lördag 11 juli 2015

Golden Week Tilda från Sakura Collection 2015


Hejsan!
Dagens kort är åter från den helt underbara 
"Sakura Collection 2015"
"Rosa, Blåa och lite Gult"
Jag hoppas att ni har en härlig sommar.
* * *
Kortet finns i  Magnolias butik som ett inspirationskort för er.
Butiken (Magnolia) finns i Borås.

 Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design
Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från Go Kreate.
 " Golden week Tilda from Sakura collection 2015"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen, Walnut Stain.
Klänning och skor: Old Paper , Frayed Burlap.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Versafine - Onyx Black.
 
Jag har målat på Langton papper med en syntetpensel i st 00,000
 Lite av olika dekorationer som jag har till mina kort:
Halvpärlor, wellpapp, kakservett, ostduk, metalhörne m.m
 Vacker spets, det fina kortstället kommer från Magnolia.
 Blommor från WOC och pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg på blommorna,
 och dekorerat med stickles "stardust".
Under mina blommor brukar jag lägga lite sissel.
 Jag har använt den vackra DooHickey Die from Magnolia.
"Tildas Tag".
Dom fina texterna kommer från Stempelglede.
"with love from me"
Camilla.