torsdag 8 april 2010

DT - Magnolia Ink 2 "Thinking Of You"

Hejsan!

Idag är det ledig dag och jag hadde önskat sol och värme:)
Hadde velat sitta på altanen och myst och lysnat på fågelsång, men det är så grått och mulet ute.
Det kommer lite regnstänk också.
Så typiskt.

Ni ska se att det blir sol hela helgen när jag ska jobba:(
Har den lite tuffare helgen , så det blir inget att vara ute för min del:(
Barnen är inne på sina sista dagar av sitt Påsklov,
och det är lite jobbigt när dom ska sova halva dagen.
Det blir inget gjort för mig heller.

Idag tänkte jag visa mitt tredje kort för Magnolia Ink 2.
Återigen har jag använt mig av ett super gulligt motiv ur "Easter Collection 2009"
Jag bara älskar dessa motiv, och jag tror att det är en av mina favorit collectioner,
Vilken är eran?


”Tilda Hugging Bunny”

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Ranger Distress ink.
Akvarellpapper 300 gr.

Cardstock/Kartong: Beige.
Mönster papper :My Mins Eye ”wild asparagus”.
Motiv: Magnolia ”Tilda hugging Bunny”.
Text: Magnolia ”Just sittin´ here”
Chalk: Distress Vintage photo.
Blommor: Magnolia.
Blad:Punsch ”Martha Stewert”.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Platinum och Stardust.
Halvpärlor
Tyll.
Brilliance: "Galaxy Gold"
Glimmermist: Bronze.
Embossingpulver: Magnolia Guld.
Crushed velvet flock: Vit

Teknik:

Jag har Målat med Ranger Distress ink refile på
Akavrellpapper Canson 300 gr.
Alla kanterna är Distressade och "ruggade" med Tim Holts distress verktyg.
Har även raspat lite med saxen för att få en sliten look.
Chalkat kanterna och Embossat.
Alla kanterna är sydda på symaskinen.
Blommorna är sprayade med Glimmermist ”Bronze”

Ranger Distress ink:

Till detta kortet har jag använt följande färger när jag målat.

Walnut Stain

Black Soot

Faded Jeans

Tattered Rose

Vintage Photo

Scattered Straw

Brushed Corduroy

Frayed Burlap

Peeled Paint

Weathered Wood


Samma papper som dom två tidigare korten till magasinet.
Kanske kan jag se nu att skulle nog haft något mera i dekorations väg.
kanterna är Distressade och sydda med symaskin.


Här har jag stansat ut det målade motivet med mina Spellbinders.
Och jag har använt mig av crushed velvet lily white flock på
kaninens vitare partier.
Det ger en liten sammets känsla.

Blommor, Blommor säger det många gånger.
Kan inte få nog av dessa Rosor;)
Just love flowers;))

Textstämpel som jag maskade bort lite på.
Tycker om denna mycket och använder den flitigt.
Har här stämplat den med Distress ink "Vintage photo"


Blomstergruppen i en annan vinkel.
Här syns pärlbandet mycket bättre.
Den embossade kanten syns även den.


Nu väntar lite städning och tvättning samt matlagning.
Sedan ska Nova få sin lilla skönhets vård och massage.
Hon tycker att det är härligt att bli ompysslad:)

Hoppas att ni får en härlig dag.

"Take Care Of You All"

Kramar: Camilla

8 kommentarer:

Meretekj sa...

Dette var et nydelig kort:)
Fine detaljer,-som vanlig!

Randi Th. sa...

Så flott! Nydelig med perlebåndet sammen med blomstene!
Ha en fin dag!
-klem-

Annica sa...

Jättevackert, som alltid :)

Trudy sa...

Very beautiful card Camilla...I love it!!
Hugs Trudy

cats whiskers sa...

Really beautiful Camilla dear, love the image and those flowers are just fabulous, what an unusual but perfect colur scheme
Hugs Jacqui x

Leila sa...

Hejsan vännen
Hoppas din jobbarhelg går fort. Du ska se, nästa vecka är det vackert väder =), så då kan du sitta ute och njuta.
Det här kortet är helt perfekt. Älskar blommorna och dess färger. Tack för att du är en sådan inspiration.
Ha det gott och kram till dig och Nova.
Kram
Leila

Anna-Lotta sa...

Såååå fint precis som vanligt :) Hoppas det kommer FINT vårväder nuuuu..... Ha det bra Anna-Lotta

Anonym sa...

Your watercoloring is so beautiful! This card is gorgeous; I love the flowers and papers!
Hugs,
April