onsdag 17 april 2013

Tilda With Corkscrews ♥


Hejsan!

Idag tänkte jag visa ett nytt kort med dom nya fina stämplarna ur
den nya kollektionen ♥
"Tilda with corkscrews"
Visst är hon söt.
* * *
Så här blev mitt kort:


Kortet st är  14x 14 cm.
Jag har haft som dies från Go Kreate som kortbas.
Bazzill cardstock .
Mönster pappren kommer från Magnolia.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är även sydda med symaskin.

Tilda with corkscrews från " Once Upon a Time collection 2013" 
Jag färglägger med Distress ink, 
och använder en syntetpensel i st 000.
Akvarellpapper Canson 250 gr.

Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper, Walnut stain.
Klänning: Wallnut stain, Tattered rose and Pumice stone.
Krona: Old paper.

Wellpappet har jag först chalkat med Walnut stain.
Sedan har jag målat med vit strukturfärg,
Övriga dekorationer som jag har på kortet är:
Cheese cloth, halvpärlor,vit kakservett, spets.

Den stora vita rosen, pyntbären 
kommer från Magnolia.
Övriga blommor är från WOC.
* * *
Blommorna har jag målat med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.

Jag har använt spellbinders när jag stansat ut den ovala plattan .
Och hörnet  är en QK.

Tilda och jag önskar er alla en fortsatt bra vecka.
* * *
Tack ! för alla fina kommentarer som ni skriver här.
"with love from me ♥"
Camilla .



3 kommentarer:

Lillemor sa...

Åh vilket sockersött kort Camila! O härlig rosa färg du fått fram....underbar! Gillar speciellt vecken du fått till, superfint! Kram

Riet sa...

What a beautiful card.

Hugs Riet.xx

DeeDee sa...

This card ist so adorable! I love the new stamps!

Hugs,
Diana