torsdag 21 juli 2011

DT Magnolia -"Tilda with kite"

Hejsan!

Nu är semestern i full gång och det är så härligt.
Fast vädret kan ju diskuteras, jag vill ha SOL OCH VÄRME.
Vi har haft regn och kallt, men hoppas att det snart blir bättre.

Jag har städat och plockat i ordning på saker i mitt pysselrum.
Och i går satt jag och målade lite motiv som förhoppningsvis blir till nya kort.
Såg att jag sölat ner ett av motiven.

Annars så är flickorna iväg på sitt håll, och jag saknar dom så.
Det är så tyst och tomt utan dom.

Idag ska jag och Johan ut och åka lite.

Kortet är i stoleken 15 x 15cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Det underbara mönster pappren kommer från Magnolia "6x6 mönsterpapper".
Bazzils cardstock .

Kanterna har jag chalkat med Distress ink "walnut stain"
Jag har även sytt kanterna med min symaskin.

"Tilda with kite"

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Byxor: Weathered wood, Black soot.
Blus: Aged mahogany, Tattered rose, Milled lavender och Weatered wood.
Strumpor: Weathered wood, Black soot.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

När jag målar med distress ink blandar jag gärna i lite opalite,
som ger lite mera lyster åt färgerna.

Liten detaljbild på dom härligt blåa blommorna.
Både blad och blommorna finns att handla i Magnolias butik.
Biljetten är från Tim Holts, halvpärlor och blåa pyntbär,
kakservett.


Lager på lager och sydda kanter.
En träfjäril som jag målat lite svagt med vit struktur färg.

Önskar er alla en trevlig dag:)
"You make my day"

Kram Camilla

7 kommentarer:

Franz♥ sa...

Best compliments dear Camilla, an other stunning creations, i love this Tilda and your coloring is fantastic!
Hugs, Francesca.

marjoleincreatief sa...

Wow how beautiful are THE shades you made around THE image!!!! My compliments.

Greetz, marjolein

Sandra sa...

Lovely card camailla
gr sandra

HenrietteH sa...

Hvor er det et smukt kort i flotte farver og et lækkert motiv.

Chrissy sa...

Beautiful card Camilla.
Luv CHRISSYxx

Hanna sa...

Hej Camilla! :)
Ett alldeles utomordentligt extraordinärt kort, vännen! Otroligt vackert målat, älskar det här motivet redan sedan innan, och med din fantastiska färgläggning blir det finare än någonsin. :)
Ljuvlig färgkombination, det rosa och blå gör sig så vackert ihop. Alldeles ljuvligt.

Vi får hålla tummarna för bättre väder :) Hörde att det skulle bli mycket finare nästa vecka, med en hel del sol :)
kram,
Hanna

RenateKreativ sa...

Beautiful card, I love this Tilda, great job. I love your creations.
Hugs Renate