tisdag 15 mars 2011

"Happy Easter"

Hejsan!

Min förkylning vill inte släppa taget,
är trött, orkeslös och hostan är mycket retlig mot mig.
Har inte haft någon ork till något under dessa två dagar jag varit ledig.

Knappt orkat att ta mig runt med Nova som jag ska.
Idag har vi ändå haft sol och härligt väder,
hoppas på att det är våren som är på gång nu.

Jag tänkte visa ännu ett DT kort för Magnolia som jag gjort för någon vecka sedan.
Och det är ur den nya härliga "Butterfly Dreams collectionen"
som motiven är hämtade.
Till detta kortet har jag använt 5st nya motiv.

Kortet är i stoleken
15cm
x 15
cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Bazzils cardstock i färgen Vanilla och Rosa.
Det fina nya mönster pappret kommer från Magnolia.
Och även det är ur den nya Collectionen.

Alla kanterna runt kortet är Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna på mönsterpappret med min symaskin.

Tilda Holding Eggbasket och Tulip Wheel barrow ur Butterfly Dreams collectionen 2011.
Motiven har jag maskat ihop.
Motivet har jag stämplat med Versafine "Onyx Black"
Jag har målat Tilda med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning och Hårband: Weathered wood, Faded Jeans och Black soot.
Korg och Ägg: Walnut stain och Black soot.
Stövlar:
Weathered wood, Faded Jeans och Black soot.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Tulpan vagnen i följade färger:
Vagn: Walnut stain.
Tulpaner: Peeled paint, Milled lavender och Black soot.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.
På Tildas spets och hårband har jag dekorerat lite med stickles.

Här visar Tilda fram sina små ägg.
Äggen målade jag först med mycket svag färg
och dekorerade dom sedan med Crackle accents.
det gav en vacker effekt.

Här syns Black Butterflyes och Small Black Rabbit.
Lite spets och vit floss och en tags.

Lite vackra blommor i vitt och Lila.
Och lite pyntbär i cream färg.
Ni som besöker Magnolias butik kan frossa många vackra blommor.
Och olika färger på deras pyntbär.

Snart är det påsk och jag vet vad jag ska önska mig i mitt påsk ägg.
Dessa två små godingar längtar jag efter.
Ljuvliga motiv som Pauline har gjort.
Och jag är så förälskad i dom.
2 nya små favoriter hos mig:)
Vilka blir dina tro?


"Hallo Little Butterfly"



"Tilda With Flower Pot"


Nu tackar jag för mig, ska ta Nova med mig på en liten runda.
Sedan ska jag kurera mig för i morgon väntar jobbet igen.
Må så gott alla:)

"Take care of you,
You made my day"

Kram: Camilla

14 kommentarer:

Camilla sa...

Herlig påskekort Camilla!!♥ Og Hallo Little Butterfly er min absolutte favoritt også, sååå søt!!
Kjedelig å være syk enda... Håper sol og lukten av vår hjelper på, slik at du blir fort frisk igjen!
Stor klem, Camilla

Ansi sa...

Ååååh, ljuvliga kort! Du är ju bara FÖR bra på detta! Hur fint som helst! Så mycket detaljer, och så välarbetat. Det märks att du lägger ner mycket tid och kärlek på dina kort.
Kram och tack för inspirationen;)

Johanna sa...

Hej!
Vilket fantastiskt kort. Underbara färger. Alltid lika roligt att titta in hos dig. Man blir så inspirerad.
Kram Johanna

Kylie sa...

Oh goodness Camilla! This is a stunning card! I adore everything :)
Big hugs to you
Kylie cc

Chrissy sa...

Stunning..just beautiful Camilla, great card.
Luv CHRISSYxx

Unknown sa...

Just Beautiful! I tried distress inks last night. I guess I may need different paper, or less water :O)

Jill sa...

Et nydelig kort Camilla, vakre farger, fine detaljer og nydelige stempler.
Du er så flink til å maske dine stempler, nydelig gjort!
Ønsker deg en god fortsatt god bedring :)
Klem fra Jill

Susy sa...

Jätte vackert, Camilla!

KRAM SUSY

Henrikke sa...

Ey nydlig påskekort du har laget :-)

Carina sa...

Ennå et nydelig kort fra deg! Så nydelig motiv også. Vakkert malt og lekkert dekorert.
Riktig god bedring til deg, håper du snart blir frisk :)

Klem Carina :)

Riet sa...

So beautiful card Camilla,I love the image and the colours.
So gorgeous papers and the details.

Hugs Riet.xx

Leila sa...

Håller med alla som kommenterat ditt kort. Det är helt underbart. Du är så duktig, och ger så mycket inspiration med alla fina detaljer. Hoppas nu bara att din förskylning blir bättre. Önskar dig allt gott.
Kram

Papirdilla sa...

Hei, hei!
Ååå, helt nydelig igjen:) Fantastisk søtt motiv. Og helt perfekt fargelagt, som vanlig....
Elsker virkelig blomstene du har brukt, lekre farger på dem. Ja, hele kortet er bare vakkert:)
Klem,
Hanne

Åsa/asamia sa...

Ett ljuvligt vackert Camillakort!