lördag 9 juli 2011

TOMIC #5, DT-Magnolia - Easel Card

Hejsan!

Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen:)
Vi har haft så varmt även om det inte har varit strålande sol hela tiden.
Lite regn har vi också haft.

Nu är det inte så långt kvar innan min efterlängtade semester börjar, jag längtar och väntar på att det ska börja.
Även om det har varit bra på jobbet så är det mycket som vilar på ordinarie personal som är kvar.

Dagarna går så fort och vips så är kvällen här, och hälften har inte blivit gjort:)
Och nu är det lite tid till att lägga upp veckans kort som är till TOMIC.
Det är så roligt att så många vill vara med och göra projekt varje vecka.

Veckans tema var Easel card, och det är inte så vanligt att jag brukar göra det men det var riktigt roligt.
Så här blev mitt kort:

Kortet är i stoleken 15 x 15cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 300 gr.
Bazzils cardstock .
Det underbara mönster pappren kommer från Magnolia 6x6 dom små pappren.

Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna med min symaskin.

Här har vi rocking Tilda:)
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Byxdress: Weathered wood, Black soot
Skor: Weathered wood, Black soot
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

En när bild på en sööt charms...
Tim Holtz biljett.
Under har jag som oftast en vacker kakservett.

Borderpunch från Martha Stewert.
Texten från magnolia och den senaste kollektionen.
Halvpärlor och vackra blommor från magnolia i Blå och lila och vitt.
Och vackra pyntbär.
Bollfransar finns i Magnolias butik i Borås.


Titta nu in hos TOMIC för att se på flera vackra Easel card som mina DT- vänner har gjort denna veckan.

Nästa inlägg kommer i dagarna, och det handlar om ett fantastiskt möte;)

Tusen TACK för att du tittar in till mig, och ha en underbar helg.
Kram: Camilla

7 kommentarer:

Janne sa...

Så flott kort.Søtt med "bollfransar" under motivet. Du har så mange fine detaljer. Du gir meg inspirasjon:))
Janne

Lillemor sa...

Sagolikt är rätta ordet! Blått- så fint ;o)! Papprena är så himla fina- har blivit riktiga favoriter.
Precis som vi pratade om sist- vissa stämplar upptäcker man inte förrän man ser dem uppmålade hos andra, som den här tillexempel...
Oj, vad söt hon var! Tack återigen för senast, det lever jag på ännu och blir glad över när jag tänker tillbaka på. Igår visade min granne mig sin telefon med GPS o allt- DET skulle jag ha en!!! :o)
ELLER HUR!?
Ha en bra dag o kRAM Lilleor
Kram Lillemor

Anonym sa...

Underbart kort.
Jag älskar att göra stafflikort.
Ha en bra helg
Kram

Anonym sa...

Underbart kort.
Jag älskar att göra stafflikort.
Ha en bra helg
Kram

Sandra sa...

this is a very nice card, with beautiful colours
gr sandra

Cath. sa...

Ett så vackert och finstämt kort! Kram!

BA sa...

so adorable camilla
wish you a wonderful week
xoxo BA