fredag 20 februari 2009

"Birthday Card"

Hejsan!

Äntligen FREDAG!!
Som jag har längtat efter denna dag.
Är helt slut, och det var segt när klockan ringde för 4 de dagen kl: 04.15.
Det är så mycket på jobbet just nu, och hur man gör så räcker man inte till.
Vi känner nog så alla.
Men det är då roligt att ha något att se fram emot:)
Och jag har mässan som jag ser fram emot:))
Har skrivit en låååång lista som jag ska inhandla:)

I Torsdags när jag kom hem från jobbet så var jag såå ledsen.
Jag känner mig inte såå bra just nu.
Och det hela har med mig själv att göra.
Jag har saker som ständigt gör sig påminda och jag känner mig lite deppig:(
Det tar hårt på en, när man hela tiden måste bita ihop för att orka med sig själv.
Med andra ord så kan man väl säga såhär:

Det gör såå ont när själen gråter.

Och då är det gott att ha en vovve som man käner tröst hos,
mina älskade flickor och Johan.
Jag älskar er av hela mitt hjärta...

Och då är det så skönt att sätta sig vid datorn,
och bara trycka på lite knappar så finns det så
mycket värme och härligt att titta på.
Fast jag har varit så dålig på att lägga kommentarer nu ett tag, så jag skäms så:(

Något som jag blev glad för var igår när jag kom hem så fann jag ett paket från Kirsten
Ta en titt på hennes makalöst vackra askar.
Den här asken som jag fick av henne finns på hennes blogg.
Tusen tack vännen för att du gjorde min dag bra trots allt;)

En annan stämpelvän firade sin födelsedag för ett tag sedan och då sände jag ett kort till henne.
Och det såg ut så här:

Jag har här använt mig av:
Tilda med Ros
och det är målat med Distress ink på Akvarell papper.
Texten är utskrivet på Datorn.
Alla sidor är dekorerade.



Hela kortet. Motivet är målad i färgen Broken china.
Prima rosor,och blå pärla. Band och pärlhatt.


Grattis Camilla på födelsedagen.


Närbild på texten och Blomman.


Lite av ens sidan som jag dekorerat.
Här ryms yterligare en täxt, samt en personlig hälsning.

Titta här!!!

Magnolia som snart släpper nya motiv.
För vad sägs om denna:
Är det inte för Gulligt????



I morgon väntar lite isfiske och lång prommenad på Isen,
Vi ska grilla korv och bara mysa.
Och det ska bli spännande att se hur tjock isen är:)
Nova får springa fritt och vi ska bara vara och ladda batterierna.

När det är såå här så drar jag mig gärna undan,
och det är lite glest med bloggandet just nu.

Och det är så gott att även kunna sätta sig i pysselrummet,
och bara få koppla bort alla krav, och alla måsten som man har.

Så snart blir det påskkort här hos mig:)

Tänk vad tiden går fort ändå, när man har roligt.
Och kan glömma det tråkiga för en stund.

Tack för att ni förgyller min vardag med era kort och hälsningar.

Jag önskar er en bra kväll,
och att ni får en trevlig helg...
Nu ska jag krypa upp i soffan med Nova och titta på Let´s dance.

Kramar: Camilla.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Här finns en så fin blogcandy, sista dagen är 28/2.

Så titta in till Jennie


5 kommentarer:

Annie sa...

a gorgeous card Camilla and love the pretty embellishments. Enjoy your weekend. hugs, annie x

Tina sa...

This is gorgeous Camilla... i love this image... the DP is just so yummy.... and i love the tea roses you use.. i just ordered some after seeing them so often on your blog... thank you for the inspiration.... have a great weekend... Crafty hugs Tina

Unknown sa...

Nyyydelig kort igjen, Camilla!! Herlig fargelagt og lekre detaljer!!!
og så vakkert pyntet på innsiden også...sukk!!!!
Får masse inspirasjon av å titte innom deg!

klem,
Jorunn

Camilla sa...

Ååå kortet er så fint!! Jeg føler meg virkelig heldig som har det på hobbyrommet mitt;)Tusen takk!!
Håper du føler deg bedre i dag.. Det er trist å høre at du har det vanskelig... Får så lyst til å gi deg en god klem.
Du må selvfølgelig ha Songbird i bloggen din, den er så fin!
Stor klem fra Camilla.

Sinikka sa...

Usch, det är aldrig roligt att läsa att du inte mår så bra. Stor kram till dig!!!!