onsdag 24 november 2010

Mitt första Tealight Card .

Hejsan!

Idag tänkte jag visa mitt första Tealight card, eller som det blir på Svenska värmeljus kort:)
Och det kan behövas lite värmande ljus i dessa tider.
Mot Sverige är det på väg isande kyla.
Så det blir att plocka fram både vantar och mössa.


Detta är en perfekt liten gåva i dessa jultider, inspirationen till detta kortat har jag hämtat från duktiga Marianne.
Hon gör otroligt fina kort och alster.

Och här är mitt första Telight card.
Nu blir det mycket text, och många detaljbilder.
Kan säga att jag frossat i Magnolias härliga texter;)

Storleken på värmeljus kortet är: 10,5 x 15 cm
Motivet är målat som alltid med Distress Ink på Akvarellpapper 300 gr.
Jag har använt Cardstock i färgerna vanilla och en mellanblå färg.
Mönsterpapper från Melissafrances.
Alla kanterna är ruggade och Distressade med Walnut stain,
kanterna är även sydda med symaskinen.
Motivet har jag stansat ut med Spellbinders.

Secret Tilda ur Christmas Collection 2010.
Jag har målat med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Blus och hårband: Weathered wood och Black soot.
Byxor: Weathered wood, Faded jeans och Black soot.
Strumpor: Black soot.
Paket: Walnut stain, Weathered wood och Black soot.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

En liten detaljbild av ena hörnet,
blommor och ett litet silverhjärta fäst med en tunn silvertråd.
flicken har jag stansat ut med min WWP.
Tildas örhängen är små halvpärlor.
Presentsnöret har fått sig lite stickles av Stardust och 3-d lack.
Även Tildas hårband har stickles.

En Tag och ljusblå floss av Karen Foster.
Pyntnål och lite Tyll.

Den fina spetsen och härliga pyntbär i närbild.
Blommorna är först chalkade med Walnut stain och dekorerade sedan med stickles(Platinum)
Det ger en härlig Vintage känsla.

Mera blommor och halvpärlor...

På ryggen har jag dekorerat med den fina texten: "a gift from the heart"
texten har jag stämplat med Archival Ink "coffee"

Här är framsidan och texten Loving Wishes även den stämplad med Archival "coffee"
Och den lilla "lådan" som ljusen ligger i.
Den fina bården är en stans från Martha Stewert.

Nu har vi öppnat kortet och då ser det ut så här:)
Ännu en liten Tilda och blomman och bradsen kommer från Magnolia.
Texten: Especially for you och A greeting of love, är stämplade med Archival Ink "coffee"
På tagen finns det plats för en personlig liten hälsning.


Och när ljusen har använts så finns det en liten personlig hälsning från mig:)
Här har jag använt mig av gelantin blad som fått bli ett litet fönster.
En liten blomma och halvpärla.

Det var det hela,

Tusen tack för alla era besök,
"Take care of you all"

Kram: Camilla

16 kommentarer:

Astrid sa...

Oh wowww, what a beautiful Tealight Card you made, I love the colouring and all the beautiful details !!

hugs Astrid

Bente sa...

Helt nydelig telyskort, vakre farger og masse herlige detaljer. Lekkert med gelatinen som vindu!! Alltid små flotte detaljer på det du lager!
Ha en kjempefin kveld!
Klem, Bente

Susy sa...

Otroligt fint!
KRAM SUSY

Camilla sa...

Ååå gurimalla så vakkert!!!:)) Mange søte små detaljer og alt er så perfekt i blått og beige:) Nyydelig fargekombinasjon, og som er deg! Gratulerer med kveldens vakreste kort!!
Ha en flott kveld vennen!
Stor klem, Camilla

Riet sa...

So wonderful Camilla,I love the image and the colours.
So gorgeous papers and the details.

Hugs Riet.x

Katy sa...

Absolutely stunning! I love this idea, and the hidden message behind the tealights. Gorgeous embellishments as always, and Tilda's coloured beautifully. Hugs. KtayBoo. xxx

Nina Macaulay sa...

Beautiful card!!!
So many delicate yummy details.

Hugs Nina x

myy ja vilijonkka sa...

det är jätte vacker! ja gtycker om detta!

Marianne sa...

Dette ble bare helt utrolig vakkert!!!
Sååå mange lekre detaljer, og søte Tilda er så nydelig malt!
Tusen takk for kjempekoselig kommenter i bloggen min:)
Ha en finfin vinterdag.
Klemmer fra Marianne:)

Chris_P sa...

Fantastiskt vackert!!!

Aina sa...

Wow, rett og slett vakkert! :))))

Made by Janet sa...

Wauww Camilla, its a beautiful card!

Love the colors and the flowers and the...well everything!!

xxxJanet

Papirdilla sa...

Åååå, dette er det vakreste telyskortet jeg har sett!!! Nydelige farger, bare slik du kan gjøre det:) Liker virkelig godt måten du har dekorert og pyntet på. Og så herlig det var med Tilda på innsiden også. Jeg er helt betatt...:)

Klem,
Hanne

Pysselfröken sa...

Strålande vackert som alltid! Jag älskar de milda färgerna. Trevlig första advent! Kram

Elzie sa...

Åh vad fint!
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

CATHRINE sa...

JÄTTEVACKERT teljuskort som du gjort, nu blir jag ännu mera inspirerad till att prova o göra ett sådant!

Tur att min pappa ska köpa värmeljus och små tändsticksaskar åt mig på vägen hem från jobbet idag för ikväll ska här göras ljuskort minsann! :)

Din blogg måste jag bokmärka o kika runt mera i, känns som man kan hitta mycket fint här!

Hälsa gärna på hos mig om du har en stund över!