måndag 16 maj 2011

DT- Magnolia "You Make Me Smile"

Hejsan!

Idag tänkte jag visa ett litet Mini kort som jag gjort till Magnolia.
Alla motiven är dom små stämplarna från Magnolia Mini-world.
Även pappret är ett mini papper.

Skönt med en ledig dag efter helgens arbete.
Har pysslat lite inne, har gjort lite skönhetsvård på Nova också.
Klart att mattes prinsessa ska vara fin:)
Hon får mig alltid på så gott humör.

Kortets st: 10,5x10,5 cm
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Bazzils cardstock i Vanilla och Blått.
Det underbara mönster pappret kommer från Magnolia.
Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna med min symaskin.
Använde mig även av texten "You make me smile"
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"

Hallo little butterfly och Magnolia with butterfly ur:
"You Are So Special Collection 2011".
Jag har målat med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning och Strumpor: Weathered wood, Faded jeans och Black soot.
Rosett och Skor: Walnut stain.
Magnolia: Walnut stain.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

Även texten kommer från Magnolia mini-world.
Lagom storlek för dom små korten.

Blommor och pyntbären kommer från Magnolias butik.
Tags och en liten vit kakservett.
Blå floss och ett litet guldhjärta till.

Inhandlade en ny Magnolia die när jag var där sist.
"Swirly Butterfly"
Och den kommer väl till andvändning.
Älskar fjärilar.

Nu är det mycket nära!!!
"Magnolia Sweet Rainbow Collection 2011.
Ett litet smakprov på collectionen :)

"Scarecrow Tilda"

"Bumble Bee"


"Strawberry Plaid"

Kramar: Camilla

10 kommentarer:

Camilla sa...

Neimen så søtt Camilla!!:) "Sukk"! ♥ Og så flink du er til å fargelegge de små mini motivene. Og pynten din er som alltid: NYDELIG!!!
Ha en fin kveld vennen!
Klem, Camilla

Anna-Lotta sa...

Underbart fint kort.... gillar de milda färgerna och blommorna (är tokig i blommor :))
Kramis :)

Lillemor sa...

YOU make me smila Camilla! Tänk att ett handgjort kort kan sprida sådan glädje ända ut i cyberrymden! TACK för att du delar med dig av allt det fina du gör. Jag blir så jädra GLAD när jag får se dina vackra alster...så vansinnigt vackert och gulligt att det drar i smilbanden var gång :o).
Vi behöver massor av glädje i våra liv så TACK för det kära kära vän!
KRAM Lillemor

Riet sa...

So gorgeous card Camilla,I love the image and the colours.

Hugs Riet.xx

Louise sa...

Jag tycker det här är fantastiskt vackert Camilla :)
Underbara färgen och jag kan minsann skymta lite av Opalite effekten tror jag - bra foto!
Jag föll också som en sten för den lilla fjärilen - den är så fabby :)
Vacra stämplar som är vidunderligt målade :)

Kram

Susy sa...

Så himla fint!!!

KRAM SUSY

Inger Harding sa...

Så VAKKERT Camilla!!!
Nydelig farget motiv og lekkert pyntet!

Ha en fin dag.
♥ klem, Inger

lenislenis sa...

Vackert kort!

BA sa...

hi camilla
your card is adorable
xoxo BA

register website sa...

this is very good information to the all the user to do this project that easily and also given the support to the job..