onsdag 24 augusti 2011

A Paperbag With Hello Little Butterfly ;)

Hejsan!

Idag och i morgon är jag ledig är riktigt skönt.
Ska jobba i helgen.

I kväll ska jag till vetrinären med Nova igen.
Hon äter fortfarande antibiotika mot sina våteksem.
Jag hoppas att det snart ska bli bra.

Regn ute idag så jag har passat på att få färdig en liten påse.
Påsen är en minibag som jag hittade i Magnolias butik.

Och med denna lilla påse så passar jag på att vara med i följande utmaningar.

Och vad passar bättre en att använda en liten favorit bland alla motiven som Pauline har gjort:)
Och i mina favorit färger Blått och Vitt...
Jag är otroligt glad i henne och hela collectionen.

Påsen som är i st 10x13 cm.
Motivet är målat som allt hos mig med Distress ink från Ranger.
Jag målar på Akvarellpapper Canson 300 gr.
Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.

Hon är en riktig liten goding;)
Hello Little Butterfly från "Butterfly Dreams Collection 2011".
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning, stövlar: Weathered wood, Black soot.
Fjäril: Old paper och Milled lavender.

Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.
Har gett Tildas fjäril lite Crackle accents:)
Tilda har fått lite stickles här och där.

Här har jag använt Bazzill cardstock
i färgen Vanilla.
Mönster papprt kommer från Magnolia.
Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
Under motivet har jag lagt en vit kakservett.
Tagen har jag dekorerat med en vit ros och knoppar från WOC.
Ett smalt sidenband i färgen cream.

Blommorna kommer från WOC .
Vita rosor i st 20mm, och blå rosor i st 15mm.
Texten är från Magnolia och är en given favorit:)
Olika st på halvpärlor i blågrå färg.

Mera blommor:)
Stor ros i st 25mm.
Körsbärsblommor i st 20mm, blå ros 15mm och knoppar 4mm.
Pyntbär från Magnolia.
En dekorativ liten "pärl snurra"
Under alla blommor så kan ni se en die från Magnolia.

Blommorna har jag först sprayat med lite glimmermist, målat med vit strukturfärg,
sedan duttat med lite stickles.

Lite spets och en fjäril från Martha Stewert punch,
jag har stansat ut den dubbel.
Chalkat lite och målat med lite vit struktur färg.
Under motivet har jag fäst lite cheese cloth.
Och målat med vit struktur färg.


Och så här blev baksidan:
Med min personliga stämpel.


Önskar er alla en fortsatt härlig dag,
och tack för att du tittar in till min blogg.

"You make my day"

Kram: Camilla

13 kommentarer:

Pia sa...

Dina alster är helt fantastiska. Din sida är en stor inspirationskälla för mig :-)

Dena sa...

Wow! Gorgeous bag Camilla! If I received a gift in this I would think the bag was the gift!!! It is toooo pretty!
Hugs, Dena

Made by Janet sa...

ooh..just one word...

BEAUTIFUL !!

xxxJanet

Sandra sa...

what a very nice paperbag camilla
gr sandra

Jaimy sa...

what a beautiful paperbag have you made! I love the colours,stamp, paper actually I love everything on this bag.

Greetings, Jaimy

Camilla sa...

Ååå så vakkert igjen Camilla! Dette er et av favoritt-motivene mine også:) Så stilig med tagen! Og fargene er bare sååå søte! En perfekt Camilla-pose;)
Klem, Camilla

Anonym sa...

Just Beautiful!
Hugs Julie P

Eulanda sa...

JAW DROPPING GORGEOUS! Oh my word this is amazing!! You are so talented!! Thanks for joining us at MDUC this week. You and your butterflies. :) Hugs!

sara sa...

just stunning so soft and pretty and beautiful i love it so much i want it !!!! thanks so much for joining us at MDUC this week
hugs sara x

mettepip sa...

Oj, så utrolig nydelig! Elsker de sarte lekre fargen og pyntingen!
klem fra
Mette

Leila sa...

Åh, sitter jag och säger hela tiden =), men det är som det brukar då jag är här och hälsar på. Så vacker påse. Det börjar alltid klia i scrapfingrarna när jag kommer hit. Ha det gott. Kram Leila

Lena Katrine sa...

Akk og ve! Superlekkert som alltid, vennen! Nydelig motiv og papirer, og et riktig så søtt og flott fargelagt motiv! Kjempeflott! Nydelige blåtoner og lekre detaljer! Takk for at du deltar hos SC :)
Klem, Lena Katrine

Only By His Grace sa...

Hi Camilla!
Your bag is beautiful.Lovely design.
Hugs Maz