tisdag 25 juli 2017

Unicorn Tilda - I Believe In Unicorns Collection 2017.


Hejsan!
Tillbaka med ännu ett kort från Magnolias underbara kollektion 
"I Believe in Unicorns"
Detta motivet är väl något för alla häst tjejer :)
* * *

Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design.
Alla kanter är chalkade med Distress pads "walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från GoKreate.
Unicorn Tilda  från "I Believe In Unicorns collection 2017"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen och Walnut stain.
Klänning: Weatered wood.
Hjärtan: Aged Mahogany.
Skuggor: Frayed Burlap.
Runt Tilda har jag stämplat med en stämpel från Kort&Godt.
Jag bygger gärna mina kort med lager på lager. 
Under motivet har jag lagt wellpapp som jag först 
chalkat med Walnut Stain.
Därefter har jag målat med vit dekorationsfärg, 
för att åter chalka med Weathered wood.
Under detta har jag lagt en vit kakservett och lite cheese cloth.
Och ytterligare lite vit dekorationsfärg.
Blommorna kommer från Magnolia och Kort&Godt. 
Pyntbär från Magnolia
Under blommorna brukar jag fästa lite "sissel"
Dekorerar dom med vit dekorationsfärg och stickles "stardust"
Lite lager på lager syns här.
Tildas hjärtan har jag dekorerat med lite crackle accents.
Tack... för att du tittar in till mig.
"with love from me"
Camilla. 




3 kommentarer:

The Craft Bucket sa...

Gorgeous as ever Camilla, love Jane x

Patty O'Malley sa...

This card is beautiful, Camilla! Love the sweet image!

Camilla sa...

Så kult kort! Og du fargelegger så sart og vakkert!
Klemmer fra Camilla