söndag 18 januari 2015

Tilda In Cozy Coat.


Hejsan!

Idag tänkte jag visa er ännu ett av mina julkort från förra året.
Tycker att alla dessa stämplar var så fina.
Just idag så snöar det här i Borås,
 så då passar ju denna lilla goding bra.
* * *
Jag har använt Bazzill cardstock,
och mönsterpapper från Pion Design
Alla kanter är chalkade med Distress pads "walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Motivet har jag stansat ut med Spellbinders.
Som kortbas har jag en die från Go Kreate.
 Tilda in Cozy Coat från: "Waiting For Christmas Collection 2014".
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Kläder: Wetered wood, Pumice Stone och Black soot.
* * *
Motivet är stämplat med "Versafine - Onyx Black.

Motivet är målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000.
 Jag har stämplat med en poststämpel från Kort & Godt runt motivet.
Under motivet har jag lagt wellpapp,
 som jag först chalkat med Walnut stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weatered wood.
* * *
Under det har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Jag har målat med vit dekorationsfärg på cheese cloth, 
det ger en gipsliknande effekt.
* * *
Jag har dekorerat med stickels "stardust" lite här och där.
 Vackra rosor i olika st från WOC . Pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på rosorna,
 och dekorerat med stickles "stardust".
 Liten närbild på rosor och pyntbär, inunder har jag lagt lite "sissel"
 * * *
Jag har använt Magnolias vackra DooHickey Die 
* Tilda Ticket.
* * *
"Merry Christmas är en text stämpel från Magnolia.
"Made with Love" är textstämpel från Stempelglede.
* * *
"with love from me"
Camilla.

3 kommentarer:

Patty O'Malley sa...

I can't seem to get the translation link to work. Your card is gorgeous, Camilla!

Yuri sa...

So beautiful as always Camilla .. Your Tilda is just so adorable!! hugs xx

Sarah - Crea S sa...

Very cute card! Love it. Hugs,
http://littlecreass.blogspot.be/