fredag 9 november 2012

A Special Magnolia Tilda.


Hejsan!
Fredag och dags för jobbarhelg hos mig.
Jag har dock hunnit med att pyssla lite innan helgen.

Dagens kort är i blått:) 

Motivet är en Special stämpel som bara finns i Nederländerna.
Den är gjord för DOE@DING

Tusen Tack!
 för denna underbara stämpel...

Och jag är så glad att få ha henne hos mig.
Visst är hon söt??

Den fina kortdiesen har jag fått av min vän Debbie D.
"Tusen tack söta Debbie"

  Kortet st är  14x 14 cm.
Den fina ramen som jag haft som kortbas är en dies,
 och kommer från Go Kreate.
Och jag har använt Bazzill cardstock vanilla. 
Mönster pappren kommer från Pion design.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
Och jag har använt mycket vit strukturfärg.

  Magnolia Tilda  " Special Stamp 2012".
Jag har målat henne med följande färger:
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning: Weathered wood, Black soot
Skor: Weathered wood, Black soot och Pumic stone.
Blomma: Old paper, Pumic stone och Black soot

 Blommsnurror från Hjerteboden och Pyntbär från Magnolia.
Poststämplar från Kort & Godt (Hjerteboden).

 Underbara blommor  och knoppar som kommer från WOC .
St på rosorna och Körsbärs blomman är:
 25 mm, 20 mm, 15 mm
* * *
Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.

Dom fina kakservetter och lite gasbinda inunder wellpappen. 
Mycket vit struktur färg på.
Metallhörnet kommer från Hjerteboden och även det går bra att måla på.
Halvpärlor från Magnolia

  Lager på Lager...
Wellpapp har blivit en stor favorit hos mig.
Jag brukar chalka det först och måla med vit strukturfärg.
När det torkat så chalkar jag det åter med Distress walnut stain 
eller Weathered wood.
* Så otroligt söt *
Tilda och jag önskar er alla en härlig helg...

"with love from me"
Camilla.


10 kommentarer:

Riet sa...

So wonderful card,I love the image and the colours.
So gorgeous papers and the details.

Hugs Riet.xx

honeybeespaperie sa...

Fantastic card and great design!
Hugs, Manuela

Miss Sophie scrappar sa...

Vilket vackert kort Camilla! Älskar dom ljusa färgerna på dina kort!
Kram

Dena sa...

Very pretty Camilla!!!! LOVE the shape!
Hugs, Dena

Camilla sa...

Åååå et fantastisk vakkert kort ifra deg Camilla!!
Nydelig pyntet som alltid med kakeserviett, bølgepapp, blomser og mer!:))
Og motivet er bare for søtt!
Ha en god helg vennen!
Klemmer fra Camilla

Lillemor sa...

Åh så läckert det blev med den nya dien Camilla! Fina mönsterpapper och den ljuvliga Tildan- ett härligt shabby Camillakort <3
Kram Lillemor

Debbie Dolphin sa...

Oh Camilla-Youve painted her so gorgeous and the dies look so amazing <3
Your a star
Hugs Debbie xxx

leonenkarin.blogspot.com sa...

Beautyful!!!!
Hugs, Karin

Monique Lokhorst sa...

Hej Camilla!

Your card with the lovely stamp is BREATHTAKING! I love it. Your cards are always made with lots of love. Thank you for sharing! <3

Big hugs from Holland!
Monique xxx

Anonym sa...

Hi Camilla, Lovely cards and so sweet and soft the colours you choose. I love the inside one, the little girl with lambs!!! Hugs, marylopez