lördag 3 april 2010

Mina DT Projekt för Magnolia Ink 2 "Happy Easter"

Hejsan !

Till er alla en riktigt GLAD PÅSK !!!
Solen skiner och fåglarna kvittrar och det är lite småvarmt ute:)
Vilken underbar dag!

Isen ligger fortfarande tjock på sjön, men snön är nästan helt borta.
Hur såg det ut egentligen med all snö??

Har planterat lite Påskliljor och pärlhyacinter på trappan, det blev så fint.
Idag åker vi till Mamma för att fira Påsken,
men först ett besök på kyrkogården hos Pappa.

Till Magnolia Ink #2 så gjorde jag en Tutorial på Distress Ink.
Och tre kort.
Jag använde mig av Easter Collection 2009.
Jag har många favoriter i just denna collectionen.
Så raskt över till mitt första kort.

När jag skulle göra korten så ville jag ha samma röda tråd i alla korten,
så där av att dom är rätt lika i färg och val av papper, stämplar osv.
Just temat Påsk bestämde jag mig för rätt fort.

”Tilda with Chickens ”

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Ranger Distress ink.
Akvarellpapper 300 gr.

Cardstock/Kartong: Beige.
Mönster papper :My Mind´s Eye ”Bella Bella”.
My Mind´s Eye “wild asparagus.
Motiv: Magnolia ”Tilda with Chickens”
”Wagon with eggs”
Text: Magnolia ”Happy Easter”
Chalk: Distress Vintage photo.
Blommor: Magnolia.
Blad: punsch ”Martha Stewert”.
Border punsch: ”Martha Stewert”.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Platinum.
Halvpärlor
Kakservett.
Satinband
Brilliance: "Galaxy Gold"
Glimmermist: Bronze.

Distress ink:

Till detta kortet har jag använt mig av följande färger

när jag målat.

Walnut Stain

Black Soot

Faded Jeans

Tattered Rose

Vintage Photo

Scattered Straw

Brushed Corduroy

Frayed Burlap

Weathered Wood

Mustard Seed

Teknik:

Jag har Målat med Ranger Distress ink refile på
Akavrellpapper Canson 300 gr.
Alla kanterna är Distressade och "ruggade" med Tim Holts distress verktyg.
Har även raspat lite med saxen för att få en sliten look.
Chalkat kanterna.
Alla kanterna är sydda på symaskinen.
Blommorna är sprayade med Glimmermist ”Bronze”




Blått och Gult och lite Brunt, det är ju bara mina färger:))
underbart Papper att skapa i.
Motivet är som vanligt målade med Distress Ink.
Faded Jeans och Weathered wood och lite Black soot.
Till Tildas klänning.

"Happy Easter"
Och är det inte underbart med dessa små kycklingar i famnen på Tilda?


Älskar detta typsnittet på texten.
Till detta kortet köpte jag min Martha Stewert border punch.
Tycker att det passade bra till.

Kan nästan höra hur det piper här.
Söta små kycklingar.
Och vagnen med ägg som Tilda sitter i.


Mina älskade Rosor i dessa underbara färger.
Blir så fina med Glimmermist på.

Detta kortet var mitt första av tre, för Magnolia ink #2

Tack för era besök och kommentarer hos mig.
Ser att mätaren tickar på.
Så dags att planera för en liten Vår Candy snart;)

Ha nu en riktigt Glad Påsk,
och njut i vår solen.

Take Care of You,

Kramar Camilla

7 kommentarer:

De Roelies sa...

very sweet card happy easter to you

Made by Janet sa...

oooh it`s a beauty!!

xxxJanet

Carina sa...

Hei Camilla.

Nydelig kort du ahr laget. DU er så flink med farger :) Nydelig malt motiv, og lekkert pyntet med bordstanser og blomster.

Ønsker deg en riktig god påske!

Klemmer fra Carina :)

Unknown sa...

Ååå dette påskekortet var bare helt utrolig nydeligt!!
Lekre farger og herlig design!!! og som alltid nydelig malt også!

Håper du har en fin påske!

Klem,
Jorunn

Lisa Sjöström sa...

Riktigt fint! beundrar verkligen din färgläggning :)
Glad Påsk!
/ Lisa

Riet sa...

Ohhh wowww Camilla,what a beautiful cards,i love your images and colours.
So gorgeous papers and details.

Hugs Riet.xx

Hanna sa...

Hej Camilla!

Åh, älskar det här kortet. :o) Blev helt stum av beundran första gången jag såg det i tidningen. Såå snyggt!
Mixen av det gula och blågrå är underbar och färgläggningen är som vanligt helt oustanding. ;o)

Många kramar från Hanna