torsdag 25 april 2013

Tilda With Cottondress ♥


Hejsan!

Idag har jag ett nytt kort med ännu en av dom nya fina stämplarna ur
den nya kollektionen ♥
Jag tycker hon är underbart söt.
Och jag är mycket förtjust i Tildas långa vackra hår.
Så här blev mitt kort:
* * *
"Tilda with cottondress"


 Kortet st är  15x15 cm.
Bazzill cardstock .
Mönster pappren kommer från Pion Design.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är även sydda med symaskin.
 Tilda with cottondress från " Once Upon a Time collection 2013" 
Jag färglägger med Distress ink, 
och använder en syntetpensel i st 000.
Akvarellpapper Canson 250 gr.


Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper, Walnut stain.
Klänning: Wallnut stain, Tattered rose and Pumice stone.
Krona: Old paper.
 Wellpappet har jag först chalkat med Walnut stain.
Sedan har jag målat med vit strukturfärg,
Övriga dekorationer som jag har på kortet är:
Cheese cloth, halvpärlor,vit kakservett, spets.

Jag har även en Tim Holtz biljett,
 som jag stoppat i en liten brun ficka.

 Den stora vinröda rosen, pyntbären 
kommer från Magnolia.
Övriga blommor är från WOC.
Blommorna har jag målat med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.
* * *
Jag har använt spellbinders när jag stansat ut den ovala plattan .
Och hörnet  är en QK.

Under blommorna har jag lagt en vit fjäder.
Tilda och jag önskar er alla en fortsatt bra vecka.
* * *
Tack ! för alla fina kommentarer som ni skriver här.
"with love from me ♥"
Camilla .


5 kommentarer:

Charlotte sa...

Oh så sött detta är, Tilda är så söt och fint färglagd gillar ditt färgval.
Kram charlotte

Hilde sa...

Vakkert kort Camilla!!!!
Sarte flotte farger.

Anonym sa...

What a magnificent work of art! Absolutely breathtaking!

DeeDee sa...

Such a wonderful card!

Hugs,
Diana

Lillemor sa...

Underbart underbart underbart vackert!!! Dina kort gör maig alltid lika glad <3
KRAM o trevlig helg Lillemor