måndag 19 april 2010

StampARTic "My Happines"

Hejsan!

Idag har det varit riktigt rå kallt ute fast solen har skinit.
Endast varit på några promenader med Nova.

Har istället plockat lite inne, och lagat mat.
Igår så började jag på ett nytt kort.
Och jag fastnade för en utmaning som StampARTic har.

Ett runt kort med Blommor, var temat.
Har aldrig gjort något runt kort tidigare,
men har sett på div bloggar och det har givet inspiration.

Då var det bara att sätta igång med allt:)
Jag började med att välja motiv, och det blev "Tilda hugging Bunny"
Och jag tog fram allt material som jag tycker om när jag gör kort.
Och listan blev ju lång,
allt från val av motiv till färger och dekorationer.
Ja... det är åter igen ett typiskt Camilla kort;))

Sätt er nu bekvämt för nu blir det åter igen mycket text och bilder;)

"My Happines"

Kortet mäter ca: 16 cm.

Motivet är målat med Ranger Distress ink.

Akvarellpapper 300 gr.

Cardstock/Kartong: Blå.

Mönster papper :Magnolia
Motiv: Magnolia ”Tilda hugging Bunny”.
Text: Magnolia ”You make me Smile”
Chalk: Distress Walnut stain.
Blommor: Magnolia.
Blad:Punsch ”Martha Stewert”.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Platinum och Stardust.
Halvpärlor
Tyll.
Brilliance: "Galaxy Gold"
Glimmermist: Bronze.
Crushed velvet flock: Vit.
Charms.
Nyckel.
Tags.
Spets.
Floss
Tyll.
Pyntnål.

Teknik:

Jag har Målat med Ranger Distress ink refile på
Akavrellpapper Canson 300 gr.
Alla kanterna är Distressade med Walnut stain.
Blommorna är sprayade med Glimmermist ”Bronze”
Cirkeln är utstansat med Spellbinders.

Ranger Distress ink:

Till detta kortet har jag använt följande färger när jag målat.

Walnut Stain,

Scattered Straw,
Frayed Burlap.

Black Soot

Faded Jeans

Tattered Rose

Vintage Photo

Weathered Wood


Så här blev resultatet.
Blått och vitt, mycket blommor.
Tildas färger är lite mera åt det antikgrå, och stålgrå färg.
Dubbla kakservetter.
Och mycket favorit material:))
Här har jag stansat ut det målade motivet med mina Spellbinders.

Här har jag har använt mig av crushed velvet lily white flock på
kaninens vitare partier.
Det ger en liten sammets känsla.
och en fin effekt.
För att få lite mer 3-d känsla, så har jag skurit och lyft
upp Tildas vingar med en skalpell.

Jag har även använt min lilla teknik "soffting" för
att få en mjuk kant.
Texten sitter på 3 - D kuddar.
Är stämplad med Walnut Stain.

Ser ni vad det står på min charms??
I love stamps;)
Och använde lite floss för att knyta fast den.
Tagen går att dra ut och skriva en liten hälsning på:)
Halvpärlor i creamfärg.

Och så över till Blomrankan.
Jag vet inte hur länge jag har suttit och ändrat på blommorna.
Säkert i timmar:))
Jag ville att det skulle se ut som en Brudbukett, där blommorna faller ner.

En liten detaljbild på övre delen av blomgruppen.
Här syns att jag har lite tyll och en pyntnål.


Det blev en otrolig skillnad när jag la dit den lite slitna
nyckeln över blommorna.
Lite som pricken över i:)
Blommorna går i Antik grått, isblå, och ljus Turkos,
Creamfärg och ljus Beige.


Tack för att du besöker min blogg.

"You made my day"

Kramar: Camilla


17 kommentarer:

Jojjo sa...

Jättefint kort! Jag fastnade också för utmaningen men vi får se om jag hinner få ihop nåt kort till den.

Blomsterarrangemanget har du lyckats superbra med, det är så fint. Hur fäster du dina blommor och blad på korten? Nyckeln var pricken övet i:et :)

Camilla sa...

