lördag 26 januari 2013

MDUC #181 "Wings"


Hejsan!
I kväll är det dags för en ny utmaning hos MDUC.
Och den här veckan lyder temat "wings"

Jag har använt mig av:
 * ett Magnolia motiv som har vingar.
 * charms.
* Martha Stewert punch.

På bloggen hos MDUC finner du även vackra 
inspirations kort av mina vänner :)
Lycka till i veckans utmaning!
* * *
"Tilda with Heart Arrows"

Det fina kortstället kommer från Magnolia, 
och är i ljuvlig Vintage stil.


Thanks sweet Debbie, for my Birthdaypresent. 

 Kortet st är  14x 14 cm.
Den fina ramen som jag haft som kortbas är en dies,
 och kommer från Go Kreate.
Jag har använt Bazzill cardstock Vanilla.
Mönster pappren kommer från Pion Design.
"Minnernas atelje"

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.

  Tilda with  heart arrows  från " With Love collection 2013".
Jag har målat henne med följande färger:
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper, Walnut stain.
Tröja, byxa: Victorian velvet, Milled lavender, Pumice stone.
Pil: Aged mahogany, walnut stain.

 Jag har stämplat Magnolias vackra poststämplar 
som kommer från collectionen
"With Love Collection 2013"
Lila floss , och en fjärils charm.

 Dom små breven har jag klippt ut från Magnolias nya mini papper.
Metall hörnet har jag målat med vit strukturfärg, en halvpärla från Magnolia.

 Fjärilspunch från Martha Stewert. 
wellpapp och vit gasbinda som jag målat på.
Tildas vingar har jag dekorerat med stickles "stardust"
* * *
Wellpappen har jag först chalkat med Walnut stain.
Sedan målat med vit strukturfärg
 för att åter igen chalka fast med då weaathered wood.


Underbara rosor och knoppar  i  Lila och Vitt som kommer från WOC.
St på rosorna är:
 25 mm, 15 mm, 4 mm.
* * *
Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
(Vatten och Opalite)
* * *
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.

Pyntbär och tyll kommer från Magnolia
En hjärtformad kakservett.

 Till detta kort har jag använt några av Magnolias vackra dies:
Lovely fence.
* So wrapped lovely.

Tilda och jag önskar er alla en härlig helg...
* * *
Med detta kort så tänker jag vara med i utmaningen hos:

"with love from me"
Camilla.



5 kommentarer:

Louise sa...

Hej Camilla! ❤
Men du!! Åh, wow!! Att kunna prestera något såhär vackert efter en så stressfylld vecka är helt otroligt! Jag bara ÄLSKAR den här söta lilla Tildan :) Du har färglagt henne gudomligt och alla vackra detaljer är underbara. Rosorna passar perfekt där du placerat dem och kortets form..ja den är fantastisk!!

Kram ❤

Christa sa...

What a very lovely card !! So romantic .... Hugs , Christa.

Anonym sa...

не священнодействие) [url=http://tutledy.ru/muzhchina-skorpion/57-kharakteristiki-skorpionov-muzhchin-i-zhenshchin.html]характеристики скорпионов мужчин и женщин[/url]

Cino sa...

Kjempefint kort! Nydelige farger, og flott malt motiv.

Debbie Dolphin sa...

so very beautiful Camilla and your shape is gorgeous too ♡♥♡
love Debbie xx