torsdag 3 september 2009

Just Magnolia "Made with Love"

Hejsan!

I bland är det tur att det går att skingra tankar för en kort stund.
Jag har lyckats att få till ett kort till veckans "Just Magnolia" utmaning.
Här var det Band och Rosetter som skulle vara med.

Ni ska veta att det värmer, och jag blir så rörd över era kommentarer.

Till Anna.D.

Tack för din hälsning,
det värmer gott.

Så här ser kortet ut till "Just Magnolia"

"Made with Love"

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink refile.
Akvarellpapper 300 gr.
Motiv och Text från Magnolia.
Cardstock/Kartong: Vit.
Mönster papper: Magnolia "K&company".
Vit kakservett.
Chalk:Vintage photo.
Blommor: Prima.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Stardust och Platinum.
Liquid pearls: White Opal
Halvpärlor.
Brilliance: Galaxy Guld.
Glimmermist: Bronze.
Blad punch: Martha Stewert.
Border punch: Fiskars.
Fjäril: Karen-Marie Klip.
Metal hjärta i guld.
Guldtråd.
Pyntnål.
Band.

Teknik: Alla kanterna är Sydda på maskin samt Distressade med Vintage photo.


Kortet går i Bruna och Rosa toner,
och det är nog lite Vintage stil över det eller?
Tycker att det är så svårt att veta hur alla stilar ska vara:)
Har fullt upp med min egna.

gillar detta motivet, ja.... jag gillar ju alla;)
Men en del faller man nog lite extra för, och detta är en sådan.
Har målat med Walnut stain, black soot.
Tittar ni riktigt noga så har hon både armband och halsband
(har här använt mig av liquid pearls) inspiration hämtad av Camilla;)
Och hon har fåtthalvpärlor på sina skor.

Än är inte säsongen över för dom vackra fjärilarna.
Blommorna är utstansade med hjälp av Retro punch st: L,M,och S.
Allt fick en rejäl dusch av glimmermist: Bronze.


Alla dessa ljuvliga blommor.
Jag chalkar dom lite först med Vintage photo,
glimmermist och till slut lite stickles.
känner att det är min grej:)


Tror jag är ute i sista stund med kortet.
Då återstår bara att länka.

Ta väl hand om er.
Kramar Camilla

16 kommentarer:

Ludkasz sa...

Sweet Tilda, beautiful card:-)

Erica sa...

Först måste jag tack för ditt besök och kommentar hos mig. Den gjorde mig väldigt glad.

Tråkigt att höra att du har det jobbat just nu. Hoppas det blir bättre snart.

OCh till kortet. Helt otroligt! Bara så vackert och underbart. Så massa härliga detaljer. Du är så himla duktig. Tack för alla inspiration!

Kram Erica

Veronica sa...

Hej Camilla!

Läser din blogg för jämnan, och jag känner med dig just nu även om vi inte känner varandra.
Har själv en pappa som är 81 år (jag är 39) och min mamma är 66 år. Min pappa har hela mitt liv varit hjärsjuk men de senaste 6 åren har det varit mer stup nedför än backe upp med hans hälsa. De bor heller inte där jag bor utan ca 4timmar härifrån, långt när man som mest behöver dom och när mina små pojkar frågar...........


Men! Du har nog gjort det absolut vackraste kortet jag har sett inne hos dig på mycket länge! Det är så otroligt fint med färger, djup och känsla!
Tack för allt du skapar och delar med dig!

kram kram

Leila sa...

Ååååh, vilket kort. Jag älskar färgerna. Mina färger =). Visst ser det ut som vintage. Fjärilen gillar jag också.
Ha det gott och du vet att jag tänker på dig.
Kram
Leila

Mariann (mais) sa...

Dette kortet er veldig vakkert og stemningsfullt, Camilla. Motivet er så nydelig malt :)
Det er fint slik du har gjort med blomstene med vintage photo, glimmermist og stickles - veldig dekorativt.
Detaljene med halvperler er søtt og det var nydelig med den hvite kaffeservietten bak motivet.

Håper du har blitt bedre av forkjølelsen - og at pappa'n din blir bedre også.
Høres ut som om du har det tungt nå.
Jeg tenker på deg, Camilla.
Klemmer og omtanke fra Mariann

Nina sa...

Så otroligt vackert! Du får alltid till dina dekos så bra...
Ha en skön helg!
Nina

Hanna sa...

Hej Camilla!

Först vill jag säga ett stort tack för din värmande kommentar inne hos mig! Tack!

Och jag, visst är det svårt att hålla koll på olika stilar!?
Själv tycker jag det är mycket vintage över ditt kort, blandat med den supervackra Camilla - stilen! Och jag tycker inte det är fel att du håller dig till den - tvärtom! Du har en väldigt personlig stil på dina kort, och det är det som gör dom unika och fantastiska, varenda ett!
Börjar undra om jag någonsin kommer sluta bli stum av beundran över dina alster!? De är alla så otroligt välgjorda, och det syns att du lägger ner mycket arbete och omtanke bakom dom!

Missade visst att kommentera i ditt förra inlägg - konstigtnog, har precis för mig att jag skrev en kommentar där igår kväll!
Ville bara äga att även det är jättefint, men härliga detaljer och fina färger.

Kramar
från Hanna

Camilla sa...

Ååå kortet ditt er så vakkert!! Kjempefint med rosa og brunt, og du fargelegger som i en drøm;) Ja det er moro å pynte TIlda opp litt:)
Ønsker deg en god helg vennen:)
Klem, Camilla.

Unknown sa...

Ååååå så herlig kort!!!!
nydelige nydelige farger og sååå vakkert fargelagt!
Herlige detaljer og design også!
♥♥♥♥

Ha en flott helg!
Klem,
Jorunn

Paperaddict sa...

Hei, herlig kort og så nydelig fargelegging. Jeg har noe til deg i bloggen min!

bente_me sa...

nydelig kort med flotte farger og detaljer:)

♥pysselstina♥ sa...

Tänker på Dig!
Kram Stina♥

Moon Hulsman sa...

oooohhhwww what a sweet card, love it
Hugs Moon

Kirsten Aune sa...

Nå er det altfor lenge siden jeg har hatt tid til å kose meg lenge i bloggen din, Camilla.
Åååå - kortet ditt er så vakkert. Tilda er så søt, og fargeleggingen din er praktfull!! Pynt og oppsett harmonerer så fint. Helt fantastisk nyyyydelig rett og slett!

Jeg håper du har gode dager, vennen. Ta vare på deg selv.

Gode klemmer fra Kirsten

lenislenis sa...

Underbart vackert!

Kellie sa...

WOW this is stunning! xx