
Sov gott Pappa,
Jag älskar dig.
Camilla


Under kvällen kommer det ett nytt kort att visas på bloggen.
Och lite nyheter.


2 kommentarer:

Leila sa...

Begravningar är hemska. Men minnesstunden efteråt, kan bli minnesrik. Mitt jobb är att servera på minnesstunder, så man ser hur viktigt det är med dem.
Saknaden blir man aldrig av med. Man lär sig bara att leva med den. Jag kan ibland "prata" till den jag saknar. Känns rätt skönt, för det är precis som de hör en. Låter knasigt, jag vet, men det är mitt sätt att hantera saknad.
Ska bli spännande att se kortet som du ska visa oss.
Ha det gott och njut av dagen.
Vi hörs
Kramis
Leila

Hanna sa...

Hej Camilla,

Du är verkligen värd de tröstande ord du får - det är inte lätt att möta det tomma hål en människa lämnar efter sig.
Men mitt i all ledsamhet är jag glad att höra att begravningen, trots tårar och sorg, gick bra ändå.
För även om begravningar är hemska, precis som Leila säger, så är de vackra avsked på sitt eget sätt.

Och precis som du säger, så tror jag att Nova känner på sig att det är något som inte stämmer. De är kloka djur, ändå. Klokare än vad man tror, tror jag! ;o)

Tänker på dig, vännen, det ska du veta!

Ser framemot att se ditt kort.

Kramar från Hanna