tisdag 12 oktober 2010

Namnskylt "Camilla"

Hejsan !

Återigen en vacker höstdag.
Luften är hög och klar, så vackert.
Nova njuter av att få ligga ute i solen intill husväggen.
Idag är jag hemma från jobbet, är förskyld och har hosta.
Så det blir till att vila i form igen:))

Idag tänkte jag bjuda er på lite kort av min namnskylt som jag hadde på mig i Lördags.
Gjorde den på Fredagskvällen i all hast.
Och det tog en bra stund, innan jag hadde fått till den som jag tänkte mig.
Svårt att begränsa sig med dekorationer då ytan inte är så stor.
Men jag tog lite av mitt favorit matrial.

Storleken på namnskylten är ca: 9,5cm x 6,5 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper.
Som jag sedan stansade ut med hjälp av:
Spellbinders Petite Ovals Large.

Jag stansade även ut en bottenplatta av:
Spellbinders Petite Scalloped Ovals Large
och då i Cardstock canavas vanilla.

Mitt namn har jag stansat ut med ett litet bra alfabet.
det heter "pinky dinky dies" och är av märket Karen Foster.
Chalkat lite i kanterna med Distressinks pads walnut stain.
Lite blänk med en vit penna.

Secretive Tilda målad med Distress inks.
När jag stämplade henne så använde jag mig av min Teknik.
"Softer painting" som finns att läsa om i Magnolia Ink .


Av övriga dekorationer som fick plats var det då naturligtvis BLOMMOR:))
Halvpärlor, Tyll och Pyntnål.
Den fina charmen "I love stamps" passade bra till samt lite vit floss.
Bladen har jag stansat ut med Martha Stewert punch.

Tusen tack för att du besöker min blogg.
"You made my day"

Kramar: Camilla

6 kommentarer:

Camilla sa...

Så vakkert skilt! Jeg tror det er du som har blomster bak ryggen!
God bedring:)
Stor klem, Camilla

Papirdilla sa...

Å, nyyyydelig! Og med den herlige blåfargen din:) Ser ut som det var en super dag på lørdag.

Klem,
Hanne

Janie Printz sa...

What a beatiful little creation. That Tilda is one of my favorites & you've colored her so wonderfully.
Hugs, Janie

Riet sa...

This is so wonderful Camilla,I love the image and the colours.

Hugs Riet.x

Kortmanitove sa...

Kjempefint skilt! Akkurat passe med pynt, og flotte farger...
Tove

Tina sa...

i´ve seen your lovely Name Plate with the pretty embellishment - where do you got this from ?-- it´s so nice