måndag 28 mars 2011

DT Magnolia "Best Friends"

Hejsan!

I Lördags var det underbart vårväder.
Små barnen på gatan var ute och lekte hela dagen.
Solen sken och fåglarna kvittrade, och det kändes som våren var här.
Endast några få snöhögar var kvar.

Igår kom då vintern åter igen.
Snö och blåst. Vi fick nog runt 10 cm snö.
Och det är helt vitt igen ute.
Solen har letat sig fram och värmer lite intill husväggen.

Igår gjorde jag färdigt ett nytt DT kort till Magnolia och det blev så här:
Jag tycker det är så roligt att göra dessa wellpapp kort/tavlor.

Kortet är i stoleken
11,5
x
16,5
cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Bazzils cardstock i Blå färg.
Det fina mönster pappret kommer från Magnolia och heter: "Butterfly Kisses".

Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna med min symaskin.
Använde mig av texten "The best thing.."
Och Magnolias fina "Love background"
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"

Här är min absoluta favorit från den här collectionen.
"Hallo Little Butterfly" ur "Butterfly Dreams Collectionen 2011"
Motivet har jag stämplat med Versafine "Onyx Black"
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Klänning och Toffsar: Weathered wood, Faded jeans och Black soot.
Stövlar:
Weathered wood, Faded jeans och Black soot.
Fjärilen: Old paper och Tattered rose, Milled lavender.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

På Tildas spets och toffsar har jag dekorerat lite med stickles.
Hon har även fått halvpärlor som örhängen.

Som en liten tags har jag stämplat en av mina personliga stämplar.
Det står på den "Gjort med värme och omtanke av Camilla"
Jag har fäst den med floss och spets.

Här syns blommorna som jag använt och dom kommer från Magnolia.
Pyntbär och vit kakservett.

Texterna som jag har använt.

Först har jag Distressat wellpappen och sedan målat lite med:
Acrylic paint dabber pearl.
Åter Distressat lite över det, med Walnut stain.

Det fina staketet är en dies från Magnolia och heter: "Lovely fence"


Mera rosor;)
Dom har jag dekorerat lite med stickles på.

Jag hoppas ni har haft en trevlig liten stund här hos mig.
Och önskar er en härlig start på veckan.
Tack för era kommentarer, värmer gott:)

Kram: Camilla


7 kommentarer:

Lena Katrine sa...

Åh, dette var et herlig kort!!! Så nydelige farger og detaljer, og det motivet var bare helt skjønt!!!
Tusen takk for søte kommentarer inne hos meg - du inspirerer meg stort i både ord og kreasjoner :)
Ha en flott dag, vennen!
Go'klem

Kylie sa...

Stunning Camilla! I love all of the gorgeous details.
Hope it warms up for you soon,
Have a great week!
Hugs
Kylie

Jill sa...

Nydelig Camilla!
Alle små detaljer gjør det så vakkert :)
Måtte snøen bli borte og våren komme for å bli!
Ha en god uke!
Klem
Jill

Dena sa...

So precious! I love how you made a littel tag out of your signature stamp! Very sweet shabby chic look!
Hugs, Dena

Åsa/asamia sa...

Kanonfint kort, gillar den stämpeln massor. Du har alltid så fina detaljer och roliga idéer. Tack för all inspiration!
Kram ♥

Riet sa...

So beautiful card Camilla,I love the image and the colours.
So gorgeous papers and the details.

Hugs Riet.xx

Camilla sa...

Ååå så utrolig vakkert igjen Camilla♥ Herlig fargelegging av Tilda, og så sarte og søte detaljer. Liker alt ved dette!! Hun er nok min favoritt Tilda også:)
Tusen takk for inspirasjon!!
Ha en fin uke, og så krysser jeg fingrene for at våren kommer tilbake:)
Stor klem, Camilla