torsdag 13 november 2008

Nytt DT-Kort/ New DT-Card.


Hejsan!

Redan Torsdag, vart tar dagarna vägen?
Allt går såå fort.
Idag är det inget regn ute...skönt...

Vi var i skogen och gick på morgonen, det är tyst och ensamt men ack så skönt.
Tid finns att tänka och skingra tankar.

Och idag har jag lämnat besked om hur jag ska göra med mitt jobb.

Jag kommer att gå tillbaka till dagen, nu har jag tänkt färdigt och alla pusselbitar är på plats.
Jag längtar efter mina arbetskamrater och den sociala biten med dom gammla:)

Och 3 månader på natten är för kort tid för att veta om jag kommer att orka att jobba natt.
Kan jag sova när det börjar att bli vår och sommar?
Kanske är det lätt att börja slarva med sömnen.

Jag mår ganska bra nu i min egna situation så jag vill inte riskera något.
Jag vill ju att allt ska vara bra för alla, och detta är väl nackdelen med mig.
Att sätta andra främst och själv stå där med dåligt samvete,
såå jädrans typiskt mig....
Men nu har jag tänkt på mig själv först,fy tusan såå skönt detta var.

Och jag har följt mitt hjärta och det klappar lite extra för dagen.
Vill /vågar inte riskera något med mig själv.
Efter att vägt fördelar mot nackdelar med allt så får det bli så här.
Resorna till Fristad får lösa sig på ett eller annat sätt.

Jag har gjort rätt i mina val, det vet jag.
Så 1:a januari kommer jag hem igen efter min "resa".
Jag är tacksam för att jag har fått känna på nattjobbet.

Så nu blir det full fokus på pysslandet igen...

I kväll ska jag åka till Stina på pysselriket för att pyssla.
det ska bli såå roligt.
Det är inte så ofta som jag har några att pyssla med.
Sitter oftst själv.
Men jag ser fram emot detta nu...

Jag har även lite nya kort och alster att visa,
så först ut är detta kortet.

Motivet är målat med Distress ink refile.
på Akvarellpapper 300 gr.


Jag har såå svårt att skapa i rött,
Jag och den röda färgen är inte överens,
tycker inte att det blir såå bra.


Här står Tilda och håller i en polkagrisstång.
Tildas kläning är målad med Vintage photo.
Har även haft lite Brilliance Galaxy Gold i för att få lite skimmer.
Röda blingstenar.


Prima blommor med röda hjärtbrads i.
Här har jag haft lite rött stickels i.
Här syns lite av min Fern punch.


Rödrutigt band,En vit Prima blomma hjärtbrads och en polkagriskäpp som dekos.
Den runda textstämpeln är stämplad med Distressdyna "Vintage photo".
Tog sedan en pensel och drog färgen in mot mitten.
Med övning kan detta bli riktigt snyggt...

Och nu blir det till att köpa lite Distress dynor:)
Undra vilka färger som är användbarast?
Hmmm, eller ska jag handla alla....

Nu ska jag skynda mig att städa lite,
för att sedan mysa med lite glögg tänkte jag.

Senare ikvll väntar en spännande bloggrunda för att hälsa på er...

Kram så länge: Camilla

14 kommentarer:

Turid Mari sa...

Så vakkert kort, Camilla!!
Herlige farger og detaljer!!
Jepp, rødt e en vanskelig farge med distress!! Men syns din blei fin!! :D
God klem te dæ, vennen!!

Kristine sa...

Ååå Camilla!
Så vakkert dette kortet var! JEg elsker det stempelet!
Jeg får til julerød farge ved å blande inn litt vintage photo i aged mahogany;)
Håper du får en fin dag!
Klemmer fra Kristine

Anonym sa...

Sååå fint! (som vanligt) ;o)

Jag vill också ha de nya stämplarna från Magnolia. Allihop var ju ur-gulliga. Får bli nästa löning... Är kärvt efter en kort period innehållandes både mässa och besök till Ullared en helg, som du kanske förstår ;o)

Snart är helgen äntligen här. Tiden bara flyger förbi. Och snart får vi ta fram advent-stakarna. Myyysigt!

Kram

Annie sa...

Enjoy your mulled wine! and such a beautiful card in the reds and browns. I translate your blog into English but sometimes I have to smile as the translation is rather strange! hugs, annie x

Anonym sa...

Åhh, vad jag älskar det här kortet, Camilla!!! :)
Du har rätt, det är verkligen jättesvårt att göra röda kort, men ditt kort är ju bara såå fiiiint!!!
Love it!
Måste bara fråga var du har köpt de söta hjärtformade bradsen! De var ju såå söta! :)

Unknown sa...

Wow, eine wirklich sehr schöne Karte ist das geworden, gefällt mir super gut.

Alison sa...

Hærlig kort, og nydelige farger!
Liker utrolig godt korta dine :)

Anonym sa...

Visst är det skönt när man kommer till beslut, det kommer att bli bra ska du se.

Kortet är ljuvligt vackert.

ha en skön o go helg!
Kram

Marie sa...

Tjusigt kort! Grattis till ditt beslut. Det är alltid skönt när man fattat dom även om det är svårt!
Go kväll!

SasSa sa...

Åh sötaste Camilla tack för alla så gulliga kommentarer i min blogg och ja annars också <3.
Sött det nya kortet är! Alla dina kort så ljuvliga, härliga i färgerna och små söta detaljer! Diggar!
Hoppas vi ses snart igen. Synd att vi inte ses till helgen. Gissar att det är jobb. Må så gött!
Stora kramar SasSa

Anonym sa...

Tycker att ditt kort är jättefint och att du har svårt med rött kan jag inte se . Kanonfint!!!!

Heidi sa...

Nydelig Camilla. Dette stempelet er så utrolig søtt. likte godt blomstene med hjerter inni - det var så koselig og julete. Og malingen din er jo som alltid fantastisk fin

Klem fra
Heidi

Anonym sa...

Hej vännen!
Så underbart kort. Stod ju och tittade på den där stämpeln och ingen blev köpt. :o)
Fick du mailet av mej igår? Vi vill så gärna att du kommer.

Må så gott.
Kram, Anita

Lim sa...

Gorgeous Card Camilla.I can't wait to received my new stamps. This new collection is soooo beautiful!
Hugs,
LIM