fredag 30 april 2010

Just Magnolia Challenge "Lock In Your Mirror"

Hejsan!

Tack för alla era kommentarer om mitt förra kort "My Happines"
som jag gjorde till StampARTic.
Jag tycker så mycket om motivet och färgerna, ja det blev riktigt lyckat:))
På kvällen så skimrar det riktigt fint med all Glimmermist.

Idag är det Valborgsmässoafton, och Våran Kungs födelsedag.
Men det skulle också varit min älskade Pappas födelsedag.
Så mina tankar går till dig Pappa.
Det känns tungt idag.
Saknaden är så stor.

har lyckats att få ihop ett kort till Just Magnolias utmaning.
Och det är efter en skiss som Bev min DT kollega har gjort.
Jag tyckte om den direkt när jag såg den.
Nu blir det åter igen många detaljbilder med mycket text:))


"Lock In Your Mirror"

”Fairy Tale Tilda”

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Ranger Distress ink.
Akvarellpapper 300 gr.

Cardstock/Kartong: Beige.
Mönster papper :Maja Design, Magnolia
Motiv: Magnolia ”Honey Tilda”.
Text: Magnolia ”Lock In Your Mirror”
Chalk: Distress Walnut Stain.
Blommor: Magnolia, Prima
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Platinum, Star Dust
Beige Halvpärlor
Rost Brun Spets.
Opalite
Glimmermist: Bronze.
Pärlemo Tyll.
tags.
Pyntbär.
Fjäril.
Charms.
Brads.


Här har jag gjort ännu ett kort med "Honey Tilda"
Tycker hon är så söt.
Och givetvis så fick hon sina kläder i Blått;)
Pappret är från Maja Design och Magnolia.
Blommorna går i Rosa och Blå toner.
Cirkeln som Tilda sitter i har jag stansat ut med Spellbinders.

Tilda är målad med Distress ink på,
Akvarellpapper 300 gr.
Jag har satt 2 st små mini halvpärlor som örhängen.
Jag har blandat i lite lite Opalite för att få
lite skimmer när jag målar.

Här har vi hela blomrankan.
Rosor och knoppar, kan inte få nog av dom.
Fösöker att använda mina andra blommor men det går inte:))

En annan vinkel.

Här syns det att jag stoppat in lite tyll också.
Och pyntbär.
Jag har även använt min nyaste Martha Stewert punch.

Den fina texten "Lock In Your Mirror"
har jag maskat bort text på.
Dom små mini Bradsen ser ut som små skruvar och passade utmärkt till.
Brads använder jag inte ofta nu.


Och till sist vill jag visa hur jag gör ibland för
att få lite extra lyft i kortet.
Jag skär ut Tildas vingar med en skalpell,
böjer dom lite lätt och det ser ut som hon fladdrar med vingarna.

Och har ni orkat att läsa all text så är det inte dåligt:)
Jag blir så glad för att ni tar en titt hos mig, och
lämnar ni ett par rader så blir jag överlycklig;)

Tack, för ert besök, och nu så kan ni även klicka er in till:


"Take Care Of You"
Kramar Camilla

23 kommentarer:

Jojjo sa...

Superfint kort som vanligt! Fina färger och mycket blommor och detaljer. Jag är ju väldigt förtjust blommor och blad som du kanske vet...

Hoppas du får en trevlig helg :)

Made by Janet sa...

Oooh it`s so beautiful!!
Love the flowers and the colors!!

xxxJanet

Papirdilla sa...

Hvilket nydelig kort, Camilla! Jeg er helt enig med deg i at denne Tilda er veldig søt:) Og som vanlig har du malt så vakkert! Nydelige blomster og veldig fint med tyll under.

Håper du får en flott helg. Og ta vare på deg selv:)

Klem,
Hanne

Camilla sa...

Ååå du er en mester i fargelegging!! Og denne TIldaen ble utrolig vakker! Og hun harmonerer så godt med de andre fargene på kortet! Og nyyydelige blomster, har studert alle detaljene lenge nå, og vil bare se mere!!
Ha en fin kveld vennen, og tenk på alle de gode minnene med din pappa:)
Varme klemmer fra Camilla.

Carina sa...

Nydelig kort Camilla :) Vakkert melt motiv, ob lekkert pyntet. Mange lekre detaljer på kortet. Likte godt det med litt tyll under blomstene.
Ønsker deg en fin helg, og tenker på deg på en dag som denne.

Klem Carina :)

Rosis Stöberseite sa...

Ja das ist ja eine wunderschöne Karte. Ein so schönes Motiv von Tilda und deine Karte ist einfach grandios.
Gruß
Rosi

Sol sa...

Herlig! Såååå nydelige farger og fantastisk malt. Så flott med 3D effekt på vingene... Lekkert! :)

Meretekj sa...

Nydelig kort i sarte fine farger.
Helt i Camillastil:)

Anne sa...

Sigh!! Just sooooo beautiful Camilla! I love to visit here because your work is so inspiring! This is magnificent!!! :o) x

Dragonlady sa...

Hi there

Fantastic creation, love everything.

Hugs Ali x

Viipula sa...

Wow, so gorgeous card and beautiful colours!
So lovely flowers too!

Hugs x Viipula from Finland

Donalda sa...

Oh this is just gorgeous dear. I so love all the detail you have put into this card. Thanks for joining us at JM

Nixe-Moni sa...

Such a gorgeous card Camilla!! Love your fantastic colouring of sweet Tilda and all the details are great too.
Hugs
Moni

Lillemor sa...

Mmmm så fint Camilla! Alltid lika roligt att se något skapat av dig, du sprider inspiration och glädje med dina vackra kort!
Kram Lillemor

BA sa...

dear camilla your card is just adorable!!!
have a wonderful sunday
xoxo BA

Linda Muhr sa...

Fint kort i fina färger! Älskar den lilla fjärilen!

majo sa...

OOOOO, Love the colors the stamp it is a dream!!!. Greetings Majo

Hildegunn sa...

For et vakkert kort, herlig farget og nydelig oppsett!
Klem

Rach sa...

Camilla this is a beautiful card, such pretty details and gorgeous colouration.xx

Unknown sa...

Ååå så sött!! Älskar dina detaljer som du alltid får till så snyggt!!! Och naturligtvis färgläggningen som jag tjatar om varje gång ;P Den är helt fantastisk!!

Stooor Kram!

darcy48 sa...

Wow what a truly beautiful card hugs Arlinex

Åsa/asamia sa...

Du gör underbart vackra kort, alltid så fina färger och roliga detaljer. Tack för titten!
Kram ♥

Djam sa...

Très jolie carte!

Djam