Ååå for et nydelig kort!! Og blomstene ser fantastisk flotte ut sammen, så fint satt sammen med tyll og så nøkkelen da!:)
Og du maler så vakkert, som en drøm:)
Ha en fin kveld vennen, det er kaldt her også, hvor ble det av våren??
Klemmer, Camilla.

Papirdilla sa...

Hei, hei!

Åååå, dette var nydelig. Fantastisk vakkert malt i herlige farger. Og blomstene var helt utrolige! Kjempestilig med nøkkelen over:)

Her er det også kaldt, det har faktisk snødd litt i går og i dag:(

Ha en fin kveld.

Klem,
Hanne

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Så nydelig! Herlig oppsett og for noen utrolig vakre detaljer!

Klem fra Gøril

Anonym sa...

Lovely creation. I really love how you use the doilies.
Hugs
Mag :)

Lillemor sa...

Så ljuvligt! Älskar den där softningen nedtill som du gör så fint...vilken vacker blomstergrupp du har gjort, nyckeln är väldigt speciell, har inte sett nån sån förut...
Tack för inspirationen!
KRAM Lillemor

Carina sa...

Nydelig kort :) Lekkert med en litt annerledes fasong. Vakkert motiv som er vakkert malt, og den blomster ranken er utrolig nydelig :) Lekkert med charms og nøkkel.

Ønsker deg en fortdatt fin kveld!

Klemmer Carina

Chris sa...

Hi Camilla! WOW your card is so beautiful and your colouring is wonderful of your sweet Tilda. I love the round shape, how you popped up her wings and all those gorgeous details and pretty flowers. Thank you for your lovely comment earlier, I appreciated it so much. Hugs, Chris x

Maritha sa...

Superfina kort du gör,det är så roligt att titta på allt fint du lägger ut. Vilka otroligt fina blomarrangemang du får till. Jag är nybliven "kortmakare" och slukar just nu bloggar bara för att få inspiration. =0)
Mvh/ Maritha

mettepip sa...

Hei! Takk for hyggelig besøk og kommentar i bloggen min!
For et fantastisk lekkert kort du har laget. Ble så fint med rundt kort. Nydelig malt stempelmotiv og så lekker blomsterpynt!
Håper det er greit jeg legger deg til i blogglisten min.
Ha en flott dag videre!
klem fra
Mette

Leila sa...

Vilket otroligt vackert kort. Så häftigt med att det är runt. Och Tilda är ju så söt. Nyckeln över blommorna är ju verkligen läckert. Och blommorna är så vackert arrangerade. Ett riktig Camilla kort =). Jag bara älskar det.
Kram
Leila

Unknown sa...

Heisann vennen!!!
Så utrolig vakker kort! Nydelige farger og så lekkert blomsterarrangement!!!

Håper alt er bra med deg også, vennen!
Jeg stresser fælt til en messe i helgen, gleder meg til den er over og jeg kan senke skuldrene igjen!

Klem,
Jorunn

Maya sa...

Åhhhh men kjære kjære, Camilla!!
Noe så utsøkt vakkert!!
Lekre farger, design og masse nydelige detaljer!!
Tror jammen dette må være noe av det nydeligste jeg har sett på lenge!!
Ha en flotters helg,
klem fra Maya :)

Bente sa...

Så vakkert kort, flott med sirkelform - og blomsteropsetningen er bare helt nydelige. Vakker fargelegging og flotte farger!!
Ha en herlig lørdag!
Klemmer fra Bente

BA sa...

this is a wonderful creation camilla!!
xoxo BA

Unknown sa...

Ååå så fint!! Som alltid har du färglagt ljuvligt och dekorationerna är underbara!

Här är det vår på riktigt nu =D det är 10 grader varmt och solen lyser för fulla muggar! Underbart =D

Ha en härlig torsdag!!
Kram

Jojjo sa...

Tack för att du deltar min blog candy :)

Trevlig helg!