måndag 10 maj 2010

Sketchy Colors # 23 " Blå och Lila"

Hejsan!

Då var det Måndag och en ny vecka.
Har varit ledig idag och det är ju alltid härligt.
Mys med Nova och städ stod på schemat.

Monterade även mitt kort som jag målade i helgen.
Och jag hittade en härlig utmaning hos Sketchy Colors,
veckans utmaning var att göra ett kort i Blått och Lila.
Lila är en färg som jag inte använder så ofta.
Så det var en utmaning i sig.

Och resultatet blev så här:

”Loving wishes”

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Ranger Distress ink.
Akvarellpapper 300 gr.

Cardstock/Kartong: Blå och Ljus blå.
Mönster papper : Magnolia.
Motiv: Magnolia ”Bubbling Tilda”.
Text: Magnolia ”Loving wishes”
Chalk: Distress Walnut Stain.
Blommor: Magnolia.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: platinum
Ljus blå Halvpärlor
Opalite
Shimmerz.
Tags.
Vit kakservett.
Organsa band.
3-D lack.

Bubbling Tilda är en klar favorit ur denna collektionen.
Hon är alldeles underbar.
Det är så mycket vår över henne,
när barnen blåser såpbubblor ute om våren.
Magnolias fina papper i Lila och Blått passade superbra till.

Jag har målat henne med
Weathered wood och Black soot.
På dom små härliga bubblorna har jag
lagt lite 3-d lack för att få en liten effekt.

Vingarna har jag "lyft upp".
Och har även lagt stickles på dom.
Tänk om man ändå hadde Tildas vackra hår;)

Vackra blommor i Lila och Blått.
Sprayade med Shimmrz.


Blommorna från en annan vinkel.


Önskar er en härlig kväll.

"You make my day"

Kramar Camilla

17 kommentarer:

Lillemor sa...

Men Camilla!!! Det här är så vackert så ögonen tåras på mig...vilka vackra färger..Gillar färgerna på de blommor du har komponerat ihop! Det ser så vårigt o glatt ut, din färgläggning är helt makalös. *suck*
Kram Lillemor

Monique Lokhorst sa...

Hello Camilla,

What a gorgeous card! I love just eveything about it. The colours, the flowers, your design. It is really stunning beautiful.

Hugs from Holland,
Monique xxx

Hanna sa...

Hmm, jag undrar om jag någonsin kommer sluta att tappa hakan varje gång du visar något nytt här. Ditt kort är som alltid sagolikt, med massor av små, inspirerande, kreativa idéer och detaljer. 3D-lacket blev superfint och jag älskar dina blommstergrupper. Du kan mixa blommor i olika färger och former som ingen annan. :o) Du är så himla duktig, Camilla.
Färgläggningen är som alltid magisk, Bubbling Tilda är min favorit också. :o) Hon är fruktansvärt söt. En av Magnolias "måste-ha-motiv". :o)

Ha det bra,
hoppas du får en fortsatt trevlig vecka!
Många kramar från Hanna

sara s sa...

Jag håller med, stämpeln var helt underbar!!! Fint kort som vanligt!

Anonym sa...

Love your gorgeous card Camilla.

The image and flowers are wonderful.

Hugs jannie.

Linda Muhr sa...

Fint kort! Lila är en ganska svår färg att pyssla i..men det blev ju fantastiskt!

mettepip sa...

Åh, noe så vakkert! Nydelig fargelegging, og så vakre farger!
Ha en flott uke!
klem fra
Mette

Camilla sa...

Som en drøm Camilla!!:) Hun er helt nydelig, og for en fargelegging!! Og likte veldig godt blomstersammensetningen din, vakkert:)
Ha en fin uke videre vennen!
Klemmer fra Camilla.

Lena Katrine sa...

Åååååååååå, så nydelig det ble! Lekre farger og masse lekre detaljer! Som alltid er det en drøm å kikke innom bloggen din - her kan jeg sitte å beundre og beundre...

Takk for at du deltar på utfordringen hos SC denne uken - lykke til!
Go'klem

Carina sa...

Så nydelig kort Camilla :) Et utrolig vakkert motiv dette her. Lekkert med vingene "kuttet" ut. Mange lekre detaljer, og så nydelige blomster.
Vakkert, vakkert, vakkert...

Klem Carina

Jessica sa...

Åh vilket vackert kort! Super fint... Bubbling Tilda är bedårande söt!

Aina sa...

For et herlig kort! Dette motivet er så søtt!

sjeroks sa...

Nydeig kort Camilla:D DEt var kjempe vakkert med nydelige blomster.
Er så inspirerende å følge deg:D
Ønsker deg en kjempe flott onsdagskveld.
kelm fra siri

Leila sa...

Men så sött kort. Det luktar vår om det =). Vilka sköna färger. Lila är ju en liten favorit. Kram på dig

Unknown sa...

Underbart!!!!! Den där Tildan är ju bara så söt! Du har färglagt henne så fint =)

Ha en härlig dag!
Kram
Malin

susanne´s smulor sa...

Oj, vad du är duktig!!! verkligen kul att se dina alster...hit kommer jag fler gånger!
Sussa

camillas sa...

interesante! Saludos