lördag 26 september 2009

DT-Kort "A little yummy for your tummy "

Hejsan!

Då var det dags för dagens andra inlägg.
Hoppas att ni alla mår bra så här på Lördags kvällen.

Har idag varit på mässa i Partille.
Så det är en mycket trött Camilla som kom hem.

Tack SasSa!
För att du tog med mig, för att skingra tankar.
Vi har alltid så rolligt när vi träffas.
och det är skönt att få slarva lite.

Tänkte visa ett nytt DT kort som varit färdigt i ett par dager nu.
Och det är ur den härliga serien "A little yummy"
som dagens motiv är hämtat från.

Ett tämligen enkelt kort.
Men jag tyckte om "syltburken som den var,
och ville inte skymma med ett annat motiv på.


"A little yummy for your tummy"

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink refile.
Akvarellpapper 300 gr.
Motiv och Text från Magnolia.
Cardstock/Kartong: Blå.
Mönster papper: Magnolia.
Blommor från Magnolia.
Chalk:Vintage photo.
Stickles: Stardust.
Blad punch: Martha Stewert.
Glimmermist: Iridescent Gold.
Borderpunch från Fiskars.
retro punch.
Band: blått.
Vit kakservett.
Silvertråd.
Pärla.
3-D lack.

Så här ser hela kortet ut.
Härligt Papper från Magnolia, med Blåbär på.

Vi kan väl tro att det är Blåbärs sylt i burken:)
Har målat med weathered wood för att få lite
skuggningar på syltburken.
Har lagt på ett lager av 3-D lack för att "glas" känslan skulle komma fram.
Stickles på spetsen.


Retro punchen har varit framme igen:)
Och rosor och "Körsbärsblomman är chalkade
med Weathered wood, och stickles.

Något som jag tycker är roligt är alla pärlor
som går bra att kombinera i kortlagning.
Hela kortet fick sig sedan en omgång med Glimmermist.


Och nu till lite nyheter:)

Snart är det återigen dags för Halloween.
Och det kommer att släppas nya stämplar.
Många fina motiv och texter.
Och det är ju som Julafton var gång.

Nya papper som hör till stämplarna kommer att finnas också.

Snart är det dags för premiär nummret av Magnolia Ink,
och jag är riktigt nyfiken på hur den kommar att bli.
En ny stämpel tidning.

Och Magnolia planerar för Party, ett stort inflyttningskalas.
Tid och Datum kommer att finnas på Magnolia bloggen snart.

Till alla er som inte har varit i den nya butiken,
så kan jag tala om att det är så fint där.
Här är ett smakprov på Halloween Godis
för oss som älskar stämplar och papper



Nästa vecka kan jag då avslöja
min lilla hemlighet för er.
Då är det klart för att visas upp.

"Take care of you"

Kramar Camilla.

7 kommentarer:

Leila sa...

Du är ju så duktig på att få till söta kort. Och färgerna gillar jag. Nog är det blåbärssylt i den burken. Ser så ut =)
Magnolias stämplar till Halloween, verkar häftiga. Men det är de alltid. Snygga papper också. Så det är bara att vänta. Synd bara att jag bor så långt ifrån, för det skulle vara så kul att besöka butiken.
Ha det så gott och ta väl hand om dig
Kram
Leila

lenislenis sa...

Ljuvligt!

Christina / Synål / Stina sa...

Vad härligt kort, klart det är blåbärs sylt i.
Så gott och ljuvligt.
Skönt när man har vänner som finns och tar tag i saker när det är så att man behöver lite hjälp får att skingra tankarna.
vad skönt att få gå och titta på en massa saker som man gillar. Hämta lite krafter.
Skulle så gärna vilja åka till magnolias nya butik, låter ju så spännande.

Ha det så gott och var räddd om dig.
kram

Ps vad spännande med överraskning Ds.

Camilla sa...

Ååå virkelig en Yummy for my tummy!;) Herlig kort igjen Camilla! Du er så flink, og kortene dine er så sarte og vakre. Er veldig glad i blåbærsyltetøy, iallefall til pannkaker;)
Gleder meg til Halloween-stemplene kommer, de er så søte!
Nattaklem, Camilla.

Cicci sa...

Det tynger mitt hjärta att läsa om din sorg. Vet så väl hur det känns då jag förlorade min mamma i februari.
I mina barn kan jag se min mamma och hoppas att hon ser oss och håller sin vakande hand över oss.
De säger att det tar ett år innan man landar i sin sorg så jag har ingen brådska att sluta sörja.

Du är en underbar skapar som jag gärna hämtar inspiration ifrån.
Kramiz

Annacarin sa...

Mycket tjusigt kort, Camilla! Och vad roligt att det kommer nytt till halloween... spännande!
Ha det gott, Annacarin

Jojjo sa...

Vilket underbart kort! Jag gillar det jättemycket :)
Gillar allt det blå, dom nya pappren är ju bara så fina!
Jag gillar blått väldigt mycket och ändå gör jag nästan aldrig kort i blått - konstigt...