söndag 11 januari 2015

"Cozy Tilda"


Hejsan!
Då har vi kommit en liten bit in på det nya året,
och jag hoppas att ni alla haft en bra start.
Det är ju fortfarande vinter ute, fast här i Borås liknar det mer Höst nu.
Regn och blåst och några plusgrader.
Jag fortsätter dock lite till på temat vinter,
mitt första kort för 2015 blir ett motiv från Magnolias collection
"Waiting for Christmas collection 2014"

Kortets st är 11x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock vanilla och fawn,
och mönsterpapper från Pion Design
"Silent Night - Church"
Alla kanter är chalkade med Distress pads "walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Motivet har jag stansat ut med Spellbinders.
Cozy Tilda från: "Waiting For Christmas Collection 2014".
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Dräkt och Luva: Wetered wood, Pumice Stone och Black soot.
* * *
Motivet är stämplat med "Versafine - Onyx Black.

Jag har målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000.
Jag har stämplat med en poststämpel från Kort & Godt runt motivet.
Under motivet har jag lagt wellpapp,
 som jag först chalkat med Walnut stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weatered wood.
* * *
Under det har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Jag har målat med vit dekorationsfärg på cheese cloth, 
det ger en gipsliknande effekt.
* * *
Övriga dekorationer på kortet är:
Liten kotte,halvpärlor,spets.
Jag har dekorerat med stickels "stardust" lite här och där.
Vackra rosor i olika st från WOC . Pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på rosorna,
 och dekorerat med stickles "stardust".
Liten närbild på rosor och pyntbär och den lilla kotten som kommer från 
LLC.
  Jag har använt Magnolias vackra DooHickey Die 
* Tilda Ticket.
* * *
"Merry Christmas är en text stämpel från Magnolia.
"Made with Love" är textstämpel från Stempelglede.
"with love from me"
Camilla.
* * *
Nu i dagarna så kommer Magnolias första nya motiv för 2015 ut.
"Lovely Duo collection 2015"

Och visst är dom fina.... ♥


2 kommentarer:

Sol sa...

Nydelig Lyseblått!! Herlig Sart og Lekkert!!!! Sååå Lekkert med doilies som såvidt rekker fram og titter ut.. Flotte Tag´s!! Nydelig kort med Lekker Fargerlegging og Flott Pynting!!

Patty O'Malley sa...

Beautiful card, Camilla! The coloring is so pretty!