torsdag 1 april 2010

DT Magnolia Och snart en ny Tutorial.

Hejsan !

Nu har vi inte så mycket snö kvar:))
Och det känns underbart.
Det har gått rätt fort ändå när all denna snö försvann.

Jag tror att våren är på gång.
Fåglarna kvittrar och barnen leker ute.
Nova har legat ute och solat, hon ville inte gå in förrens solen hadde gått ner.

Lite pyssel har jag hunnit med.
Har gjort färdigt 2 st DT kort.

Annars så har det varit mycket jobb.
Jag har inte hunnit att sitta så mycket som jag har velat och göra Påskkort.
men ibland är det så, hadde önskat att det var mera timmar på dygnet.

Och snart är det helg och ledigt:))
På Påskafton ska vi samlas hos mamma, och det ska bli roligt.
Längtar så efter att träffa Mamma och mina systrar med familjer.
Det blir ett besök hos Kära Pappa också.

Så mycket jag saknar han.....Jag har handlat lite Påskblommor och ljus som jag ska lämna.
Det känns skönt att få besöka, och dela lite tankar.

Våren var nog Pappas stora årstid.
Fåglar och Blommor hörde till hanns stora passion att fota.
Så lite vår ska vi ta med till han.

Kära Pappa!
Vi saknar dig så mycket.......


Tack för era kommentarer om min Distress förvaring.
Jag tycker själv mycket om den.

Då är det dags för mitt Första DT kort.

Allt material kommer från Magnolia.

Visst är hon söt lilla Tilda.
Vet inte riktigt namnet på henne.
Hon kommer snart att släppas i butiken.

Jag har här använt mig av två av mina nya Distresser.
Och vi är väl inte riktigt överrens men det ska nog gå.
Gillar Victorian velvet, kakservett och lite rosa bling.

pappren och dom fina blommorna är från Magnolia.
Underbara blad finns även i lösvikt att handla.

En liten bukett med blommor.



Nu är det dags att visa vad vi i DT temet har gjort till Magnolia Ink nr 2.
Jag har gjort bland annat en Tutorial med "Distress målning"
Länge har jag velat göra en, och visa hur just jag målar.
Jag ska snart lägga upp min steg för steg beskrivning på den.



Till er alla vill jag önska en fortsatt trevlig Torsdag kväll.
Själv ska jag ta en liten rast runda med Nova.
Sedan blir det kudden, ska ju upp tidigt och jobba i morgon.

Och jag ska läsa Magnolia Ink nr 3 som har släppts.
Om ni visste vad mycket fint det finns i den:))

Många kramar Camilla

4 kommentarer:

Carina sa...

Nydelig kort Camilla :) Vakkert malt motiv som alltid. Skulle gjerne lært å male av deg, for du gjør det så utrolig nydelig.
Ellers er kortet vakkert pyntet med flotte blomster og blad.

Ønsker deg en riktig god påske :)

Klemmer Carina ;)

Lillemor sa...

Så vackert det blev Camilla! Gillar verkligen det här motivet.
Tycker du lyckats finfint med de nya distresserna, men det gör du ju alltid.
Är riktigt avundsjuk på dig som har det nya magazinet o kan njuta av det hela helgen ;o). Men den som vämtar på nåt gott...
En riktigt GLAD PÅSK önskar jag dig!
Kram Lillemor

Leila sa...

Hejsan vännen
Kortet är så fint, och jag gillar färgerna. Tilda är så söt. Ska hålla utkik efter den stämpeln. En sådan måste man ju ha =)
Hoppas du får en trevlig Påsk. Ser framemot din tutorial.
Påsk kramar
Leila

Hilde sa...

Alltid nydelige ting fra deg!
Elsker dine kort og motiver!
Du er superdyktig og gir meg masse inspirasjon!

God påske