måndag 12 april 2010

DT-Magnolia "Tilda with Sunshade"

Hejsan!

Idag har det varit härligt väder.
Solen skiner, fåglarna kvittrar och lite värme i luften.

Tog en tidig morgon promenad med Nova, hon ville inte följa med in sedan.
Utan ville ligga ute och sola:)
Och hon har varit ute hela dagen, hon ligger så snällt och vaktar.
Och säger till när något närmar sig huset.
Det känns så tryggt att veta att hon är här.

Jag har städat idag, och passade på att sitta ute lite på eftermiddagen.
Så nu har jag satt mig i mitt pysselrum.
Målade ett motiv i går kväll,
och ska se om jag får fram något passande papper och dekorationer.

Dagens kort är åter en stämpel som snart kommer att släppas.
Jag tror att ni har sett henne i Magnolia Ink.
Visst är hon söt?

”Tilda with Sunshade”

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Ranger Distress ink.
Akvarellpapper 300 gr.

Cardstock/Kartong: Rosa, Blå.
Mönster papper.
Motiv: Magnolia ”Tilda with Sunshade”.
Text: Magnolia ”You make Me Smile, May Your day... ”
Chalk: Distress Walnut Stain.
Blommor: Magnolia.
Blad: Magnolia.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Platinum..
Shimmerz Spritz.



Åh, vad jag tycker att hon är söt.
Hon ser lite bekymrad ut!
Kanske är hon rädd för att det ska börja regna?

2 st text stämplar som släppts tidigare.
Jag önskar att Magnolia skulle släppa lite mera texter i olika typ snitt.
Då skulle jag bli så lycklig;))

Blommorna och Bladen kommer även dom från Magnolia.

Fjärilen har jag stansat ut 2 ggr,
och satte 3 D kudde i mellan, för att få lite 3 D känsla.
vet inte vad märket på punchen heter men jag gillar den mera och mera.

Nu ska jag äta lite kvällsmat och hänga lite tvätt.
Sedan blir det mera pyssel, kan var uppe länge inatt.
Börjar sent i morgon.

"Take Care Of You All"

Kramar: Camilla

9 kommentarer:

Anonym sa...

This is an adorable Tilda, I can't wait to get her! You've made a gorgeous card with her--she is colored so beautifully! I love the flowers too.
Hugs,
April

Camilla sa...

Nyydelig kort fra deg Camilla!! Og så gøy det er å se enda flere nye stempler:) Ja jeg så henne i bladet, og hun er minst like søt her;)
Og sommerfuglen din er supersøt!
Ha en fin kveld!
Klemmer fra Camilla.

Trine sa...

Flott kort i nydelige farger, perfekt malt som alltid:)

Hanna sa...

Camilla, du gör så mycket fint, jag hinner inte med att kommentera på allt! ;o)
Det här kortet fick mig att tappa hakan. Satt i flera minuter och var het mållös. Det är så magiskt och vackert, med en sommarkänsla som inte riktigt går att beskriva. Man blir glad när man tittar på det. Allting är så perfekt, välplanerat och felfritt. :o)
Hon är så söt och du gjorde henne verkligen till rättvisa med det här kortet. Älskar färgerna och precs som alltid är din färgläggning makalöst vacker.

Super! ;o)
Ha det bra,
kramar i massor från Hanna

BA sa...

hi camilla
I hope you are well.
your card is fabulous, I love your flowers bouquet
xoxo BA

De Roelies sa...

wauw what a very nice card and so sweet the magnolia's

Leila sa...

Hejsan vännen
Vilket sött kort och Tilda är så sött som hon alltid är =). Härliga färger och den lilla fjärilen gillar jag.
Håller med dig om att de borde släppa mera text stämplar med mera typsnitt och även mera texter.
Ha det så gott i solen, för jag hoppas den skiner hos er idag med. Nu ska jag gå iväg till jobbet i strålande sol
Kramis
Leila

Inga Larsson sa...

Du har gjort ett jättefint kort av den underbart söta Tilda.Synd bara att det tar sådan tid innan stämplarna kommer till butik.
Jag blir väldigt inspirerad i allafall Kram//Inga

Unknown sa...

Underbart kort!! Så vackert färglagt oxå =D

Magnolia har så söta textstämplar...tycker det är lite svårt att få tag på sådana annars...måste nog ta och kika i deras shop ;P

Stor Kram!